vytisknout velikost písma KTM X-BOW GT Wimmer RS: motokára s 435 koňmi za chrbtom...

Každý extrém môže byť ešte extrémnejší: tuningová spoločnosť Wimmer RS predstavuje riadne posilnený roadster KTM X-BOW GT.
KTM X-BOW GT Wimmer RS: motokára s 435 koňmi za chrbtom...

Firma Wimmer Rennsporttechnik (RS) vie zažiariť aj medzi bežnou automobilovou produkciou, pripomeňme napríklad jej VW Golf GTI VI posilnený na 386 koní (283 kW) alebo kombík Mercedes-Benz C63 AMG nadopovaný na 624 koní (459 kW), a to pri zachovaní atmosférického plnenia motora! Čas od času si ale vo Wimmer RS odskočia aj k vyslovenej "lahôdke": spomeňme si napríklad na beštiálny Ariel Atom 3 Wimmer RS z roku 2010, ktorý má zrýchľovať z 0 na 100 km/h za 2,8 s...

A z podobného súdka pochádza aj najnovší projekt firmy Wimmer RS. Vychádza z modelu KTM X-BOW GT predstaveného na tohtoročnom autosalóne v Ženeve. Jeho štandardné prevedenie je poháňané zážihovým štvorvalcom VW Group s preplňovaním, výkonom 285 koní (210 kW) a krútiacim momentom 420 Nm. U Wimmera na tomto agregáte zapracovali a dostali z neho 435 koní (320 kW) a krútiaci moment rovných 500 Nm.

KTM X BOW Wimmer 1.jpgKTM X BOW Wimmer 2.jpgKTM X BOW Wimmer 3.jpgKTM X BOW Wimmer 4.jpgKTM X BOW Wimmer 5.jpgKTM X BOW Wimmer 6.jpg
KTM X-BOW GT v ladení Wimmer RS posúva všetky merítka

Ako už sme v spoločnosti Wimmer RS zvyknutí, toto posilnenie nie je len dielom nového programu riadiacej jednotky či zvýšenia tlaku plnenia. Dôsledne upravený motor tak dostal okrem špeciálneho turbodúchadla a výfukového traktu tiež kované piesty alebo nové palivové čerpadlo. Zmeny na karosérii aj v jej interiéri sú minimálne. Výsledkom týchto modifikácií je akcelerácia z 0 na 100 km/h za 3,3 s, čo je o 0,8 s lepší výsledok ako u štandardného KTM X-BOW GT.

Hranica 193 km/h (120 mph) padne 11,7 s po štarte z miesta a najvyššia rýchlosť údajne činí 246 km/h, a to bude zrejme v tomto otvorenom roadsteri naozajstný zážitok. Pohotovostnú hmotnosť Wimmer nezverejnil, ale od hodnoty 847 kg udávanej v štandardnom X-BOW GT sa zrejme dramaticky líšiť nebude. Iste, je to málo, ale vyššie spomínaný Ariel Atom 3 má byť takmer o polovicu ľahší...

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY