vytisknout velikost písma Kuriózna zvolávacia akcia: jeden jediný Koenigsegg Agera musí do servisu

Kuriózna zvolávacia akcia: jeden jediný Koenigsegg Agera musí do servisu

Obvykle informujeme o gigantických zvolávacích akciách alebo takých, ktoré sa týkajú aj áut na našom trhu. Ale táto servisná kampaň je tak kuriózna, že ju nemožno nespomenúť.

Americký Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) prikázal švédskemu výrobcovi exkluzívnych superšportov Koenigsegg vyhlásiť zvolávacia akciu na model Agera dodávaný do USA, pretože jeho kontrola tlaku v pneumatikách, respektíve kontrolka na displeji, nespĺňa požiadavky americkej legislatívy.

Koenigsegg zistil, že sa tento problém týka jediného auta dodaného do USA v decembri 2012. Automobilka už kontaktovala zákazníka a zmluvný servisný partner vraj upravil softvér riadiacej jednotky kontroly tlaku v pneumatikách tak, aby zodpovedal americkej norme.

Len pripomenieme, že Koenigsegg Agera v základnom prevedení disponuje preplňovaným osemvalcom 4,7 l s výkonom 669 kW (910 k) a krútiacim momentom 1100 Nm. Na 200 km/h zrýchli za menej ako deväť sekúnd a maximálna rýchlosť atakuje 400 km/h. Je teda logické, že s takými parametrami je nutné mať tlak v pneumatikách v poriadku...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY