vytisknout velikost písma Kúpte si ojazdené talianske auto za 300 tisíc dolárov

Kúpte si ojazdené talianske auto za 300 tisíc dolárov
Zoznam kapitol
  1. Lamborghini Diablo SE
  2. Fotogaléria: Lamborghini Diablo SE

Ak príde reč na výhodnosť nákupu jazdenky, zvyčajne nefiguruje v rozhovore o nepriestrelnej spoľahlivosti a výhodnej investícii automobil vyrobený v Taliansku. No tentokrát by sa predsa len mohlo jednať o celkom zaujímavú investíciu, aj keď budete potrebovať trochu väčší finančný obnos než na nákup bežného ojazdeného auta.

lambo (8).jpglambo (43).jpglambo (29).jpgDnes už klasické nožnicové dvere, poctivý mechanický dvanásťvalec a oldschoolový interiér s klasickou mechanickou prevodovkou. Chcete snáď od starého Lamborghini niečo viac?

Lamborghini Diablo SE 6.0 V12, ktoré je teraz na predaj v americkom Lynnwoode v štáte Washington, vzniklo len v dvadsiatich exemplároch a jedná sa o poslednú edíciu tohto ikonického dvanásťvalcového superšportu, než prišlo moderné Murcielago.

Zaujímavé je, že aj keď je vozidlo v prevádzke v Spojených štátoch, jedná sa čiastočne o európsku špecifikáciu vrátane osvetlenia. Takže budete mať s prípadným prihlásením o trochu menej práce a ušetríte nejakú tú korunu.

Vedľa sériového prevedenia dostalo auto výfukový systém Larini vyrobený na zákazku a trebárs aj cúvaciu kameru, ktorá príde vhod, až pôjdete do obchodu kúpiť zemiaky v zľave. So starým Lamborghini bolo vždy dosť ťažké zaparkovať...

lambo (46).jpglambo (34).jpglambo (64).jpgAuto je v plnej výbave a ešte má veľa vecí dorobených na zákazku, napríklad výfuk Larini či praktickú cúvaciu kameru. Nechýba ani kompletná sada originálneho náradia

Toto Lamborghini Diablo má najazdené len niečo málo cez 16 000 km. Navyše je po kompletnom servise a má nielen nové náplne, ale aj pneumatiky, karbón-keramické brzdy, podvozok a spojku. Predajca za neho ale chce cez 298 000 dolárov. Za takú cenu kúpite napríklad nové Lamborghini Huracan a ešte vám zostane pár drobných na gumy a benzín.

Posledná edícia Diabla pochádza už z doby, kedy značku vlastnilo Audi. Pod kapotou je však tradičný dvanásťvalec (jeho história siaha až k Miure a 350GT) s objemom šesť litrov a výkonom 410 kW (558 koní), ktorý silu posiela cez päťstupňovú prevodovku na všetky kolesá. Automobilka však na želanie postavila aj klasickú zadokolku, ktorá ušetrila viac ako 100 kg hmotnosti z pôvodných 1625 kg.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY