vytisknout velikost písma Koniec sveta? Budúce BMW M3 a M4 budú hybridné štvorkolky

Koniec sveta? Budúce BMW M3 a M4 budú hybridné štvorkolky

Zatiaľ čo pred nejakými desiatimi rokmi malo typické športové BMW od divízie M atmosférický radový šesťvalec, manuálnu prevodovku a pohon zadných kolies, o ďalších desať rokov to bude úplne inak. Budúce generácie BMW M3 a M4 totiž prejdú na hybridný pohon.

Ba čo viac, dokonca to budú štvorkolky, ako píše The Detroit Bureau a odkazuje sa na svoje zdroje v automobilke. Uvážte, BMW M a hybridná štvorkolka... Zdá sa to ale ako nevyhnutný krok kvôli pripravovaným a očakávaným emisným normám. BMW zrejme nechce platiť pokuty za to, že bude vyrábať pár športových modelov s vyššími emisiami.

Evolúciou prejde aj radový šesťvalec s preplňovaním, ktorý dostane vstrekovanie vody do sania a jeho krútiaci moment sa zvýši o asi 100 Nm. Pokiaľ ide o elektromotory, majú byť na prednej náprave a vedľa asistencie spaľovaciemu motoru budú slúžiť na vektorovanie krútiaceho momentu.

BMW M3 a M4 budú schopné jazdiť čisto na elektrinu s očakávaným dojazdom asi 30 km. Pri konštrukcii ďalšej generácie BMW radu 3 a 4 bude použité viac uhlíkových vlákien, takže pokles hmotnosti auta by mohol kompenzovať zložitosť a vyššiu hmotnosť hybridného pohonu.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY