vytisknout velikost písma Kvôli 911 GT3 má Porsche zrejme veľký problém

Kvôli 911 GT3 má Porsche zrejme veľký problém

Po správach z marca tohto roku, kedy Porsche spresnilo príčinu vzplanutia niekoľkých exemplárov modelu 911 GT3, sa zdalo, že je všetko vyriešené. Necelým ôsmim stovkám vozidiel bude vymenený motor a je po probléme. Lenže nové informácie ukazujú, že sa pre automobilku Porsche rysuje pomerne veľký problém, a to kvôli rôznym spôsobom riešenia na rôznych trhoch.

Porsche totiž zákazníkom ponúklo kompenzáciu za dobu, kedy musia nechať svoje vozidlo odstavené. Na tom by nebolo nič nepochopiteľného, naopak. Lenže automobilka ponúkla na rôznych trhoch rôzne sumy. Potom už stačilo, aby sa zákazníci, ktorých sa toto týka, dali dokopy, vznikla takzvaná GT3 Worldwide Action Group a problém je na svete.

Zákazníci totiž medzi sebou zistili, že zatiaľ čo v Amerike automobilka ponúka 2000 dolárov za každý mesiac, v Spojených arabských emirátoch to je dvojnásobok. Na domácej pôde potom Porsche ponúka 175 eur za každý deň, avšak vo Veľkej Británii neponúka nikto nič. Na to upozornil napríklad britský Telegraph.

Vznikol preto oficiálny list, v ktorom GT3 Worldwide Action Group požaduje jednotné pravidlá, pričom stupne odškodnenia sú rozdelené do troch skupín na tých, ktorí vozidlo už kúpili a bolo im dodané, druhou skupinou sú zákazníci, ktorí majú svoj exemplár vyrobený, ale nebol dodaný, treťou skupinou sú záujemcovia, ktorí automobil objednali, ale dodávka bola odsunutá.

Prvý by mali dostať za každý deň 175 euro, prostredná skupina 100 euro a tretia potom päťdesiat euro. V prvých dvoch skupinách sa navyše požaduje predĺženie záruky o dva roky, tretia skupina by mala podľa požiadaviek dostať navyše jeden rok. Teda taký je návrh od samotných majiteľov a zákazníkov.

V liste sa tiež pripomína, že GT3 Worldwide Action Group prezentuje viac než stovku zákazníkov z celého sveta. Veľmi často sú to vysoko postavení businessmani a stáli zákazníci automobilky Porsche.

Celá aféra okolo 911 GT3 teda zďaleka ešte nie je u konca. Paradoxom celej tejto situácie sú výsledky ankety WCOTY, kde práve toto Porsche získalo titul najlepšieho športového vozidla pre rok 2014.

Zdroj: Telegraph, Porkers

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY