vytisknout velikost písma Kuriózna zvolávacia akcia: jeden jediný Koenigsegg Agera musí do servisu

Kuriózna zvolávacia akcia: jeden jediný Koenigsegg Agera musí do servisu

Obvykle informujeme o gigantických zvolávacích akciách alebo takých, ktoré sa týkajú aj áut na našom trhu. Ale táto servisná kampaň je tak kuriózna, že ju nemožno nespomenúť.

Americký Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) prikázal švédskemu výrobcovi exkluzívnych superšportov Koenigsegg vyhlásiť zvolávacia akciu na model Agera dodávaný do USA, pretože jeho kontrola tlaku v pneumatikách, respektíve kontrolka na displeji, nespĺňa požiadavky americkej legislatívy.

Koenigsegg zistil, že sa tento problém týka jediného auta dodaného do USA v decembri 2012. Automobilka už kontaktovala zákazníka a zmluvný servisný partner vraj upravil softvér riadiacej jednotky kontroly tlaku v pneumatikách tak, aby zodpovedal americkej norme.

Len pripomenieme, že Koenigsegg Agera v základnom prevedení disponuje preplňovaným osemvalcom 4,7 l s výkonom 669 kW (910 k) a krútiacim momentom 1100 Nm. Na 200 km/h zrýchli za menej ako deväť sekúnd a maximálna rýchlosť atakuje 400 km/h. Je teda logické, že s takými parametrami je nutné mať tlak v pneumatikách v poriadku...

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY