vytisknout velikost písma Kvôli 911 GT3 má Porsche zrejme veľký problém

Kvôli 911 GT3 má Porsche zrejme veľký problém

Po správach z marca tohto roku, kedy Porsche spresnilo príčinu vzplanutia niekoľkých exemplárov modelu 911 GT3, sa zdalo, že je všetko vyriešené. Necelým ôsmim stovkám vozidiel bude vymenený motor a je po probléme. Lenže nové informácie ukazujú, že sa pre automobilku Porsche rysuje pomerne veľký problém, a to kvôli rôznym spôsobom riešenia na rôznych trhoch.

Porsche totiž zákazníkom ponúklo kompenzáciu za dobu, kedy musia nechať svoje vozidlo odstavené. Na tom by nebolo nič nepochopiteľného, naopak. Lenže automobilka ponúkla na rôznych trhoch rôzne sumy. Potom už stačilo, aby sa zákazníci, ktorých sa toto týka, dali dokopy, vznikla takzvaná GT3 Worldwide Action Group a problém je na svete.

Zákazníci totiž medzi sebou zistili, že zatiaľ čo v Amerike automobilka ponúka 2000 dolárov za každý mesiac, v Spojených arabských emirátoch to je dvojnásobok. Na domácej pôde potom Porsche ponúka 175 eur za každý deň, avšak vo Veľkej Británii neponúka nikto nič. Na to upozornil napríklad britský Telegraph.

Vznikol preto oficiálny list, v ktorom GT3 Worldwide Action Group požaduje jednotné pravidlá, pričom stupne odškodnenia sú rozdelené do troch skupín na tých, ktorí vozidlo už kúpili a bolo im dodané, druhou skupinou sú zákazníci, ktorí majú svoj exemplár vyrobený, ale nebol dodaný, treťou skupinou sú záujemcovia, ktorí automobil objednali, ale dodávka bola odsunutá.

Prvý by mali dostať za každý deň 175 euro, prostredná skupina 100 euro a tretia potom päťdesiat euro. V prvých dvoch skupinách sa navyše požaduje predĺženie záruky o dva roky, tretia skupina by mala podľa požiadaviek dostať navyše jeden rok. Teda taký je návrh od samotných majiteľov a zákazníkov.

V liste sa tiež pripomína, že GT3 Worldwide Action Group prezentuje viac než stovku zákazníkov z celého sveta. Veľmi často sú to vysoko postavení businessmani a stáli zákazníci automobilky Porsche.

Celá aféra okolo 911 GT3 teda zďaleka ešte nie je u konca. Paradoxom celej tejto situácie sú výsledky ankety WCOTY, kde práve toto Porsche získalo titul najlepšieho športového vozidla pre rok 2014.

Zdroj: Telegraph, Porkers

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY