vytisknout velikost písma Kráľ Ženevy? Jednoznačne LaFerrari

Tento hybridný superšport, nástupca legendárneho modelu Ferrari Enzo so zvukomalebným menom LaFerrari, disponuje výkonom takmer tisíc koní. Je schopný prekročiť rýchlosť 350 km/h. To z neho robí najrýchlejšie Ferrari všetkých dôb.
Kráľ Ženevy? Jednoznačne LaFerrari

O pohon modelov LaFerrari sa stará vidlicový dvanásťvalec s objemom 6262 cm³ doplnený elektromotorom v rámci sústavy HY-KERS. Benzínový motor produkuje 800 koní (588 kW) pri 9000 ot/min, krútiaci moment dosahuje 700 N.m pri 6750 ot/min., elektromotor má výkon 163 koní (120 kW), jeho 270 N.m je k dispozícii okamžite. 

Čo to znamená na ceste? LaFerrari sa na „sto“ dostane za necelé 3 sekundy, na „200“ pod 7 sekúnd, na „300“ za 15,5 sekundy. To, že sa jedná o najrýchlejšie Ferrari všetkých čias, potvrdilo auto i na závodnej dráhe vo Fiorane.

Superšport je 4702 milimetrov dlhý, 1992 milimetrov široký a vysoký iba 1116 milimetrov. Taktiež jeho pohotovostná hmotnosť ohromuje, činí len 1255 kilogramov.

Prevodovka je 7-stupňová, dvojspojková, brzdy karbokeramické, pneumatiky vpredu majú rozměr 265/30-19, vzadu 345/30-20. 

Už bez Pininfariny?

Nový superšport LaFerrari je prvý model, ktorý bol navrhnutý Centro Stile, dizajnérským centrom Ferrari. A vyzerá to, že i s ďalšími vozidlami to bude obdobné. Šéf Ferrari Luca di Montezemelo na tlačovej konferencii v Ženeve povedal, že to ale neznamená nič zlého pre dlhoročného partnera Pininfarinu. Že to nevysiela žiadny zlý signál.

Ferrari od roku 1951 až doposiaľ úzko spolupracoval s dizajnérskym centrom Pininfarina. To navrhlo takmer celú produkciu automobilky z Maranella. Jedinú výnimku predstavoval model Dino 308 GT4 v roku 1973, ten niesol podpis Bertone.

„V tomto aute nie je nič od Pininfariny. Ale my s nimi spolupracujeme aj naďalej a budeme pokračovat,“ vyvrátil špekulácie o konci dlhoročného priateľstva šéf Ferrari Luca di Montezemelo v Ženeve. „V súčasnosti pracujeme spoločne na ďalších dvoch modeloch. Ty, ako verím, už čoskoro predstavíme.“ 

Jeden z tých vozov by mal nahradiť 5 rokov starý kabriolet California. Ten bol predstavený v roku 2008.

Kedy vlastne došlo k odklonu od Pininfariny? Zrejme v chvíli, keď Ferrari najalo Flavia Manzoniho, vtedy sa to pohlo smerom k väčšej nezávislosti na dizajnérskych centrách. Ital Manzoni sa podieľal na návrhoch karosérií vo Volkswagene, predtým taktiež navrhoval pre Lanciu, Seat a Fiat.

Obrovský záujem

Luca di Montezemolo povedal, že taliansk automobilka behom pár týždňov obdržala viac než 700 žiadostí o LaFerrari. Jeden z vozov si objednal aj Sergio Marchionne, šéf Fiatu.

Ale obrovský záujem nič nezmenil na plánoch talianskej automobilky. Produkcia zostane obmedzená na 499 kusoch. Rovnako tak zostane nezmenená cena. Tá začíná na 1 milióne uer (plus daň). Zostane rovnaká až do chvíle, než bude vyrobený posledný voz LaFerrari. Čo bude koncom budúceho roka. 

Podľa Ferrari všetci zákazníci dostanú rovnaké vozidlo. Jediné, v čom sa objednané vozy môžu líšiť, bude farba. Pre tých, ktorí nebudú chcieť jednu z 3 štandardných – červenú, žltú a čiernu – je tu novinka: budú si môcť objednať akúkoľvek inú farbu. Je dokonca možné objednať si aj dvojfarebnú kombináciu.

Zelené Ferrari?

Prečo hybridný pohon? Aj túto otázku dostal Luca di Montezemolo v Ženeve. Znamená to snáď odklon značky, začne odteraz produkovat ekologicky šetrnné vozidlá?

„Mali sme 2 dôvody. Prvý - chceli sme vylepšiť jazdné vlastnosti, získať nové skúsenosti. Chceli sme si obrazne povedané ošahať technológie, ktorými budú vybavené aj ďalšie vozidlá Ferrari. A ten druhý, potrebovali sme znížiť emisie CO2,“ odpovedal šéf Ferrari. 

A na záver ešte jedna otázka, čo ten názov vlastne znamená? Vysvetlenie je prosté, „la“ je talianský určitý člen. Takže to auto sa volá vcelku neprekvapivo - Ferrari.

„Pomenovali sme ho takto, aby sme i týmto menom potvrdili, že LaFerrari je vyjadrením najvyšších schopností a ambícií našej značky,“ dodal Montezemolo. 

 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY