vytisknout velikost písma Koniec sveta? Budúce BMW M3 a M4 budú hybridné štvorkolky

Koniec sveta? Budúce BMW M3 a M4 budú hybridné štvorkolky

Zatiaľ čo pred nejakými desiatimi rokmi malo typické športové BMW od divízie M atmosférický radový šesťvalec, manuálnu prevodovku a pohon zadných kolies, o ďalších desať rokov to bude úplne inak. Budúce generácie BMW M3 a M4 totiž prejdú na hybridný pohon.

Ba čo viac, dokonca to budú štvorkolky, ako píše The Detroit Bureau a odkazuje sa na svoje zdroje v automobilke. Uvážte, BMW M a hybridná štvorkolka... Zdá sa to ale ako nevyhnutný krok kvôli pripravovaným a očakávaným emisným normám. BMW zrejme nechce platiť pokuty za to, že bude vyrábať pár športových modelov s vyššími emisiami.

Evolúciou prejde aj radový šesťvalec s preplňovaním, ktorý dostane vstrekovanie vody do sania a jeho krútiaci moment sa zvýši o asi 100 Nm. Pokiaľ ide o elektromotory, majú byť na prednej náprave a vedľa asistencie spaľovaciemu motoru budú slúžiť na vektorovanie krútiaceho momentu.

BMW M3 a M4 budú schopné jazdiť čisto na elektrinu s očakávaným dojazdom asi 30 km. Pri konštrukcii ďalšej generácie BMW radu 3 a 4 bude použité viac uhlíkových vlákien, takže pokles hmotnosti auta by mohol kompenzovať zložitosť a vyššiu hmotnosť hybridného pohonu.

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

dnes | Jiří Červenka | 1 příspěvek
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

22. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY