vytisknout velikost písma Lacné Porsche nakoniec bude, ale len ako slabší Boxster s motorom 1,6 l

Lacné Porsche nakoniec bude, ale len ako slabší Boxster s motorom 1,6 l

Svetom prebehla správa, že Porsche zrušilo projekt samostatného menšieho a lacnejšieho športového auta, ktoré by sa v ponuke zaradilo pod súčasný Boxster/Cayman a hralo úlohu vstupného modelu medzi klasickými športovými Porsche.

Lenže magazín Automobile prišiel s informáciou, ktorá čiastočne vyvracia predchádzajúce tvrdenia vedenia automobilky, že takýto model značka nepotrebuje a nechce. Lacnejšie športové Porsche nakoniec bude, ale v rámci modelového radu Boxster/Cayman, tvrdí Automobile.

Pôjde o úplne základný, sparťansky vybavený model s novým štvorvalcovým preplňovaným motorom s objemom 1,6 l a údajne o výkone len niečo málo cez 200 koní. Zostane pohon zadných kolies a model sa bude musieť zaobísť bez vecí ako adaptívny podvozok a podobne, ktoré si môžete objednať do honosnejšieho Boxsteri a Caymanu.

Plochý štvorvalec bude súčasťou novej generácie preplňovaných downsizovaných jednotiek, ktoré nájdeme pod kapotou všetkých budúcich športových modelov Porsche vrátane ikonickej 911. Áno, aj tá dostane turbo, ale nebude sa volať Turbo, aj keď to bude turbo.

Hoci automobilka ešte oficiálne nepotvrdila parametre nového štvorvalcového motora s preplňovaním, údajne sú v pláne zatiaľ tri varianty s objemom 1,6 l, 2,0 l a 2,5 l. Práve slabší 1,6 l má byť vyhradený pre najlacnejší základný model. Silnejší 2,0 l a 2,5 l s výkonom od 290 do 360 koní potom dostanú štandardnú verziu Boxster/Cayman a Boxster S/Cayman S, rovnako ako je tomu dnes.

Magazín Automobile ďalej uvádza, že by sa najlacnejšie Porsche malo volať 718, čo malo byť pôvodne kódové označenie pre projekt samostatného menšieho modelu. Nová generácia Boxsteru a Caymanu by mala prísť v roku 2016.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY