vytisknout velikost písma Koniec ďalšej legendy? Nové Mitsubishi Pajero bude hybridní crossover

Koniec ďalšej legendy? Nové Mitsubishi Pajero bude hybridní crossover

Všeobecný trend je absolútne neúprosný. Kategória naozajstných off-roadov je záležitosť minulosti, nech sa nám to páči, alebo nie. Dôkazov by sme mohli predložiť celý rad (Pathfinder, X-Trail, Discovery s jednoduchým pohonom 4x4), avšak sa nie je čomu diviť. V kurze je crossover, o schopnosti v teréne vykúpené horším správaním na ceste zákazníci príliš nestoja, respektíve ich je podstatne menej ako tých druhých.

A tak sa aj stalo. Mitsubishi predstaví na autosalóne v Tokiu hneď tri koncepty a všetky tri zapadajú do kategórie bežných crossoverov. Za zmienku stojí predovšetkým GC-PHEV, čo je najväčší z týchto štúdií, o ktorých sa hovorí ako o predobraze budúcej generácie slávneho Pajera.

Aktuálne informácie sľubujú (a štúdie tiež) veľmi zaujímavé jazdné vlastnosti na ceste a hybridné pohonné ústrojenstvo prevzaté z Outlandera. Ten kombinuje benzínový motor s objemom 2,4 l a dva elektromotory na zadnej náprave. U Pajera by mal byť spaľovacím základom trojlitrový šesťvalec. V konečnom dôsledku dostane auto dynamiku benzínového osemvalca a spotrebu naftového šesťvalca.

Dva elektromotory vzadu potom dávajú možnosť upravovať prísun krútiaceho momentu na zadné kolesá zvlášť, čo bude určite vec nadmieru užitočná. Už z tohto ale vyplýva, kam koncept, poťažmo nová generácia Mitsubishi Pajero mieri. Áno, sú to cesty. Pre fanúšikov starého Pajera vec nadmieru smutná, pre výrobcov a jeho predajné čísla veľmi pravdepodobne jediné možné riešenie.

gc.jpg
Zdroj: Motoring

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY