vytisknout velikost písma Kúpte si nový osemvalec Chevrolet small-block ako skladačku

Kúpte si nový osemvalec Chevrolet small-block ako skladačku

Z Lega a Merkúru človek raz vyrastie a začne chcieť poriadnu dospelácku stavebnicu. A čo môže byť chlapskejšieho než postaviť si vlastný motor? Napíšte do Chevroletu a objednajte si nový osemvalec small-block.

Chevrolet predstaví na autosalóne SEMA novú generáciu stavebnicového motora V8 označenú ako ZZ6. Tá vychádza z najnovších pohonných jednotiek, ale zároveň odkazuje na tradíciu jednoduchých, ľahkých a spoľahlivých motorov.

Nový motor má zásadne prepracovanú hlavu s agresívnou vačkou dovoľujúcou dlhé otvorenie sacích a výfukových ventilov (tie majú väčší priemer a sú ľahšie). Nové sú tiež ventilové pružiny. Výsledkom je schopnosť dosahovať prevádzkových otáčok za hranicu 7000 ot./min.

Pohonná jednotka so zdvihovým objemom 5,7 litra má stále rozvod OHV a objednať si môžete dve verzie. Verzia "Turn Key" je vlastne kompletná a dostanete štartér, elektrické rozvody, karburátor, kompresor klimatizácie a ďalšie príslušenstvo, takže ho vlastne zložíte, namontujete do svojho auta, otočíte kľúčikom a idete.

Verzia "Base Kit" je bez príslušenstva, jedná sa vlastne len o samotný motor. Tá sa hodí pre tých, ktorí budú osemvalec ďalej upravovať napríklad pre dragster a použijú vlastný systém chladenia a prípravy palivovej zmesi.

chevy zz6.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY