vytisknout velikost písma Koniec sveta? Budúce BMW M3 a M4 budú hybridné štvorkolky

Koniec sveta? Budúce BMW M3 a M4 budú hybridné štvorkolky

Zatiaľ čo pred nejakými desiatimi rokmi malo typické športové BMW od divízie M atmosférický radový šesťvalec, manuálnu prevodovku a pohon zadných kolies, o ďalších desať rokov to bude úplne inak. Budúce generácie BMW M3 a M4 totiž prejdú na hybridný pohon.

Ba čo viac, dokonca to budú štvorkolky, ako píše The Detroit Bureau a odkazuje sa na svoje zdroje v automobilke. Uvážte, BMW M a hybridná štvorkolka... Zdá sa to ale ako nevyhnutný krok kvôli pripravovaným a očakávaným emisným normám. BMW zrejme nechce platiť pokuty za to, že bude vyrábať pár športových modelov s vyššími emisiami.

Evolúciou prejde aj radový šesťvalec s preplňovaním, ktorý dostane vstrekovanie vody do sania a jeho krútiaci moment sa zvýši o asi 100 Nm. Pokiaľ ide o elektromotory, majú byť na prednej náprave a vedľa asistencie spaľovaciemu motoru budú slúžiť na vektorovanie krútiaceho momentu.

BMW M3 a M4 budú schopné jazdiť čisto na elektrinu s očakávaným dojazdom asi 30 km. Pri konštrukcii ďalšej generácie BMW radu 3 a 4 bude použité viac uhlíkových vlákien, takže pokles hmotnosti auta by mohol kompenzovať zložitosť a vyššiu hmotnosť hybridného pohonu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY