vytisknout velikost písma Kvôli výbuchu v oceliarni zastaví Toyota výrobu v Japonsku až na týždeň

Najväčší svetový výrobca, ktorý ročne vyrobí viac ako desať miliónov áut, bude nútený na domácej pôde zastaviť výrobu, pretože nemá kľúčové oceľové diely.
Kvôli výbuchu v oceliarni zastaví Toyota výrobu v Japonsku až na týždeň

V oceliarni spoločnosti Aichi Steel Corporation v meste Chita došlo 8. januára k výbuchu, v dôsledku ktorého musela firma zastaviť výrobu. Na tom by nebolo z hľadiska automobilového webu nič pohoruhodného, ​​keby ale nešlo o kľúčového dodávateľa dielov pre domáce továrne automobilky Toyota.

Najväčší svetový výrobca, ktorý ročne vyrobí viac ako desať miliónov áut, bude nútený na domácej pôde zastaviť výrobu, pretože nemá kľúčové oceľové diely. Toyota predpokladá, že jej dôjdu diely 6. alebo 7. februára, už v januári ale zrušila mimoriadne smeny a pracovné víkendy.

Výroba v oceliarni sa postupne rozbieha, ale výpadok v dodávkach odstaví domáce továrne značky Toyota pokojne aj na týždeň. Podľa prvých prepočtov sa výroba v Toyote zastaví 8. februára a znova sa rozbehne najskôr 13. februára.

Nútená odstávka výroby dopadne aj na novú generáciu hybridu Toyota Prius, ktorá sa vyrába výhradne v Japonsku. Toyota na domácom trhu vyrába okolo 14 000 áut denne (40% celosvetovej produkcie Toyoty), takže výpadok vo výrobe môže spôsobiť medzeru okolo 85 000 áut.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY