vytisknout velikost písma Koniec sveta? Budúce BMW M3 a M4 budú hybridné štvorkolky

Koniec sveta? Budúce BMW M3 a M4 budú hybridné štvorkolky

Zatiaľ čo pred nejakými desiatimi rokmi malo typické športové BMW od divízie M atmosférický radový šesťvalec, manuálnu prevodovku a pohon zadných kolies, o ďalších desať rokov to bude úplne inak. Budúce generácie BMW M3 a M4 totiž prejdú na hybridný pohon.

Ba čo viac, dokonca to budú štvorkolky, ako píše The Detroit Bureau a odkazuje sa na svoje zdroje v automobilke. Uvážte, BMW M a hybridná štvorkolka... Zdá sa to ale ako nevyhnutný krok kvôli pripravovaným a očakávaným emisným normám. BMW zrejme nechce platiť pokuty za to, že bude vyrábať pár športových modelov s vyššími emisiami.

Evolúciou prejde aj radový šesťvalec s preplňovaním, ktorý dostane vstrekovanie vody do sania a jeho krútiaci moment sa zvýši o asi 100 Nm. Pokiaľ ide o elektromotory, majú byť na prednej náprave a vedľa asistencie spaľovaciemu motoru budú slúžiť na vektorovanie krútiaceho momentu.

BMW M3 a M4 budú schopné jazdiť čisto na elektrinu s očakávaným dojazdom asi 30 km. Pri konštrukcii ďalšej generácie BMW radu 3 a 4 bude použité viac uhlíkových vlákien, takže pokles hmotnosti auta by mohol kompenzovať zložitosť a vyššiu hmotnosť hybridného pohonu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY