vytisknout velikost písma Ktorá z automobiliek má celosvetovo najhodnotnejšiu značku?

Ktorá z automobiliek má celosvetovo najhodnotnejšiu značku?

Štúdia BrandZ Top 100 pre rok 2014 je realitou. Okrem toho, že je absolútne najhodnotnejšou značkou Google nasledovanou dvojicou Apple a IBM, možno z tohto zdroja vyčítať, ako na tom sú automobilky. Najhodnotnejšou značkou je Toyota, za ňou nasleduje BMW a Mercedes-Benz.

V celkovom poradí sa Toyota umiestnila na 26. mieste, pričom hodnota jej značky medziročne stúpla o 21%. Napriek tomu si pohoršila o tri priečky. Druhé BMW obsadilo 32. miesto (+7%, -8. miest v poradí). Nasleduje Mercedes-Benz ( 42. miesto, +20%, +1. miesto v poradí), Honda na 70. mieste, 84. je Ford a medzi TOP 100 celosvetovo najhodnotnejších značiek sa dostal ešte Nissan (90. miesto).

Tým je tiež dané poradie v kategórii automobiliek. Medzi najlepších desať výrobcov áut sa dostal ešte siedmy Volkswagen, ôsme Audi, deviaty Chevrolet a desiaty Hyundai.

Najviac automobilov predala Toyota (takmer desať miliónov), nasleduje GM a Volkswagen. Ford zažil podľa štúdie BrandZ najlepší rok vôbec, čo znamená viac ako päťdesiatpercentný nárast hodnoty jeho značky. To ho tiež katapultovalo do celkového TOP 100, kde predtým chýbal. Dobre sa darilo aj Chevroletu. Táto automobilka síce odchádza z Európy, ale v Amerike predala takmer dva milióny vozidiel, v Číne potom dosiahla na 650 000.

brandz.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY