vytisknout velikost písma Kvôli výbuchu v oceliarni zastaví Toyota výrobu v Japonsku až na týždeň

Najväčší svetový výrobca, ktorý ročne vyrobí viac ako desať miliónov áut, bude nútený na domácej pôde zastaviť výrobu, pretože nemá kľúčové oceľové diely.
Kvôli výbuchu v oceliarni zastaví Toyota výrobu v Japonsku až na týždeň

V oceliarni spoločnosti Aichi Steel Corporation v meste Chita došlo 8. januára k výbuchu, v dôsledku ktorého musela firma zastaviť výrobu. Na tom by nebolo z hľadiska automobilového webu nič pohoruhodného, ​​keby ale nešlo o kľúčového dodávateľa dielov pre domáce továrne automobilky Toyota.

Najväčší svetový výrobca, ktorý ročne vyrobí viac ako desať miliónov áut, bude nútený na domácej pôde zastaviť výrobu, pretože nemá kľúčové oceľové diely. Toyota predpokladá, že jej dôjdu diely 6. alebo 7. februára, už v januári ale zrušila mimoriadne smeny a pracovné víkendy.

Výroba v oceliarni sa postupne rozbieha, ale výpadok v dodávkach odstaví domáce továrne značky Toyota pokojne aj na týždeň. Podľa prvých prepočtov sa výroba v Toyote zastaví 8. februára a znova sa rozbehne najskôr 13. februára.

Nútená odstávka výroby dopadne aj na novú generáciu hybridu Toyota Prius, ktorá sa vyrába výhradne v Japonsku. Toyota na domácom trhu vyrába okolo 14 000 áut denne (40% celosvetovej produkcie Toyoty), takže výpadok vo výrobe môže spôsobiť medzeru okolo 85 000 áut.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY