vytisknout velikost písma Kuriózna zvolávacia akcia: jeden jediný Koenigsegg Agera musí do servisu

Kuriózna zvolávacia akcia: jeden jediný Koenigsegg Agera musí do servisu

Obvykle informujeme o gigantických zvolávacích akciách alebo takých, ktoré sa týkajú aj áut na našom trhu. Ale táto servisná kampaň je tak kuriózna, že ju nemožno nespomenúť.

Americký Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) prikázal švédskemu výrobcovi exkluzívnych superšportov Koenigsegg vyhlásiť zvolávacia akciu na model Agera dodávaný do USA, pretože jeho kontrola tlaku v pneumatikách, respektíve kontrolka na displeji, nespĺňa požiadavky americkej legislatívy.

Koenigsegg zistil, že sa tento problém týka jediného auta dodaného do USA v decembri 2012. Automobilka už kontaktovala zákazníka a zmluvný servisný partner vraj upravil softvér riadiacej jednotky kontroly tlaku v pneumatikách tak, aby zodpovedal americkej norme.

Len pripomenieme, že Koenigsegg Agera v základnom prevedení disponuje preplňovaným osemvalcom 4,7 l s výkonom 669 kW (910 k) a krútiacim momentom 1100 Nm. Na 200 km/h zrýchli za menej ako deväť sekúnd a maximálna rýchlosť atakuje 400 km/h. Je teda logické, že s takými parametrami je nutné mať tlak v pneumatikách v poriadku...

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY