vytisknout velikost písma Koniec sveta? Budúce BMW M3 a M4 budú hybridné štvorkolky

Koniec sveta? Budúce BMW M3 a M4 budú hybridné štvorkolky

Zatiaľ čo pred nejakými desiatimi rokmi malo typické športové BMW od divízie M atmosférický radový šesťvalec, manuálnu prevodovku a pohon zadných kolies, o ďalších desať rokov to bude úplne inak. Budúce generácie BMW M3 a M4 totiž prejdú na hybridný pohon.

Ba čo viac, dokonca to budú štvorkolky, ako píše The Detroit Bureau a odkazuje sa na svoje zdroje v automobilke. Uvážte, BMW M a hybridná štvorkolka... Zdá sa to ale ako nevyhnutný krok kvôli pripravovaným a očakávaným emisným normám. BMW zrejme nechce platiť pokuty za to, že bude vyrábať pár športových modelov s vyššími emisiami.

Evolúciou prejde aj radový šesťvalec s preplňovaním, ktorý dostane vstrekovanie vody do sania a jeho krútiaci moment sa zvýši o asi 100 Nm. Pokiaľ ide o elektromotory, majú byť na prednej náprave a vedľa asistencie spaľovaciemu motoru budú slúžiť na vektorovanie krútiaceho momentu.

BMW M3 a M4 budú schopné jazdiť čisto na elektrinu s očakávaným dojazdom asi 30 km. Pri konštrukcii ďalšej generácie BMW radu 3 a 4 bude použité viac uhlíkových vlákien, takže pokles hmotnosti auta by mohol kompenzovať zložitosť a vyššiu hmotnosť hybridného pohonu.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY