vytisknout velikost písma Kúpte si jedinečný prototyp Ferrari Enzo

Kúpte si jedinečný prototyp Ferrari Enzo

Nie je úplne bežné, aby automobilky púšťali do sveta svoje tajné experimentálne prototypy. No toto je testovacia mula Ferrari Enzo, ktorá slúžila ku skúškam nového dvanásťvalca, prevodovky a ďalších dielov. Výsledky ovplyvnili napríklad aj vývoj Ferrari 599 GTB. Celé je to potom zabalené do čudne natiahnutého a rozšíreného Ferrari 348.

Ferrari postavilo jeden jediný kus. Ten sa dostal do rúk súkromníka a teraz je na predaj. Nevieme, za koľko presne, ale určite to nebude príliš podliezavá suma, keď vezmeme do úvahy, že celé auto je údajne v špičkovej kondícii a predovšetkým plne funkčné. Dovoľujeme si odhadnúť, že predávajúci kývne na najvyššiu ponuku, ktorá bude aj v eurách pravdepodobne dosahovať na miliónové hodnoty.

Dvanásťvalec uložený uprostred spojený so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou má pekný výkon 680 koní. To bude na 1365 kg ťažké auto bohato stačiť. Voz bol ručne zostavený v roku 2000 a najazdené kilometre sú nepodstatné. Toto je jednoducho unikát, ktorý musíte mať. Z princípu samotného.

Inzerát je k dispozícii na stránkach modena-motorsport.de, kde sú aj iné veľmi zaujímavé veci, napríklad Ferrari 126C2 z roku 1982, s ktorým pretekal Gilles Villeneuve, Patrick Tambay a Mario Andretti. Alebo chcete formulu Michaela Schumachera? Všetko máme, len sa prosím pekne postavte do fronty a nepredbiehajte sa...

enzo (2).jpgenzo (3).jpgenzo (4).jpgenzo (5).jpgenzo (6).jpgenzo (7).jpgenzo (8).jpg

foto: modena-motorsport.de

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY