vytisknout velikost písma Koniec dohadom. Nový Ford Focus RS má 350 koní

Koniec dohadom. Nový Ford Focus RS má 350 koní

Až do dnešného dňa to bolo stále len "asi", "zhruba" alebo "cez 315 koní". S tým je ale koniec. Ford konečne oznámil definitívny výkon pre nový Focus RS. Výsledok vyzerá veľmi sľubne. Nové RS totiž dostane 257 kW (350 koní).

Motor 2.3 EcoBoost sa do Focusu presťahoval z Mustangu, pričom pre ostrý hatchback bol ešte ďalej upravený. Iné je turbo, väčší je medzichladič stlačeného vzduchu, menilo sa aj sanie a výfuk. Na hlavu valcov bola použitá iná zliatina a blok valcov dostal pevnejšie vložky.

Nový Focus RS tak bude disponovať maximom 257 kW (350 koní) pri 6800 ot./min a vrcholom krútiaceho momentu 440 Nm, ktorý pôjde na všetky štyri kolesá v rozmedzí od 2000 do 4500 ot./min. Vďaka funkcii overboost ale môže motor vyprodukovať krátkodobo až 470 Nm.

Ford Focus RS novej generácie bolo možné videiť už niekoľkokrát. Počas tohto víkendu sa ale po prvý raz predstaví verejnosti priamo v akcii. Stane sa tak na festivale rýchlosti v Goodwoode.

Nový Ford Focus RS_1.jpgNový Ford Focus RS_2.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY