vytisknout velikost písma Ktoré auto je najviac americké? Toyota Camry

Ktoré auto je najviac americké? Toyota Camry
Zoznam kapitol
  1. Najamerickejšie autá
  2. Fotogaléria: Najamerickejšie autá

Napadlo vás niekedy, ktoré auto vzniká z najväčšej časti vďaka našej domacej pracovnej sile a domácim výrobkom alebo materiálom? Podobný nápad teraz dostali americké stránky Cars.com a rozhodli sa zistiť, ktoré auto je najviac americké.

01 Toyota Camry.jpg02 Toyota Sienna.jpg03 Chevrolet Traverse.jpgDve najamerickejšie autá majú logo Toyota. Až tretie je skutočne americká značka Chevrolet. Ford F-150 z rebríčka vypadol úplne

Verte alebo nie, ale na prvé miesto sa dostala Toyota Camry a zosadila tak Ford F-150, ktorý po príchode novej celohliníkovej generácie dokonca úplne zo zoznamu vypadol.

Cars.com totiž berú len tie autá, ktoré aspoň zo 75% dielov a práce pochádzajú výhradne z USA. Zatiaľ čo v roku 2010 to bolo 34 áut, v roku 2014 to bolo už len desať áut a tento rok je to len sedem vozidiel.

Prvá je teda Toyota Camry, druhá Toyota Sienna a až tretia je americká značka, teda Chevrolet Traverse. Na štvrtom mieste je Honda Odyssey, piate je GMC Acadia, šiesty Buick Enclave a česť klasických amerických áut drží siedmy Chevrolet Corvette.

Ako môžete vidieť, do rebríčka sa nedostal ani jeden Ford, predtým synonymum typického amerického auta. Veď to bol Henry Ford, kto vymyslel sériovú pásovú výrobu a dokázal dostať automobil medzi masy a tým motorizovať spoločnosť. Avšak značky GM, Ford a Fiat-Chrysler vyrábajú v USA 37 modelov, ktoré obsahujú aspoň 60% podiel americkej práce a materiálu.

Zaujímavé je, že napríklad Toyota Camry zamestnáva najviac ľudí. Pracuje na nej skoro 6000 Američanov, zatiaľ čo Chevrolet Traverse a Toyota Sienna zamestnáva ani nie dvetisíc ľudí. Chevrolet Corvette dáva prácu tisícke robotníkov a posledný Buick Enclave len asi piatim stovkám.

Japonské automobilky v USA v roku 2014 priamo zamestnali približne 90 000 ľudí a investovali do výroby dohromady 43 miliárd amerických dolárov. Ázijské a európske automobilky potom v USA vyrábajú 53 zo 101 sériovo vyrábaných osobných áut.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY