vytisknout velikost písma Lada dostane nového šéfa. Ten prejde k ruskej značke od Dacie

Lada dostane nového šéfa. Ten prejde k ruskej značke od Dacie

Švéd Bo Andersson, ktorý viedol Avtovaz posledné tri roky, odstúpi zo svojej pozície presne štvrtého apríla. Na jeho miesto nastúpi Nicolas Maure, ktorý doteraz viedol predajne veľmi úspešnú automobilku Dacia.

Nicolas Maure začal pracovať pre automobilku Renault v roku 2000. V posledných rokoch mal na starosť aktivity franocúzskej značky v Rumunsku a predovšetkým pracoval ako šéf Dacie, ktorá patrí k najrýchlejšie rastúcim značkám v Európe. Jeho príchod do vedenia spoločnosti Avtovaz má priniesť návrat Lady k zisku. Lada by sa mala tiež stať najväčšou automobilkou v Rusku.

Dôvody odchodu Bo Anderssona z pozície vedenia spoločnosti Avtovaz tlačová správa samozrejme nijak nekomentuje. Minulý rok ale nebol pre Ladu vôbec úspešným, keď táto ruská automobilka skončila so stratou 900 miliónov eur. Kto nahradí Nicolasa Maureho vo vedení Dacie, to Renault zatiaľ neoznámil.

Nicolas_Maure_new_CEO_of_AVTOVAZ_as_of_April_4_copyright_Groupe_Renault.jpg
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY