vytisknout velikost písma KTM X-BOW GT Wimmer RS: motokára s 435 koňmi za chrbtom...

Každý extrém môže byť ešte extrémnejší: tuningová spoločnosť Wimmer RS predstavuje riadne posilnený roadster KTM X-BOW GT.
KTM X-BOW GT Wimmer RS: motokára s 435 koňmi za chrbtom...

Firma Wimmer Rennsporttechnik (RS) vie zažiariť aj medzi bežnou automobilovou produkciou, pripomeňme napríklad jej VW Golf GTI VI posilnený na 386 koní (283 kW) alebo kombík Mercedes-Benz C63 AMG nadopovaný na 624 koní (459 kW), a to pri zachovaní atmosférického plnenia motora! Čas od času si ale vo Wimmer RS odskočia aj k vyslovenej "lahôdke": spomeňme si napríklad na beštiálny Ariel Atom 3 Wimmer RS z roku 2010, ktorý má zrýchľovať z 0 na 100 km/h za 2,8 s...

A z podobného súdka pochádza aj najnovší projekt firmy Wimmer RS. Vychádza z modelu KTM X-BOW GT predstaveného na tohtoročnom autosalóne v Ženeve. Jeho štandardné prevedenie je poháňané zážihovým štvorvalcom VW Group s preplňovaním, výkonom 285 koní (210 kW) a krútiacim momentom 420 Nm. U Wimmera na tomto agregáte zapracovali a dostali z neho 435 koní (320 kW) a krútiaci moment rovných 500 Nm.

KTM X BOW Wimmer 1.jpgKTM X BOW Wimmer 2.jpgKTM X BOW Wimmer 3.jpgKTM X BOW Wimmer 4.jpgKTM X BOW Wimmer 5.jpgKTM X BOW Wimmer 6.jpg
KTM X-BOW GT v ladení Wimmer RS posúva všetky merítka

Ako už sme v spoločnosti Wimmer RS zvyknutí, toto posilnenie nie je len dielom nového programu riadiacej jednotky či zvýšenia tlaku plnenia. Dôsledne upravený motor tak dostal okrem špeciálneho turbodúchadla a výfukového traktu tiež kované piesty alebo nové palivové čerpadlo. Zmeny na karosérii aj v jej interiéri sú minimálne. Výsledkom týchto modifikácií je akcelerácia z 0 na 100 km/h za 3,3 s, čo je o 0,8 s lepší výsledok ako u štandardného KTM X-BOW GT.

Hranica 193 km/h (120 mph) padne 11,7 s po štarte z miesta a najvyššia rýchlosť údajne činí 246 km/h, a to bude zrejme v tomto otvorenom roadsteri naozajstný zážitok. Pohotovostnú hmotnosť Wimmer nezverejnil, ale od hodnoty 847 kg udávanej v štandardnom X-BOW GT sa zrejme dramaticky líšiť nebude. Iste, je to málo, ale vyššie spomínaný Ariel Atom 3 má byť takmer o polovicu ľahší...

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY