vytisknout velikost písma Ktoré auto je najviac americké? Toyota Camry

Ktoré auto je najviac americké? Toyota Camry
Zoznam kapitol
  1. Najamerickejšie autá
  2. Fotogaléria: Najamerickejšie autá

Napadlo vás niekedy, ktoré auto vzniká z najväčšej časti vďaka našej domacej pracovnej sile a domácim výrobkom alebo materiálom? Podobný nápad teraz dostali americké stránky Cars.com a rozhodli sa zistiť, ktoré auto je najviac americké.

01 Toyota Camry.jpg02 Toyota Sienna.jpg03 Chevrolet Traverse.jpgDve najamerickejšie autá majú logo Toyota. Až tretie je skutočne americká značka Chevrolet. Ford F-150 z rebríčka vypadol úplne

Verte alebo nie, ale na prvé miesto sa dostala Toyota Camry a zosadila tak Ford F-150, ktorý po príchode novej celohliníkovej generácie dokonca úplne zo zoznamu vypadol.

Cars.com totiž berú len tie autá, ktoré aspoň zo 75% dielov a práce pochádzajú výhradne z USA. Zatiaľ čo v roku 2010 to bolo 34 áut, v roku 2014 to bolo už len desať áut a tento rok je to len sedem vozidiel.

Prvá je teda Toyota Camry, druhá Toyota Sienna a až tretia je americká značka, teda Chevrolet Traverse. Na štvrtom mieste je Honda Odyssey, piate je GMC Acadia, šiesty Buick Enclave a česť klasických amerických áut drží siedmy Chevrolet Corvette.

Ako môžete vidieť, do rebríčka sa nedostal ani jeden Ford, predtým synonymum typického amerického auta. Veď to bol Henry Ford, kto vymyslel sériovú pásovú výrobu a dokázal dostať automobil medzi masy a tým motorizovať spoločnosť. Avšak značky GM, Ford a Fiat-Chrysler vyrábajú v USA 37 modelov, ktoré obsahujú aspoň 60% podiel americkej práce a materiálu.

Zaujímavé je, že napríklad Toyota Camry zamestnáva najviac ľudí. Pracuje na nej skoro 6000 Američanov, zatiaľ čo Chevrolet Traverse a Toyota Sienna zamestnáva ani nie dvetisíc ľudí. Chevrolet Corvette dáva prácu tisícke robotníkov a posledný Buick Enclave len asi piatim stovkám.

Japonské automobilky v USA v roku 2014 priamo zamestnali približne 90 000 ľudí a investovali do výroby dohromady 43 miliárd amerických dolárov. Ázijské a európske automobilky potom v USA vyrábajú 53 zo 101 sériovo vyrábaných osobných áut.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY