vytisknout velikost písma Kúpili ste si McLaren P1 GTR? Tešte sa, učiť vás bude Bruno Senna

Kúpili ste si McLaren P1 GTR? Tešte sa, učiť vás bude Bruno Senna

Majitelia okruhového McLarenu P1 GTR sa môžu tešiť na vskutku povolaného učiteľa autoškoly. Bruno Senna od roku 2004 jazdil najrôznejšie šampionáty a preteky vrátane Porsche Supercup, WEC a aktuálne aj Formula E. Senna je známy aj ako veľký kamarát Jeremy Clarksona a spolumoderuje preteky F1 na stanici Sky Sports.

senna (2).jpgsenna (1).jpgsenna (3).jpgMcLaren P1 GTR vyžaduje trochu odlišný prístup než obyčajné cestné auto so štvrtinou výkonu. Preto vás zaškolí bývalý jazdec F1 a skúsený pretekár Bruno Senna

Bruno Senna, ktorého strýkom bola brazílska legenda Ayrton Senna, to ale v šampionáte F1 príliš ďaleko nedotiahol (v troch sezónach v HRT, Renaulte a Williamse nazbieral 33 bodov a jedno najrýchlejšie kolo v pretekoch).

Bruno Senna bude teraz učiť majiteľov McLarenu P1 GTR dostať z auta maximum. A to nielen po stránke vodičskej, ale aj technickej a fyzickej. Pomôže im tiež s duševnou prípravou, pretože pretekárske auto vyžaduje od bežného smrteľníka trochu iný prístup.

Samotné jazdenie po okruhu v McLarene P1 GTR je ale až na konci. Vodiči prejdú najprv teoretickou prípravou a jazdami na simulátoroch. Niektorí majitelia P1 GTR sú totiž skôr zberatelia než okruhoví strelci s množstvom skúseností zo závodnej dráhy.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY