vytisknout velikost písma Kúpte si skutočne prapôvodný Batmobil z roku 1963!

Kúpte si skutočne prapôvodný Batmobil z roku 1963!

Áno, toto je naozaj úplne prvý Batmobil. Respektíve prvý, ktorý dostal oficiálnu licenciu. V rokoch 1960 až 1963 ho staval istý Forrest Robinson, ešte len dvadsaťtriročný mladík, ktorý po dokončení používal voz ku každodenným jazdám.

batmobil (12).jpgbatmobil (14).jpgbatmobil (15).jpgÁno, toto je naozaj prvý Batmobil. Postavil ho Forrest Robinson na základe Oldsmobile Rocket 88 a jazdil s ním každý deň, než ho predal za dnes úplne smiešnych dvesto dolárov

Pôvodne bolo auto vyrobené vo vtedy modernej striebornej. Na začiatku batmanovskej horúčky však spôsobilo takú senzáciu, že bolo prenajaté na reklamné účely a po prelakovaní na čiernu a vybavení logami Batmana obchádzalo Spojené štáty. K svojmu majiteľovi sa vrátilo v roku 1966, rok pred populárnejším filmovým Batmobilom Barris.

Majiteľ Forrest Robinson ale potreboval peniaze kvôli rozbehnutiu podnikania a tak svoj Batmobil predal za dnes ťažko uveriteľných 200 dolárov. Ani v tej dobe to nebolo extra veľa peňazí, ale kto mohol tušiť, že sa z neho stane taká legenda. Auto potom bolo pomerne skoro odstavené a chátralo viac ako štyridsať rokov.

Až v roku 2008 ho objavil Bobby Smith a vozidlo predal obchodníkovi so zriedkavými autami z Chicaga. Od neho ho hneď kúpil automobilový historik George Albright, ktorý vyhľadal pôvodného konštruktéra a aj majiteľov vtedajších licencií na používanie loga a mena Batman.

batmobil (13).jpgbatmobil (9).jpgbatmobil (7).jpgVozidlo je teraz k dispozícii v internetovej aukcii. Predpokladá sa, že sa jeho cena vyšplhá z vyvolávacích 90 000 dolárov na viac ako dvojnásobok

V roku 2013 sa auto v zúboženom stave stalo majetkom spoločnosti Toy Car Exchange LLC, ktorá ho nechala u špecialistov zrenovovať a uviesť do pôvodného stavu. Práce zabrali viac ako rok a my sa teraz môžeme nielen pokochať výsledkom, ale dokonca si ho môžeme aj kúpiť. Vyvoválacia cena internetovej aukcie je 90 000 dolárov a prihadzovať môžete do 6. decembra.

Ešte sa sluší pripomenúť, že pod laminátovou karosériou je rám Oldsmobile 88 modelového roku 1956 s motorom Rocket, čo bol veľmi populárny osemvalec s objemom 324 kubických palcov (5,3 l). Dával výkon až 250 koní a krútiaci moment 470 Nm.

batmobil (1).jpgbatmobil (10).jpgbatmobil (11).jpgbatmobil (2).jpgbatmobil (3).jpgbatmobil (4).jpgbatmobil (5).jpgbatmobil (6).jpgbatmobil (8).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY