vytisknout velikost písma Kvôli 911 GT3 má Porsche zrejme veľký problém

Kvôli 911 GT3 má Porsche zrejme veľký problém

Po správach z marca tohto roku, kedy Porsche spresnilo príčinu vzplanutia niekoľkých exemplárov modelu 911 GT3, sa zdalo, že je všetko vyriešené. Necelým ôsmim stovkám vozidiel bude vymenený motor a je po probléme. Lenže nové informácie ukazujú, že sa pre automobilku Porsche rysuje pomerne veľký problém, a to kvôli rôznym spôsobom riešenia na rôznych trhoch.

Porsche totiž zákazníkom ponúklo kompenzáciu za dobu, kedy musia nechať svoje vozidlo odstavené. Na tom by nebolo nič nepochopiteľného, naopak. Lenže automobilka ponúkla na rôznych trhoch rôzne sumy. Potom už stačilo, aby sa zákazníci, ktorých sa toto týka, dali dokopy, vznikla takzvaná GT3 Worldwide Action Group a problém je na svete.

Zákazníci totiž medzi sebou zistili, že zatiaľ čo v Amerike automobilka ponúka 2000 dolárov za každý mesiac, v Spojených arabských emirátoch to je dvojnásobok. Na domácej pôde potom Porsche ponúka 175 eur za každý deň, avšak vo Veľkej Británii neponúka nikto nič. Na to upozornil napríklad britský Telegraph.

Vznikol preto oficiálny list, v ktorom GT3 Worldwide Action Group požaduje jednotné pravidlá, pričom stupne odškodnenia sú rozdelené do troch skupín na tých, ktorí vozidlo už kúpili a bolo im dodané, druhou skupinou sú zákazníci, ktorí majú svoj exemplár vyrobený, ale nebol dodaný, treťou skupinou sú záujemcovia, ktorí automobil objednali, ale dodávka bola odsunutá.

Prvý by mali dostať za každý deň 175 euro, prostredná skupina 100 euro a tretia potom päťdesiat euro. V prvých dvoch skupinách sa navyše požaduje predĺženie záruky o dva roky, tretia skupina by mala podľa požiadaviek dostať navyše jeden rok. Teda taký je návrh od samotných majiteľov a zákazníkov.

V liste sa tiež pripomína, že GT3 Worldwide Action Group prezentuje viac než stovku zákazníkov z celého sveta. Veľmi často sú to vysoko postavení businessmani a stáli zákazníci automobilky Porsche.

Celá aféra okolo 911 GT3 teda zďaleka ešte nie je u konca. Paradoxom celej tejto situácie sú výsledky ankety WCOTY, kde práve toto Porsche získalo titul najlepšieho športového vozidla pre rok 2014.

Zdroj: Telegraph, Porkers

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY