vytisknout velikost písma Lacné Porsche nakoniec bude, ale len ako slabší Boxster s motorom 1,6 l

Lacné Porsche nakoniec bude, ale len ako slabší Boxster s motorom 1,6 l

Svetom prebehla správa, že Porsche zrušilo projekt samostatného menšieho a lacnejšieho športového auta, ktoré by sa v ponuke zaradilo pod súčasný Boxster/Cayman a hralo úlohu vstupného modelu medzi klasickými športovými Porsche.

Lenže magazín Automobile prišiel s informáciou, ktorá čiastočne vyvracia predchádzajúce tvrdenia vedenia automobilky, že takýto model značka nepotrebuje a nechce. Lacnejšie športové Porsche nakoniec bude, ale v rámci modelového radu Boxster/Cayman, tvrdí Automobile.

Pôjde o úplne základný, sparťansky vybavený model s novým štvorvalcovým preplňovaným motorom s objemom 1,6 l a údajne o výkone len niečo málo cez 200 koní. Zostane pohon zadných kolies a model sa bude musieť zaobísť bez vecí ako adaptívny podvozok a podobne, ktoré si môžete objednať do honosnejšieho Boxsteri a Caymanu.

Plochý štvorvalec bude súčasťou novej generácie preplňovaných downsizovaných jednotiek, ktoré nájdeme pod kapotou všetkých budúcich športových modelov Porsche vrátane ikonickej 911. Áno, aj tá dostane turbo, ale nebude sa volať Turbo, aj keď to bude turbo.

Hoci automobilka ešte oficiálne nepotvrdila parametre nového štvorvalcového motora s preplňovaním, údajne sú v pláne zatiaľ tri varianty s objemom 1,6 l, 2,0 l a 2,5 l. Práve slabší 1,6 l má byť vyhradený pre najlacnejší základný model. Silnejší 2,0 l a 2,5 l s výkonom od 290 do 360 koní potom dostanú štandardnú verziu Boxster/Cayman a Boxster S/Cayman S, rovnako ako je tomu dnes.

Magazín Automobile ďalej uvádza, že by sa najlacnejšie Porsche malo volať 718, čo malo byť pôvodne kódové označenie pre projekt samostatného menšieho modelu. Nová generácia Boxsteru a Caymanu by mala prísť v roku 2016.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY