vytisknout velikost písma Koniec dohadom. Nový Ford Focus RS má 350 koní

Koniec dohadom. Nový Ford Focus RS má 350 koní

Až do dnešného dňa to bolo stále len "asi", "zhruba" alebo "cez 315 koní". S tým je ale koniec. Ford konečne oznámil definitívny výkon pre nový Focus RS. Výsledok vyzerá veľmi sľubne. Nové RS totiž dostane 257 kW (350 koní).

Motor 2.3 EcoBoost sa do Focusu presťahoval z Mustangu, pričom pre ostrý hatchback bol ešte ďalej upravený. Iné je turbo, väčší je medzichladič stlačeného vzduchu, menilo sa aj sanie a výfuk. Na hlavu valcov bola použitá iná zliatina a blok valcov dostal pevnejšie vložky.

Nový Focus RS tak bude disponovať maximom 257 kW (350 koní) pri 6800 ot./min a vrcholom krútiaceho momentu 440 Nm, ktorý pôjde na všetky štyri kolesá v rozmedzí od 2000 do 4500 ot./min. Vďaka funkcii overboost ale môže motor vyprodukovať krátkodobo až 470 Nm.

Ford Focus RS novej generácie bolo možné videiť už niekoľkokrát. Počas tohto víkendu sa ale po prvý raz predstaví verejnosti priamo v akcii. Stane sa tak na festivale rýchlosti v Goodwoode.

Nový Ford Focus RS_1.jpgNový Ford Focus RS_2.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY