vytisknout velikost písma Ktorá z automobiliek má celosvetovo najhodnotnejšiu značku?

Ktorá z automobiliek má celosvetovo najhodnotnejšiu značku?

Štúdia BrandZ Top 100 pre rok 2014 je realitou. Okrem toho, že je absolútne najhodnotnejšou značkou Google nasledovanou dvojicou Apple a IBM, možno z tohto zdroja vyčítať, ako na tom sú automobilky. Najhodnotnejšou značkou je Toyota, za ňou nasleduje BMW a Mercedes-Benz.

V celkovom poradí sa Toyota umiestnila na 26. mieste, pričom hodnota jej značky medziročne stúpla o 21%. Napriek tomu si pohoršila o tri priečky. Druhé BMW obsadilo 32. miesto (+7%, -8. miest v poradí). Nasleduje Mercedes-Benz ( 42. miesto, +20%, +1. miesto v poradí), Honda na 70. mieste, 84. je Ford a medzi TOP 100 celosvetovo najhodnotnejších značiek sa dostal ešte Nissan (90. miesto).

Tým je tiež dané poradie v kategórii automobiliek. Medzi najlepších desať výrobcov áut sa dostal ešte siedmy Volkswagen, ôsme Audi, deviaty Chevrolet a desiaty Hyundai.

Najviac automobilov predala Toyota (takmer desať miliónov), nasleduje GM a Volkswagen. Ford zažil podľa štúdie BrandZ najlepší rok vôbec, čo znamená viac ako päťdesiatpercentný nárast hodnoty jeho značky. To ho tiež katapultovalo do celkového TOP 100, kde predtým chýbal. Dobre sa darilo aj Chevroletu. Táto automobilka síce odchádza z Európy, ale v Amerike predala takmer dva milióny vozidiel, v Číne potom dosiahla na 650 000.

brandz.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY