vytisknout velikost písma Kvôli 911 GT3 má Porsche zrejme veľký problém

Kvôli 911 GT3 má Porsche zrejme veľký problém

Po správach z marca tohto roku, kedy Porsche spresnilo príčinu vzplanutia niekoľkých exemplárov modelu 911 GT3, sa zdalo, že je všetko vyriešené. Necelým ôsmim stovkám vozidiel bude vymenený motor a je po probléme. Lenže nové informácie ukazujú, že sa pre automobilku Porsche rysuje pomerne veľký problém, a to kvôli rôznym spôsobom riešenia na rôznych trhoch.

Porsche totiž zákazníkom ponúklo kompenzáciu za dobu, kedy musia nechať svoje vozidlo odstavené. Na tom by nebolo nič nepochopiteľného, naopak. Lenže automobilka ponúkla na rôznych trhoch rôzne sumy. Potom už stačilo, aby sa zákazníci, ktorých sa toto týka, dali dokopy, vznikla takzvaná GT3 Worldwide Action Group a problém je na svete.

Zákazníci totiž medzi sebou zistili, že zatiaľ čo v Amerike automobilka ponúka 2000 dolárov za každý mesiac, v Spojených arabských emirátoch to je dvojnásobok. Na domácej pôde potom Porsche ponúka 175 eur za každý deň, avšak vo Veľkej Británii neponúka nikto nič. Na to upozornil napríklad britský Telegraph.

Vznikol preto oficiálny list, v ktorom GT3 Worldwide Action Group požaduje jednotné pravidlá, pričom stupne odškodnenia sú rozdelené do troch skupín na tých, ktorí vozidlo už kúpili a bolo im dodané, druhou skupinou sú zákazníci, ktorí majú svoj exemplár vyrobený, ale nebol dodaný, treťou skupinou sú záujemcovia, ktorí automobil objednali, ale dodávka bola odsunutá.

Prvý by mali dostať za každý deň 175 euro, prostredná skupina 100 euro a tretia potom päťdesiat euro. V prvých dvoch skupinách sa navyše požaduje predĺženie záruky o dva roky, tretia skupina by mala podľa požiadaviek dostať navyše jeden rok. Teda taký je návrh od samotných majiteľov a zákazníkov.

V liste sa tiež pripomína, že GT3 Worldwide Action Group prezentuje viac než stovku zákazníkov z celého sveta. Veľmi často sú to vysoko postavení businessmani a stáli zákazníci automobilky Porsche.

Celá aféra okolo 911 GT3 teda zďaleka ešte nie je u konca. Paradoxom celej tejto situácie sú výsledky ankety WCOTY, kde práve toto Porsche získalo titul najlepšieho športového vozidla pre rok 2014.

Zdroj: Telegraph, Porkers

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY