vytisknout velikost písma Lacné Porsche nakoniec bude, ale len ako slabší Boxster s motorom 1,6 l

Lacné Porsche nakoniec bude, ale len ako slabší Boxster s motorom 1,6 l

Svetom prebehla správa, že Porsche zrušilo projekt samostatného menšieho a lacnejšieho športového auta, ktoré by sa v ponuke zaradilo pod súčasný Boxster/Cayman a hralo úlohu vstupného modelu medzi klasickými športovými Porsche.

Lenže magazín Automobile prišiel s informáciou, ktorá čiastočne vyvracia predchádzajúce tvrdenia vedenia automobilky, že takýto model značka nepotrebuje a nechce. Lacnejšie športové Porsche nakoniec bude, ale v rámci modelového radu Boxster/Cayman, tvrdí Automobile.

Pôjde o úplne základný, sparťansky vybavený model s novým štvorvalcovým preplňovaným motorom s objemom 1,6 l a údajne o výkone len niečo málo cez 200 koní. Zostane pohon zadných kolies a model sa bude musieť zaobísť bez vecí ako adaptívny podvozok a podobne, ktoré si môžete objednať do honosnejšieho Boxsteri a Caymanu.

Plochý štvorvalec bude súčasťou novej generácie preplňovaných downsizovaných jednotiek, ktoré nájdeme pod kapotou všetkých budúcich športových modelov Porsche vrátane ikonickej 911. Áno, aj tá dostane turbo, ale nebude sa volať Turbo, aj keď to bude turbo.

Hoci automobilka ešte oficiálne nepotvrdila parametre nového štvorvalcového motora s preplňovaním, údajne sú v pláne zatiaľ tri varianty s objemom 1,6 l, 2,0 l a 2,5 l. Práve slabší 1,6 l má byť vyhradený pre najlacnejší základný model. Silnejší 2,0 l a 2,5 l s výkonom od 290 do 360 koní potom dostanú štandardnú verziu Boxster/Cayman a Boxster S/Cayman S, rovnako ako je tomu dnes.

Magazín Automobile ďalej uvádza, že by sa najlacnejšie Porsche malo volať 718, čo malo byť pôvodne kódové označenie pre projekt samostatného menšieho modelu. Nová generácia Boxsteru a Caymanu by mala prísť v roku 2016.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY