vytisknout velikost písma KTM X-BOW GT Wimmer RS: motokára s 435 koňmi za chrbtom...

Každý extrém môže byť ešte extrémnejší: tuningová spoločnosť Wimmer RS predstavuje riadne posilnený roadster KTM X-BOW GT.
KTM X-BOW GT Wimmer RS: motokára s 435 koňmi za chrbtom...

Firma Wimmer Rennsporttechnik (RS) vie zažiariť aj medzi bežnou automobilovou produkciou, pripomeňme napríklad jej VW Golf GTI VI posilnený na 386 koní (283 kW) alebo kombík Mercedes-Benz C63 AMG nadopovaný na 624 koní (459 kW), a to pri zachovaní atmosférického plnenia motora! Čas od času si ale vo Wimmer RS odskočia aj k vyslovenej "lahôdke": spomeňme si napríklad na beštiálny Ariel Atom 3 Wimmer RS z roku 2010, ktorý má zrýchľovať z 0 na 100 km/h za 2,8 s...

A z podobného súdka pochádza aj najnovší projekt firmy Wimmer RS. Vychádza z modelu KTM X-BOW GT predstaveného na tohtoročnom autosalóne v Ženeve. Jeho štandardné prevedenie je poháňané zážihovým štvorvalcom VW Group s preplňovaním, výkonom 285 koní (210 kW) a krútiacim momentom 420 Nm. U Wimmera na tomto agregáte zapracovali a dostali z neho 435 koní (320 kW) a krútiaci moment rovných 500 Nm.

KTM X BOW Wimmer 1.jpgKTM X BOW Wimmer 2.jpgKTM X BOW Wimmer 3.jpgKTM X BOW Wimmer 4.jpgKTM X BOW Wimmer 5.jpgKTM X BOW Wimmer 6.jpg
KTM X-BOW GT v ladení Wimmer RS posúva všetky merítka

Ako už sme v spoločnosti Wimmer RS zvyknutí, toto posilnenie nie je len dielom nového programu riadiacej jednotky či zvýšenia tlaku plnenia. Dôsledne upravený motor tak dostal okrem špeciálneho turbodúchadla a výfukového traktu tiež kované piesty alebo nové palivové čerpadlo. Zmeny na karosérii aj v jej interiéri sú minimálne. Výsledkom týchto modifikácií je akcelerácia z 0 na 100 km/h za 3,3 s, čo je o 0,8 s lepší výsledok ako u štandardného KTM X-BOW GT.

Hranica 193 km/h (120 mph) padne 11,7 s po štarte z miesta a najvyššia rýchlosť údajne činí 246 km/h, a to bude zrejme v tomto otvorenom roadsteri naozajstný zážitok. Pohotovostnú hmotnosť Wimmer nezverejnil, ale od hodnoty 847 kg udávanej v štandardnom X-BOW GT sa zrejme dramaticky líšiť nebude. Iste, je to málo, ale vyššie spomínaný Ariel Atom 3 má byť takmer o polovicu ľahší...

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY