vytisknout velikost písma Kúpte si ojazdené talianske auto za 300 tisíc dolárov

Kúpte si ojazdené talianske auto za 300 tisíc dolárov
Zoznam kapitol
  1. Lamborghini Diablo SE
  2. Fotogaléria: Lamborghini Diablo SE

Ak príde reč na výhodnosť nákupu jazdenky, zvyčajne nefiguruje v rozhovore o nepriestrelnej spoľahlivosti a výhodnej investícii automobil vyrobený v Taliansku. No tentokrát by sa predsa len mohlo jednať o celkom zaujímavú investíciu, aj keď budete potrebovať trochu väčší finančný obnos než na nákup bežného ojazdeného auta.

lambo (8).jpglambo (43).jpglambo (29).jpgDnes už klasické nožnicové dvere, poctivý mechanický dvanásťvalec a oldschoolový interiér s klasickou mechanickou prevodovkou. Chcete snáď od starého Lamborghini niečo viac?

Lamborghini Diablo SE 6.0 V12, ktoré je teraz na predaj v americkom Lynnwoode v štáte Washington, vzniklo len v dvadsiatich exemplároch a jedná sa o poslednú edíciu tohto ikonického dvanásťvalcového superšportu, než prišlo moderné Murcielago.

Zaujímavé je, že aj keď je vozidlo v prevádzke v Spojených štátoch, jedná sa čiastočne o európsku špecifikáciu vrátane osvetlenia. Takže budete mať s prípadným prihlásením o trochu menej práce a ušetríte nejakú tú korunu.

Vedľa sériového prevedenia dostalo auto výfukový systém Larini vyrobený na zákazku a trebárs aj cúvaciu kameru, ktorá príde vhod, až pôjdete do obchodu kúpiť zemiaky v zľave. So starým Lamborghini bolo vždy dosť ťažké zaparkovať...

lambo (46).jpglambo (34).jpglambo (64).jpgAuto je v plnej výbave a ešte má veľa vecí dorobených na zákazku, napríklad výfuk Larini či praktickú cúvaciu kameru. Nechýba ani kompletná sada originálneho náradia

Toto Lamborghini Diablo má najazdené len niečo málo cez 16 000 km. Navyše je po kompletnom servise a má nielen nové náplne, ale aj pneumatiky, karbón-keramické brzdy, podvozok a spojku. Predajca za neho ale chce cez 298 000 dolárov. Za takú cenu kúpite napríklad nové Lamborghini Huracan a ešte vám zostane pár drobných na gumy a benzín.

Posledná edícia Diabla pochádza už z doby, kedy značku vlastnilo Audi. Pod kapotou je však tradičný dvanásťvalec (jeho história siaha až k Miure a 350GT) s objemom šesť litrov a výkonom 410 kW (558 koní), ktorý silu posiela cez päťstupňovú prevodovku na všetky kolesá. Automobilka však na želanie postavila aj klasickú zadokolku, ktorá ušetrila viac ako 100 kg hmotnosti z pôvodných 1625 kg.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY