vytisknout velikost písma Koncern PSA Peugeot-Citroën vyrobil už 300 000 trojvalcov PureTech

Koncern PSA Peugeot-Citroën vyrobil už 300 000 trojvalcov PureTech

Preplňovaný trojvalec 1,2 l koncernu PSA Peugeot-Citroën získal v roku 2015 prestížne ocenenie Engine of the Year v kategórii 1,0 až 1,4 l. Teraz bolo vyrobených už 300 000 týchto motorov, ktoré koncernu PSA dodáva spoločnosť Française de Mécanique v Douvrine.

P13138036bd.jpgP13138079bd.jpgP15093067.JPG
Trojvalec 1.2 PureTech Turbo získal v roku 2015 prestížne ocenenie Engine of the Year v kategórii od 1,0 do 1,4 l. Spoločnosť Française de Mécanique ich vyrobila už 300 000

PSA sa chváli tým, že preplňovaný trojvalec znížil spotrebu a emisie CO2 proti atmosférickým motorom staršej generácie až o 18%. Kapacity výrobnej linky dovoľujú dodať každý týždeň až 6450 motorov 1.2 Turbo PureTech.

Vo vozidlách Peugeot je motor 1.2 Turbo PureTech v ponuke v modeloch 208, 308 a 2008. Citroën motor ponúka v modelch C4, C4 Cactus a tiež v modeli DS 3.

Trojvalec je v ponuke vo verziách s výkonom 81 kW (110 k) a 96 kW (131 k), zaujímavosťou je aj možnosť kombinovať tento trojvalec s automatickou šesťstupňovou prevodovkou, ktorá netradične v tejto kategórii využíva komfortný hydrodynamický menič.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY