vytisknout velikost písma Kvôli výbuchu v oceliarni zastaví Toyota výrobu v Japonsku až na týždeň

Najväčší svetový výrobca, ktorý ročne vyrobí viac ako desať miliónov áut, bude nútený na domácej pôde zastaviť výrobu, pretože nemá kľúčové oceľové diely.
Kvôli výbuchu v oceliarni zastaví Toyota výrobu v Japonsku až na týždeň

V oceliarni spoločnosti Aichi Steel Corporation v meste Chita došlo 8. januára k výbuchu, v dôsledku ktorého musela firma zastaviť výrobu. Na tom by nebolo z hľadiska automobilového webu nič pohoruhodného, ​​keby ale nešlo o kľúčového dodávateľa dielov pre domáce továrne automobilky Toyota.

Najväčší svetový výrobca, ktorý ročne vyrobí viac ako desať miliónov áut, bude nútený na domácej pôde zastaviť výrobu, pretože nemá kľúčové oceľové diely. Toyota predpokladá, že jej dôjdu diely 6. alebo 7. februára, už v januári ale zrušila mimoriadne smeny a pracovné víkendy.

Výroba v oceliarni sa postupne rozbieha, ale výpadok v dodávkach odstaví domáce továrne značky Toyota pokojne aj na týždeň. Podľa prvých prepočtov sa výroba v Toyote zastaví 8. februára a znova sa rozbehne najskôr 13. februára.

Nútená odstávka výroby dopadne aj na novú generáciu hybridu Toyota Prius, ktorá sa vyrába výhradne v Japonsku. Toyota na domácom trhu vyrába okolo 14 000 áut denne (40% celosvetovej produkcie Toyoty), takže výpadok vo výrobe môže spôsobiť medzeru okolo 85 000 áut.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY