vytisknout velikost písma Lacné Porsche nakoniec bude, ale len ako slabší Boxster s motorom 1,6 l

Lacné Porsche nakoniec bude, ale len ako slabší Boxster s motorom 1,6 l

Svetom prebehla správa, že Porsche zrušilo projekt samostatného menšieho a lacnejšieho športového auta, ktoré by sa v ponuke zaradilo pod súčasný Boxster/Cayman a hralo úlohu vstupného modelu medzi klasickými športovými Porsche.

Lenže magazín Automobile prišiel s informáciou, ktorá čiastočne vyvracia predchádzajúce tvrdenia vedenia automobilky, že takýto model značka nepotrebuje a nechce. Lacnejšie športové Porsche nakoniec bude, ale v rámci modelového radu Boxster/Cayman, tvrdí Automobile.

Pôjde o úplne základný, sparťansky vybavený model s novým štvorvalcovým preplňovaným motorom s objemom 1,6 l a údajne o výkone len niečo málo cez 200 koní. Zostane pohon zadných kolies a model sa bude musieť zaobísť bez vecí ako adaptívny podvozok a podobne, ktoré si môžete objednať do honosnejšieho Boxsteri a Caymanu.

Plochý štvorvalec bude súčasťou novej generácie preplňovaných downsizovaných jednotiek, ktoré nájdeme pod kapotou všetkých budúcich športových modelov Porsche vrátane ikonickej 911. Áno, aj tá dostane turbo, ale nebude sa volať Turbo, aj keď to bude turbo.

Hoci automobilka ešte oficiálne nepotvrdila parametre nového štvorvalcového motora s preplňovaním, údajne sú v pláne zatiaľ tri varianty s objemom 1,6 l, 2,0 l a 2,5 l. Práve slabší 1,6 l má byť vyhradený pre najlacnejší základný model. Silnejší 2,0 l a 2,5 l s výkonom od 290 do 360 koní potom dostanú štandardnú verziu Boxster/Cayman a Boxster S/Cayman S, rovnako ako je tomu dnes.

Magazín Automobile ďalej uvádza, že by sa najlacnejšie Porsche malo volať 718, čo malo byť pôvodne kódové označenie pre projekt samostatného menšieho modelu. Nová generácia Boxsteru a Caymanu by mala prísť v roku 2016.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY