vytisknout velikost písma Kúpte si jedinečný prototyp Ferrari Enzo

Kúpte si jedinečný prototyp Ferrari Enzo

Nie je úplne bežné, aby automobilky púšťali do sveta svoje tajné experimentálne prototypy. No toto je testovacia mula Ferrari Enzo, ktorá slúžila ku skúškam nového dvanásťvalca, prevodovky a ďalších dielov. Výsledky ovplyvnili napríklad aj vývoj Ferrari 599 GTB. Celé je to potom zabalené do čudne natiahnutého a rozšíreného Ferrari 348.

Ferrari postavilo jeden jediný kus. Ten sa dostal do rúk súkromníka a teraz je na predaj. Nevieme, za koľko presne, ale určite to nebude príliš podliezavá suma, keď vezmeme do úvahy, že celé auto je údajne v špičkovej kondícii a predovšetkým plne funkčné. Dovoľujeme si odhadnúť, že predávajúci kývne na najvyššiu ponuku, ktorá bude aj v eurách pravdepodobne dosahovať na miliónové hodnoty.

Dvanásťvalec uložený uprostred spojený so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou má pekný výkon 680 koní. To bude na 1365 kg ťažké auto bohato stačiť. Voz bol ručne zostavený v roku 2000 a najazdené kilometre sú nepodstatné. Toto je jednoducho unikát, ktorý musíte mať. Z princípu samotného.

Inzerát je k dispozícii na stránkach modena-motorsport.de, kde sú aj iné veľmi zaujímavé veci, napríklad Ferrari 126C2 z roku 1982, s ktorým pretekal Gilles Villeneuve, Patrick Tambay a Mario Andretti. Alebo chcete formulu Michaela Schumachera? Všetko máme, len sa prosím pekne postavte do fronty a nepredbiehajte sa...

enzo (2).jpgenzo (3).jpgenzo (4).jpgenzo (5).jpgenzo (6).jpgenzo (7).jpgenzo (8).jpg

foto: modena-motorsport.de

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY