vytisknout velikost písma Kúpte si jedinečný prototyp Ferrari Enzo

Kúpte si jedinečný prototyp Ferrari Enzo

Nie je úplne bežné, aby automobilky púšťali do sveta svoje tajné experimentálne prototypy. No toto je testovacia mula Ferrari Enzo, ktorá slúžila ku skúškam nového dvanásťvalca, prevodovky a ďalších dielov. Výsledky ovplyvnili napríklad aj vývoj Ferrari 599 GTB. Celé je to potom zabalené do čudne natiahnutého a rozšíreného Ferrari 348.

Ferrari postavilo jeden jediný kus. Ten sa dostal do rúk súkromníka a teraz je na predaj. Nevieme, za koľko presne, ale určite to nebude príliš podliezavá suma, keď vezmeme do úvahy, že celé auto je údajne v špičkovej kondícii a predovšetkým plne funkčné. Dovoľujeme si odhadnúť, že predávajúci kývne na najvyššiu ponuku, ktorá bude aj v eurách pravdepodobne dosahovať na miliónové hodnoty.

Dvanásťvalec uložený uprostred spojený so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou má pekný výkon 680 koní. To bude na 1365 kg ťažké auto bohato stačiť. Voz bol ručne zostavený v roku 2000 a najazdené kilometre sú nepodstatné. Toto je jednoducho unikát, ktorý musíte mať. Z princípu samotného.

Inzerát je k dispozícii na stránkach modena-motorsport.de, kde sú aj iné veľmi zaujímavé veci, napríklad Ferrari 126C2 z roku 1982, s ktorým pretekal Gilles Villeneuve, Patrick Tambay a Mario Andretti. Alebo chcete formulu Michaela Schumachera? Všetko máme, len sa prosím pekne postavte do fronty a nepredbiehajte sa...

enzo (2).jpgenzo (3).jpgenzo (4).jpgenzo (5).jpgenzo (6).jpgenzo (7).jpgenzo (8).jpg

foto: modena-motorsport.de

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY