vytisknout velikost písma Kúpte si nový osemvalec Chevrolet small-block ako skladačku

Kúpte si nový osemvalec Chevrolet small-block ako skladačku

Z Lega a Merkúru človek raz vyrastie a začne chcieť poriadnu dospelácku stavebnicu. A čo môže byť chlapskejšieho než postaviť si vlastný motor? Napíšte do Chevroletu a objednajte si nový osemvalec small-block.

Chevrolet predstaví na autosalóne SEMA novú generáciu stavebnicového motora V8 označenú ako ZZ6. Tá vychádza z najnovších pohonných jednotiek, ale zároveň odkazuje na tradíciu jednoduchých, ľahkých a spoľahlivých motorov.

Nový motor má zásadne prepracovanú hlavu s agresívnou vačkou dovoľujúcou dlhé otvorenie sacích a výfukových ventilov (tie majú väčší priemer a sú ľahšie). Nové sú tiež ventilové pružiny. Výsledkom je schopnosť dosahovať prevádzkových otáčok za hranicu 7000 ot./min.

Pohonná jednotka so zdvihovým objemom 5,7 litra má stále rozvod OHV a objednať si môžete dve verzie. Verzia "Turn Key" je vlastne kompletná a dostanete štartér, elektrické rozvody, karburátor, kompresor klimatizácie a ďalšie príslušenstvo, takže ho vlastne zložíte, namontujete do svojho auta, otočíte kľúčikom a idete.

Verzia "Base Kit" je bez príslušenstva, jedná sa vlastne len o samotný motor. Tá sa hodí pre tých, ktorí budú osemvalec ďalej upravovať napríklad pre dragster a použijú vlastný systém chladenia a prípravy palivovej zmesi.

chevy zz6.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY