vytisknout velikost písma KTM X-BOW GT Wimmer RS: motokára s 435 koňmi za chrbtom...

Každý extrém môže byť ešte extrémnejší: tuningová spoločnosť Wimmer RS predstavuje riadne posilnený roadster KTM X-BOW GT.
KTM X-BOW GT Wimmer RS: motokára s 435 koňmi za chrbtom...

Firma Wimmer Rennsporttechnik (RS) vie zažiariť aj medzi bežnou automobilovou produkciou, pripomeňme napríklad jej VW Golf GTI VI posilnený na 386 koní (283 kW) alebo kombík Mercedes-Benz C63 AMG nadopovaný na 624 koní (459 kW), a to pri zachovaní atmosférického plnenia motora! Čas od času si ale vo Wimmer RS odskočia aj k vyslovenej "lahôdke": spomeňme si napríklad na beštiálny Ariel Atom 3 Wimmer RS z roku 2010, ktorý má zrýchľovať z 0 na 100 km/h za 2,8 s...

A z podobného súdka pochádza aj najnovší projekt firmy Wimmer RS. Vychádza z modelu KTM X-BOW GT predstaveného na tohtoročnom autosalóne v Ženeve. Jeho štandardné prevedenie je poháňané zážihovým štvorvalcom VW Group s preplňovaním, výkonom 285 koní (210 kW) a krútiacim momentom 420 Nm. U Wimmera na tomto agregáte zapracovali a dostali z neho 435 koní (320 kW) a krútiaci moment rovných 500 Nm.

KTM X BOW Wimmer 1.jpgKTM X BOW Wimmer 2.jpgKTM X BOW Wimmer 3.jpgKTM X BOW Wimmer 4.jpgKTM X BOW Wimmer 5.jpgKTM X BOW Wimmer 6.jpg
KTM X-BOW GT v ladení Wimmer RS posúva všetky merítka

Ako už sme v spoločnosti Wimmer RS zvyknutí, toto posilnenie nie je len dielom nového programu riadiacej jednotky či zvýšenia tlaku plnenia. Dôsledne upravený motor tak dostal okrem špeciálneho turbodúchadla a výfukového traktu tiež kované piesty alebo nové palivové čerpadlo. Zmeny na karosérii aj v jej interiéri sú minimálne. Výsledkom týchto modifikácií je akcelerácia z 0 na 100 km/h za 3,3 s, čo je o 0,8 s lepší výsledok ako u štandardného KTM X-BOW GT.

Hranica 193 km/h (120 mph) padne 11,7 s po štarte z miesta a najvyššia rýchlosť údajne činí 246 km/h, a to bude zrejme v tomto otvorenom roadsteri naozajstný zážitok. Pohotovostnú hmotnosť Wimmer nezverejnil, ale od hodnoty 847 kg udávanej v štandardnom X-BOW GT sa zrejme dramaticky líšiť nebude. Iste, je to málo, ale vyššie spomínaný Ariel Atom 3 má byť takmer o polovicu ľahší...

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY