vytisknout velikost písma Kov a drevo vás už nudí? Tak si do svojho Bentley objednajte kameň

Kov a drevo vás už nudí? Tak si do svojho Bentley objednajte kameň

Bentley je automobilka, ktorá vo veľkej miere používa ručnú výrobu, takže si jej zákazníci môžu navymýšlať v podstate čokoľvek. A Bentley im v tom vychádza v ústrety, čo dokazuje aj jedna aktuálne celkom zaujímavá novinka. Čo by ste povedali na kamenné obloženie palubnej dosky?

Samozrejme nikto nebude tesať kus kameňa, ktorý potom prilepí na palubnú dosku, to by nebolo dostatočne luxusné. Bentley používa ako zdroj bridlicu a kremenec pôvodom z indických lomov. Kamene sú ručne vyberané, následne rozdelené na malé kúsky, ktoré sú vytvrdené skleným vláknom a spojené živicou. Zvyšok už obstará ručné finálne tvarovanie a brúsenie. Všetko pod taktovkou divízie Mulliner. Výsledok je označovaný ako kamenná dyha.

Túto novinku si môžu do svojho auta objednať záujemcovia o modely Continental a Flying Spur. Na výber sú potom farby Galaxy, Autumn White, Terra Red a Cooper. Nič podobné zatiaľ v Bentley nebolo použité, no podľa tlačovej správy ide len o začiatok. Britská automobilka má s kamennou dyhou údajne veľké plány.

stone_1.jpgstone_2.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY