vytisknout velikost písma Kupé Infiniti Q60 s výkonom vyše 400 koní ide proti BMW radu 4

Kupé BMW radu 4 má nového súpera. Infiniti Q60 ponúka v najsilnejšom prevedení výkon cez 400 koní.
Kupé Infiniti Q60 s výkonom vyše 400 koní ide proti BMW radu 4
Zoznam kapitol
  1. Infiniti Q60
  2. Fotogaléria: Infiniti Q60

Kupé Infiniti Q60 mieri priamo proti BMW radu 4, ako už naznačil minuloročný koncept. Tento rok zamieri nový model do predaja a dokonca bude k dispozicii aj s inteligentným pohonom všetkých kolies, ktorý v normálnych podmienkach posiela všetku silu na zadné kolesá, ale v prípade potreby vie rozdeliť výkon medzi nápravy v pomere 50:50.

infq60 (11).jpginfq60 (10).jpginfq60 (14).jpg
Ak je na vás šesťvalec s výkonom cez 400 koní veľa, môžete zvoliť slabšiu 300k verziu alebo dokonca len štvorvalec. Vždy ale dostanete sedemstupňový automat

Pod kapotou kupé Infiniti Q60 nájdete dva motory. Základ tvorí preplňovaný dvojlitrový štvorvalec Mercedes-Benz s výkonom 155 kW (211 k) v 5500 ot./min. a krútiacim momentom 350 Nm v 1500 ot./min. Nad ním potom stojí motor V6 3,0 l bi-turbo v dvoch výkonnostných verziách.

Tá slabšia ponúka výkon 224 kW v 6400 ot./min. a krútiaci moment 400 Nm v rozsahu 1600 až 5200 ot./min. Ak vám to príde málo, objednajte si zatiaľ najsilnejšie vyhotovenie tohto motora s výkonom 298 kW (405 k) v 6400 ot./min. a krútiacim momentom 475 Nm v 1600 až 5200 ot./min. Podľa Infiniti sa jedná o ich vlastný motor označený ako VR30, nie o jednotku od Mercedesu.

Zaujímavosťou nového kupé od Infiniti je nastaviteľné elektrické riadenie s premenlivým prevodom. To si môže vodič prispôsobiť podľa svojich preferencií, alebo môže zvoliť niektorý z prednastavených režimov. Nové riadenie má vraj pôsobiť športovo a poskytovať viac spätnej väzby. Štvorvalec má štandardný elektromechanický posilňovač.

infq60 (22).jpginfq60 (24).jpginfq60 (25).jpg
Nové kupé Infiniti Q60 predstavil na autosalóne v Detroite sám šéf aliancie Renault-Nissan Carlos Ghosn

Vybrať si môžete z dvoch podvozkov, v ponuke je štandardný alebo športový. Ten športový potom môže byť vybavený elektromagnetickými tlmičmi. Samozrejme dostanete aj celú škálu bezpečnostných asistentov vrátane adaptívneho tempomatu a podobne.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY