vytisknout velikost písma Koncern Volkswagen sa má vraj rozpadnúť na štyri holdingy

Koncern Volkswagen sa má vraj rozpadnúť na štyri holdingy

Zaujímavá správa prišla z Nemecka. Koncern Volkswagen sa teraz, po odchode Ferdinanda Piecha z čela dozornej rady, doslova otriasa v základoch. Má sa údajne rozpadnúť na štyri holdingy, čo má vraj decentralizovať štruktúru spoločnosti. So správou prišla agentúra Reuters.

Koncern by sa mal údajne rozdeliť na štyri čiastočne samostatné holdingy. Jeden bude obsahovať značky Volkswagen, Škoda a Seat a má ho viesť bývalý vysoký manažér BMW Herbert Diess.

Ďalší holding bude združovať značky Audi, Lamborghini a Ducati, tretí holding spojí značky MAN, Scania a Volkswagen Úžitkové vozidlá, a konečne štvrtý luxusné značky Porsche, Bugatti a Bentley.

Pokiaľ ide o holding, do ktorého spadá značka Škoda, má sa ho údajne týkať radikálne osekávanie nákladov spojené predovšetkým s výrobou, montážou a ľudskými zdrojmi. Volkswagen sa zatiaľ k správe nevyjadril. Akcie spoločnosti v reakcii na správu dnes oslabili o 2,58%.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY