vytisknout velikost písma KTM X-BOW GT Wimmer RS: motokára s 435 koňmi za chrbtom...

Každý extrém môže byť ešte extrémnejší: tuningová spoločnosť Wimmer RS predstavuje riadne posilnený roadster KTM X-BOW GT.
KTM X-BOW GT Wimmer RS: motokára s 435 koňmi za chrbtom...

Firma Wimmer Rennsporttechnik (RS) vie zažiariť aj medzi bežnou automobilovou produkciou, pripomeňme napríklad jej VW Golf GTI VI posilnený na 386 koní (283 kW) alebo kombík Mercedes-Benz C63 AMG nadopovaný na 624 koní (459 kW), a to pri zachovaní atmosférického plnenia motora! Čas od času si ale vo Wimmer RS odskočia aj k vyslovenej "lahôdke": spomeňme si napríklad na beštiálny Ariel Atom 3 Wimmer RS z roku 2010, ktorý má zrýchľovať z 0 na 100 km/h za 2,8 s...

A z podobného súdka pochádza aj najnovší projekt firmy Wimmer RS. Vychádza z modelu KTM X-BOW GT predstaveného na tohtoročnom autosalóne v Ženeve. Jeho štandardné prevedenie je poháňané zážihovým štvorvalcom VW Group s preplňovaním, výkonom 285 koní (210 kW) a krútiacim momentom 420 Nm. U Wimmera na tomto agregáte zapracovali a dostali z neho 435 koní (320 kW) a krútiaci moment rovných 500 Nm.

KTM X BOW Wimmer 1.jpgKTM X BOW Wimmer 2.jpgKTM X BOW Wimmer 3.jpgKTM X BOW Wimmer 4.jpgKTM X BOW Wimmer 5.jpgKTM X BOW Wimmer 6.jpg
KTM X-BOW GT v ladení Wimmer RS posúva všetky merítka

Ako už sme v spoločnosti Wimmer RS zvyknutí, toto posilnenie nie je len dielom nového programu riadiacej jednotky či zvýšenia tlaku plnenia. Dôsledne upravený motor tak dostal okrem špeciálneho turbodúchadla a výfukového traktu tiež kované piesty alebo nové palivové čerpadlo. Zmeny na karosérii aj v jej interiéri sú minimálne. Výsledkom týchto modifikácií je akcelerácia z 0 na 100 km/h za 3,3 s, čo je o 0,8 s lepší výsledok ako u štandardného KTM X-BOW GT.

Hranica 193 km/h (120 mph) padne 11,7 s po štarte z miesta a najvyššia rýchlosť údajne činí 246 km/h, a to bude zrejme v tomto otvorenom roadsteri naozajstný zážitok. Pohotovostnú hmotnosť Wimmer nezverejnil, ale od hodnoty 847 kg udávanej v štandardnom X-BOW GT sa zrejme dramaticky líšiť nebude. Iste, je to málo, ale vyššie spomínaný Ariel Atom 3 má byť takmer o polovicu ľahší...

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY