vytisknout velikost písma Kvôli 911 GT3 má Porsche zrejme veľký problém

Kvôli 911 GT3 má Porsche zrejme veľký problém

Po správach z marca tohto roku, kedy Porsche spresnilo príčinu vzplanutia niekoľkých exemplárov modelu 911 GT3, sa zdalo, že je všetko vyriešené. Necelým ôsmim stovkám vozidiel bude vymenený motor a je po probléme. Lenže nové informácie ukazujú, že sa pre automobilku Porsche rysuje pomerne veľký problém, a to kvôli rôznym spôsobom riešenia na rôznych trhoch.

Porsche totiž zákazníkom ponúklo kompenzáciu za dobu, kedy musia nechať svoje vozidlo odstavené. Na tom by nebolo nič nepochopiteľného, naopak. Lenže automobilka ponúkla na rôznych trhoch rôzne sumy. Potom už stačilo, aby sa zákazníci, ktorých sa toto týka, dali dokopy, vznikla takzvaná GT3 Worldwide Action Group a problém je na svete.

Zákazníci totiž medzi sebou zistili, že zatiaľ čo v Amerike automobilka ponúka 2000 dolárov za každý mesiac, v Spojených arabských emirátoch to je dvojnásobok. Na domácej pôde potom Porsche ponúka 175 eur za každý deň, avšak vo Veľkej Británii neponúka nikto nič. Na to upozornil napríklad britský Telegraph.

Vznikol preto oficiálny list, v ktorom GT3 Worldwide Action Group požaduje jednotné pravidlá, pričom stupne odškodnenia sú rozdelené do troch skupín na tých, ktorí vozidlo už kúpili a bolo im dodané, druhou skupinou sú zákazníci, ktorí majú svoj exemplár vyrobený, ale nebol dodaný, treťou skupinou sú záujemcovia, ktorí automobil objednali, ale dodávka bola odsunutá.

Prvý by mali dostať za každý deň 175 euro, prostredná skupina 100 euro a tretia potom päťdesiat euro. V prvých dvoch skupinách sa navyše požaduje predĺženie záruky o dva roky, tretia skupina by mala podľa požiadaviek dostať navyše jeden rok. Teda taký je návrh od samotných majiteľov a zákazníkov.

V liste sa tiež pripomína, že GT3 Worldwide Action Group prezentuje viac než stovku zákazníkov z celého sveta. Veľmi často sú to vysoko postavení businessmani a stáli zákazníci automobilky Porsche.

Celá aféra okolo 911 GT3 teda zďaleka ešte nie je u konca. Paradoxom celej tejto situácie sú výsledky ankety WCOTY, kde práve toto Porsche získalo titul najlepšieho športového vozidla pre rok 2014.

Zdroj: Telegraph, Porkers

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY