vytisknout velikost písma Kúpte si skutočne prapôvodný Batmobil z roku 1963!

Kúpte si skutočne prapôvodný Batmobil z roku 1963!

Áno, toto je naozaj úplne prvý Batmobil. Respektíve prvý, ktorý dostal oficiálnu licenciu. V rokoch 1960 až 1963 ho staval istý Forrest Robinson, ešte len dvadsaťtriročný mladík, ktorý po dokončení používal voz ku každodenným jazdám.

batmobil (12).jpgbatmobil (14).jpgbatmobil (15).jpgÁno, toto je naozaj prvý Batmobil. Postavil ho Forrest Robinson na základe Oldsmobile Rocket 88 a jazdil s ním každý deň, než ho predal za dnes úplne smiešnych dvesto dolárov

Pôvodne bolo auto vyrobené vo vtedy modernej striebornej. Na začiatku batmanovskej horúčky však spôsobilo takú senzáciu, že bolo prenajaté na reklamné účely a po prelakovaní na čiernu a vybavení logami Batmana obchádzalo Spojené štáty. K svojmu majiteľovi sa vrátilo v roku 1966, rok pred populárnejším filmovým Batmobilom Barris.

Majiteľ Forrest Robinson ale potreboval peniaze kvôli rozbehnutiu podnikania a tak svoj Batmobil predal za dnes ťažko uveriteľných 200 dolárov. Ani v tej dobe to nebolo extra veľa peňazí, ale kto mohol tušiť, že sa z neho stane taká legenda. Auto potom bolo pomerne skoro odstavené a chátralo viac ako štyridsať rokov.

Až v roku 2008 ho objavil Bobby Smith a vozidlo predal obchodníkovi so zriedkavými autami z Chicaga. Od neho ho hneď kúpil automobilový historik George Albright, ktorý vyhľadal pôvodného konštruktéra a aj majiteľov vtedajších licencií na používanie loga a mena Batman.

batmobil (13).jpgbatmobil (9).jpgbatmobil (7).jpgVozidlo je teraz k dispozícii v internetovej aukcii. Predpokladá sa, že sa jeho cena vyšplhá z vyvolávacích 90 000 dolárov na viac ako dvojnásobok

V roku 2013 sa auto v zúboženom stave stalo majetkom spoločnosti Toy Car Exchange LLC, ktorá ho nechala u špecialistov zrenovovať a uviesť do pôvodného stavu. Práce zabrali viac ako rok a my sa teraz môžeme nielen pokochať výsledkom, ale dokonca si ho môžeme aj kúpiť. Vyvoválacia cena internetovej aukcie je 90 000 dolárov a prihadzovať môžete do 6. decembra.

Ešte sa sluší pripomenúť, že pod laminátovou karosériou je rám Oldsmobile 88 modelového roku 1956 s motorom Rocket, čo bol veľmi populárny osemvalec s objemom 324 kubických palcov (5,3 l). Dával výkon až 250 koní a krútiaci moment 470 Nm.

batmobil (1).jpgbatmobil (10).jpgbatmobil (11).jpgbatmobil (2).jpgbatmobil (3).jpgbatmobil (4).jpgbatmobil (5).jpgbatmobil (6).jpgbatmobil (8).jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY