vytisknout velikost písma Kúpte si skutočne prapôvodný Batmobil z roku 1963!

Kúpte si skutočne prapôvodný Batmobil z roku 1963!

Áno, toto je naozaj úplne prvý Batmobil. Respektíve prvý, ktorý dostal oficiálnu licenciu. V rokoch 1960 až 1963 ho staval istý Forrest Robinson, ešte len dvadsaťtriročný mladík, ktorý po dokončení používal voz ku každodenným jazdám.

batmobil (12).jpgbatmobil (14).jpgbatmobil (15).jpgÁno, toto je naozaj prvý Batmobil. Postavil ho Forrest Robinson na základe Oldsmobile Rocket 88 a jazdil s ním každý deň, než ho predal za dnes úplne smiešnych dvesto dolárov

Pôvodne bolo auto vyrobené vo vtedy modernej striebornej. Na začiatku batmanovskej horúčky však spôsobilo takú senzáciu, že bolo prenajaté na reklamné účely a po prelakovaní na čiernu a vybavení logami Batmana obchádzalo Spojené štáty. K svojmu majiteľovi sa vrátilo v roku 1966, rok pred populárnejším filmovým Batmobilom Barris.

Majiteľ Forrest Robinson ale potreboval peniaze kvôli rozbehnutiu podnikania a tak svoj Batmobil predal za dnes ťažko uveriteľných 200 dolárov. Ani v tej dobe to nebolo extra veľa peňazí, ale kto mohol tušiť, že sa z neho stane taká legenda. Auto potom bolo pomerne skoro odstavené a chátralo viac ako štyridsať rokov.

Až v roku 2008 ho objavil Bobby Smith a vozidlo predal obchodníkovi so zriedkavými autami z Chicaga. Od neho ho hneď kúpil automobilový historik George Albright, ktorý vyhľadal pôvodného konštruktéra a aj majiteľov vtedajších licencií na používanie loga a mena Batman.

batmobil (13).jpgbatmobil (9).jpgbatmobil (7).jpgVozidlo je teraz k dispozícii v internetovej aukcii. Predpokladá sa, že sa jeho cena vyšplhá z vyvolávacích 90 000 dolárov na viac ako dvojnásobok

V roku 2013 sa auto v zúboženom stave stalo majetkom spoločnosti Toy Car Exchange LLC, ktorá ho nechala u špecialistov zrenovovať a uviesť do pôvodného stavu. Práce zabrali viac ako rok a my sa teraz môžeme nielen pokochať výsledkom, ale dokonca si ho môžeme aj kúpiť. Vyvoválacia cena internetovej aukcie je 90 000 dolárov a prihadzovať môžete do 6. decembra.

Ešte sa sluší pripomenúť, že pod laminátovou karosériou je rám Oldsmobile 88 modelového roku 1956 s motorom Rocket, čo bol veľmi populárny osemvalec s objemom 324 kubických palcov (5,3 l). Dával výkon až 250 koní a krútiaci moment 470 Nm.

batmobil (1).jpgbatmobil (10).jpgbatmobil (11).jpgbatmobil (2).jpgbatmobil (3).jpgbatmobil (4).jpgbatmobil (5).jpgbatmobil (6).jpgbatmobil (8).jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY