vytisknout velikost písma Lacné Porsche nakoniec bude, ale len ako slabší Boxster s motorom 1,6 l

Lacné Porsche nakoniec bude, ale len ako slabší Boxster s motorom 1,6 l

Svetom prebehla správa, že Porsche zrušilo projekt samostatného menšieho a lacnejšieho športového auta, ktoré by sa v ponuke zaradilo pod súčasný Boxster/Cayman a hralo úlohu vstupného modelu medzi klasickými športovými Porsche.

Lenže magazín Automobile prišiel s informáciou, ktorá čiastočne vyvracia predchádzajúce tvrdenia vedenia automobilky, že takýto model značka nepotrebuje a nechce. Lacnejšie športové Porsche nakoniec bude, ale v rámci modelového radu Boxster/Cayman, tvrdí Automobile.

Pôjde o úplne základný, sparťansky vybavený model s novým štvorvalcovým preplňovaným motorom s objemom 1,6 l a údajne o výkone len niečo málo cez 200 koní. Zostane pohon zadných kolies a model sa bude musieť zaobísť bez vecí ako adaptívny podvozok a podobne, ktoré si môžete objednať do honosnejšieho Boxsteri a Caymanu.

Plochý štvorvalec bude súčasťou novej generácie preplňovaných downsizovaných jednotiek, ktoré nájdeme pod kapotou všetkých budúcich športových modelov Porsche vrátane ikonickej 911. Áno, aj tá dostane turbo, ale nebude sa volať Turbo, aj keď to bude turbo.

Hoci automobilka ešte oficiálne nepotvrdila parametre nového štvorvalcového motora s preplňovaním, údajne sú v pláne zatiaľ tri varianty s objemom 1,6 l, 2,0 l a 2,5 l. Práve slabší 1,6 l má byť vyhradený pre najlacnejší základný model. Silnejší 2,0 l a 2,5 l s výkonom od 290 do 360 koní potom dostanú štandardnú verziu Boxster/Cayman a Boxster S/Cayman S, rovnako ako je tomu dnes.

Magazín Automobile ďalej uvádza, že by sa najlacnejšie Porsche malo volať 718, čo malo byť pôvodne kódové označenie pre projekt samostatného menšieho modelu. Nová generácia Boxsteru a Caymanu by mala prísť v roku 2016.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY