vytisknout velikost písma Kúpili ste si McLaren P1 GTR? Tešte sa, učiť vás bude Bruno Senna

Kúpili ste si McLaren P1 GTR? Tešte sa, učiť vás bude Bruno Senna

Majitelia okruhového McLarenu P1 GTR sa môžu tešiť na vskutku povolaného učiteľa autoškoly. Bruno Senna od roku 2004 jazdil najrôznejšie šampionáty a preteky vrátane Porsche Supercup, WEC a aktuálne aj Formula E. Senna je známy aj ako veľký kamarát Jeremy Clarksona a spolumoderuje preteky F1 na stanici Sky Sports.

senna (2).jpgsenna (1).jpgsenna (3).jpgMcLaren P1 GTR vyžaduje trochu odlišný prístup než obyčajné cestné auto so štvrtinou výkonu. Preto vás zaškolí bývalý jazdec F1 a skúsený pretekár Bruno Senna

Bruno Senna, ktorého strýkom bola brazílska legenda Ayrton Senna, to ale v šampionáte F1 príliš ďaleko nedotiahol (v troch sezónach v HRT, Renaulte a Williamse nazbieral 33 bodov a jedno najrýchlejšie kolo v pretekoch).

Bruno Senna bude teraz učiť majiteľov McLarenu P1 GTR dostať z auta maximum. A to nielen po stránke vodičskej, ale aj technickej a fyzickej. Pomôže im tiež s duševnou prípravou, pretože pretekárske auto vyžaduje od bežného smrteľníka trochu iný prístup.

Samotné jazdenie po okruhu v McLarene P1 GTR je ale až na konci. Vodiči prejdú najprv teoretickou prípravou a jazdami na simulátoroch. Niektorí majitelia P1 GTR sú totiž skôr zberatelia než okruhoví strelci s množstvom skúseností zo závodnej dráhy.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY