vytisknout velikost písma Koncern General Motors vyrobil už pol miliardy áut. Najviac na svete

GM patril na prvé miesto v počte vyrobených áut za rok počas dlhých 77 rokov. Počas svojej histórie priniesol veľa technických inovácií a vylepšení.
Koncern General Motors vyrobil už pol miliardy áut. Najviac na svete

Americký automobilový gigant General Motors prekonal ďalší míľnik. Vo svojej histórii, ktorá siaha oficiálne až do 16. septembra 1908, vyrobil tento koncern už 500 miliónov áut. To je viac, než koľko zvládla akákoľvek iná automobilka alebo koncern na svete.

1372570101633408745.jpg6171200041991858500.jpg
Koncern GM sa v tlačovej správe vedľa všemožných fotiek manažérov
pochválil aj zaujímavou infografikou

Koncern General Motors patril na prvé miesto v počte vyrobených áut za rok počas dlhých 77 rokov, od roku 1931 až do roku 2007. V rokoch 2008 až 2010, teda v časoch najťažšej krízy, počas ktorej koncern GM stihol vyhlásiť aj bankrot, napriek tomu držal druhú priečku za Toyotou. Na prvé miesto sa vrátil opäť v roku 2011.

Počas svojej histórie priniesli automobilky koncernu GM veľa technických inovácií a vylepšení. Napríklad v roku 1912 prišiel Cadillac s elektrickým štartérom a v roku 1915 s prvým osemvalcom do V. V roku 1924 postavil General Motors vôbec prvú testovaciu trať na svete.

Rok 1940 znamenal uvedenie prvej automatickej prevodovky na trh a už v roku 1964 prekonal koncern GM métu 100 miliónov áut. V roku 1972 začal ako prvý používať koncern GM figuríny pri nárazových testoch a v roku 1974 prišiel s prvým airbagom (Mercedes ho mal až o desať rokov neskôr).

V roku 1975 uviedol koncern do predaja prvé vozidlá s katalyzátorom na svete. Potom ale sláva amerického automobilového priemyslu upadla a veľkým prvenstvom sa môže GM pochváliť až v roku 2011, kedy začal predávať Chevrolet Volt, prvý sériový plug-in hybrid na svete. Zaujímavé tiež je, že na výrobu stovky miliónov áut stačilo od roku 1991 koncernu GM len 12 rokov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY