vytisknout velikost písma Koncern PSA Peugeot-Citroën vyrobil už 300 000 trojvalcov PureTech

Koncern PSA Peugeot-Citroën vyrobil už 300 000 trojvalcov PureTech

Preplňovaný trojvalec 1,2 l koncernu PSA Peugeot-Citroën získal v roku 2015 prestížne ocenenie Engine of the Year v kategórii 1,0 až 1,4 l. Teraz bolo vyrobených už 300 000 týchto motorov, ktoré koncernu PSA dodáva spoločnosť Française de Mécanique v Douvrine.

P13138036bd.jpgP13138079bd.jpgP15093067.JPG
Trojvalec 1.2 PureTech Turbo získal v roku 2015 prestížne ocenenie Engine of the Year v kategórii od 1,0 do 1,4 l. Spoločnosť Française de Mécanique ich vyrobila už 300 000

PSA sa chváli tým, že preplňovaný trojvalec znížil spotrebu a emisie CO2 proti atmosférickým motorom staršej generácie až o 18%. Kapacity výrobnej linky dovoľujú dodať každý týždeň až 6450 motorov 1.2 Turbo PureTech.

Vo vozidlách Peugeot je motor 1.2 Turbo PureTech v ponuke v modeloch 208, 308 a 2008. Citroën motor ponúka v modelch C4, C4 Cactus a tiež v modeli DS 3.

Trojvalec je v ponuke vo verziách s výkonom 81 kW (110 k) a 96 kW (131 k), zaujímavosťou je aj možnosť kombinovať tento trojvalec s automatickou šesťstupňovou prevodovkou, ktorá netradične v tejto kategórii využíva komfortný hydrodynamický menič.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY