vytisknout velikost písma Kvôli výbuchu v oceliarni zastaví Toyota výrobu v Japonsku až na týždeň

Najväčší svetový výrobca, ktorý ročne vyrobí viac ako desať miliónov áut, bude nútený na domácej pôde zastaviť výrobu, pretože nemá kľúčové oceľové diely.
Kvôli výbuchu v oceliarni zastaví Toyota výrobu v Japonsku až na týždeň

V oceliarni spoločnosti Aichi Steel Corporation v meste Chita došlo 8. januára k výbuchu, v dôsledku ktorého musela firma zastaviť výrobu. Na tom by nebolo z hľadiska automobilového webu nič pohoruhodného, ​​keby ale nešlo o kľúčového dodávateľa dielov pre domáce továrne automobilky Toyota.

Najväčší svetový výrobca, ktorý ročne vyrobí viac ako desať miliónov áut, bude nútený na domácej pôde zastaviť výrobu, pretože nemá kľúčové oceľové diely. Toyota predpokladá, že jej dôjdu diely 6. alebo 7. februára, už v januári ale zrušila mimoriadne smeny a pracovné víkendy.

Výroba v oceliarni sa postupne rozbieha, ale výpadok v dodávkach odstaví domáce továrne značky Toyota pokojne aj na týždeň. Podľa prvých prepočtov sa výroba v Toyote zastaví 8. februára a znova sa rozbehne najskôr 13. februára.

Nútená odstávka výroby dopadne aj na novú generáciu hybridu Toyota Prius, ktorá sa vyrába výhradne v Japonsku. Toyota na domácom trhu vyrába okolo 14 000 áut denne (40% celosvetovej produkcie Toyoty), takže výpadok vo výrobe môže spôsobiť medzeru okolo 85 000 áut.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY