vytisknout velikost písma Kuriózna zvolávacia akcia: jeden jediný Koenigsegg Agera musí do servisu

Kuriózna zvolávacia akcia: jeden jediný Koenigsegg Agera musí do servisu

Obvykle informujeme o gigantických zvolávacích akciách alebo takých, ktoré sa týkajú aj áut na našom trhu. Ale táto servisná kampaň je tak kuriózna, že ju nemožno nespomenúť.

Americký Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) prikázal švédskemu výrobcovi exkluzívnych superšportov Koenigsegg vyhlásiť zvolávacia akciu na model Agera dodávaný do USA, pretože jeho kontrola tlaku v pneumatikách, respektíve kontrolka na displeji, nespĺňa požiadavky americkej legislatívy.

Koenigsegg zistil, že sa tento problém týka jediného auta dodaného do USA v decembri 2012. Automobilka už kontaktovala zákazníka a zmluvný servisný partner vraj upravil softvér riadiacej jednotky kontroly tlaku v pneumatikách tak, aby zodpovedal americkej norme.

Len pripomenieme, že Koenigsegg Agera v základnom prevedení disponuje preplňovaným osemvalcom 4,7 l s výkonom 669 kW (910 k) a krútiacim momentom 1100 Nm. Na 200 km/h zrýchli za menej ako deväť sekúnd a maximálna rýchlosť atakuje 400 km/h. Je teda logické, že s takými parametrami je nutné mať tlak v pneumatikách v poriadku...

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY