vytisknout velikost písma Koniec ďalšej legendy? Nové Mitsubishi Pajero bude hybridní crossover

Koniec ďalšej legendy? Nové Mitsubishi Pajero bude hybridní crossover

Všeobecný trend je absolútne neúprosný. Kategória naozajstných off-roadov je záležitosť minulosti, nech sa nám to páči, alebo nie. Dôkazov by sme mohli predložiť celý rad (Pathfinder, X-Trail, Discovery s jednoduchým pohonom 4x4), avšak sa nie je čomu diviť. V kurze je crossover, o schopnosti v teréne vykúpené horším správaním na ceste zákazníci príliš nestoja, respektíve ich je podstatne menej ako tých druhých.

A tak sa aj stalo. Mitsubishi predstaví na autosalóne v Tokiu hneď tri koncepty a všetky tri zapadajú do kategórie bežných crossoverov. Za zmienku stojí predovšetkým GC-PHEV, čo je najväčší z týchto štúdií, o ktorých sa hovorí ako o predobraze budúcej generácie slávneho Pajera.

Aktuálne informácie sľubujú (a štúdie tiež) veľmi zaujímavé jazdné vlastnosti na ceste a hybridné pohonné ústrojenstvo prevzaté z Outlandera. Ten kombinuje benzínový motor s objemom 2,4 l a dva elektromotory na zadnej náprave. U Pajera by mal byť spaľovacím základom trojlitrový šesťvalec. V konečnom dôsledku dostane auto dynamiku benzínového osemvalca a spotrebu naftového šesťvalca.

Dva elektromotory vzadu potom dávajú možnosť upravovať prísun krútiaceho momentu na zadné kolesá zvlášť, čo bude určite vec nadmieru užitočná. Už z tohto ale vyplýva, kam koncept, poťažmo nová generácia Mitsubishi Pajero mieri. Áno, sú to cesty. Pre fanúšikov starého Pajera vec nadmieru smutná, pre výrobcov a jeho predajné čísla veľmi pravdepodobne jediné možné riešenie.

gc.jpg
Zdroj: Motoring

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY