vytisknout velikost písma Koniec sveta? Mercedes-Benz triedy S Coupé dostal šesťvalec

Novinka sa volá Mercedes-Benz S400 Coupé 4Matic. Dvojliter s dvojicou turbodúchadiel dosahuje výkon 270 kW.
Koniec sveta? Mercedes-Benz triedy S Coupé dostal šesťvalec

Ak ste si chceli kúpiť Mercedes-Benz CL (dnes S Coupé), nič menšieho než osemvalec k dispozícii nebol. To bola základná motorizácia, fajnšmeker si samozrejme zadovážil dvanásťvalcové CL600, prípadne CL65 AMG, pretože jednoducho preto. Dnes je ale všetko inak. Vrcholné kupé dostáva prvýkrát v novodobej histórii šesťvalec. Tradicionalisti tak prichádzajú o ďalšiu životnú istotu.

Mercedes-Benz-280_SE_3.5_Coupe_1969_1600x1200_wallpaper_01.jpgmercedes-benz_s-klasse_1981_wallpapers_1.jpgMercedes-Benz-S-Class_Coupe_2015_1600x1200_wallpaper_04.jpgPosledné vrcholné kupé s šesťvalcom bol model W111 z 60. rokov. Od modelu c126 z 80. rokov už malo luxusné kupé Mercedesu, neskôr premenované na CL, minimálne osemvalec

Novinka sa volá Mercedes-Benz S400 Coupé 4Matic, takže rovno dostanete aj pohon všetkých kolies. Automatická prevodovka je samozrejmosťou. A pokiaľ ide o motor, jedná sa o trojliter s dvojicou turbodúchadiel, ktorého výkon je 270 kW (367 k) v 5500 - 6000 ot./min. a krútiaci moment 500 Nm v 1800 - 4500 ot./min.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne toto šesťvalcové kupé za 4,6 sekundy a v rozlete ho zarazí obmedzovač na 250 km/h. Kombinovaná spotreba je podľa cyklu NEDC 8,3 litra na 100 km.

Aby toho nebolo málo, cena sa dostala pod 100 000 eur, konkrétne na 99 960 eur. V Nemecku je už možné túto štvorkolku objednať, dodávky prvým zákazníkom začnú do jari 2016. Na druhej strane nás môže upokojovať, že diesel sa stále ešte do S Coupé nedáva.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY