vytisknout velikost písma Kúpte si skutočne prapôvodný Batmobil z roku 1963!

Kúpte si skutočne prapôvodný Batmobil z roku 1963!

Áno, toto je naozaj úplne prvý Batmobil. Respektíve prvý, ktorý dostal oficiálnu licenciu. V rokoch 1960 až 1963 ho staval istý Forrest Robinson, ešte len dvadsaťtriročný mladík, ktorý po dokončení používal voz ku každodenným jazdám.

batmobil (12).jpgbatmobil (14).jpgbatmobil (15).jpgÁno, toto je naozaj prvý Batmobil. Postavil ho Forrest Robinson na základe Oldsmobile Rocket 88 a jazdil s ním každý deň, než ho predal za dnes úplne smiešnych dvesto dolárov

Pôvodne bolo auto vyrobené vo vtedy modernej striebornej. Na začiatku batmanovskej horúčky však spôsobilo takú senzáciu, že bolo prenajaté na reklamné účely a po prelakovaní na čiernu a vybavení logami Batmana obchádzalo Spojené štáty. K svojmu majiteľovi sa vrátilo v roku 1966, rok pred populárnejším filmovým Batmobilom Barris.

Majiteľ Forrest Robinson ale potreboval peniaze kvôli rozbehnutiu podnikania a tak svoj Batmobil predal za dnes ťažko uveriteľných 200 dolárov. Ani v tej dobe to nebolo extra veľa peňazí, ale kto mohol tušiť, že sa z neho stane taká legenda. Auto potom bolo pomerne skoro odstavené a chátralo viac ako štyridsať rokov.

Až v roku 2008 ho objavil Bobby Smith a vozidlo predal obchodníkovi so zriedkavými autami z Chicaga. Od neho ho hneď kúpil automobilový historik George Albright, ktorý vyhľadal pôvodného konštruktéra a aj majiteľov vtedajších licencií na používanie loga a mena Batman.

batmobil (13).jpgbatmobil (9).jpgbatmobil (7).jpgVozidlo je teraz k dispozícii v internetovej aukcii. Predpokladá sa, že sa jeho cena vyšplhá z vyvolávacích 90 000 dolárov na viac ako dvojnásobok

V roku 2013 sa auto v zúboženom stave stalo majetkom spoločnosti Toy Car Exchange LLC, ktorá ho nechala u špecialistov zrenovovať a uviesť do pôvodného stavu. Práce zabrali viac ako rok a my sa teraz môžeme nielen pokochať výsledkom, ale dokonca si ho môžeme aj kúpiť. Vyvoválacia cena internetovej aukcie je 90 000 dolárov a prihadzovať môžete do 6. decembra.

Ešte sa sluší pripomenúť, že pod laminátovou karosériou je rám Oldsmobile 88 modelového roku 1956 s motorom Rocket, čo bol veľmi populárny osemvalec s objemom 324 kubických palcov (5,3 l). Dával výkon až 250 koní a krútiaci moment 470 Nm.

batmobil (1).jpgbatmobil (10).jpgbatmobil (11).jpgbatmobil (2).jpgbatmobil (3).jpgbatmobil (4).jpgbatmobil (5).jpgbatmobil (6).jpgbatmobil (8).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY