vytisknout velikost písma Koncern General Motors vyrobil už pol miliardy áut. Najviac na svete

GM patril na prvé miesto v počte vyrobených áut za rok počas dlhých 77 rokov. Počas svojej histórie priniesol veľa technických inovácií a vylepšení.
Koncern General Motors vyrobil už pol miliardy áut. Najviac na svete

Americký automobilový gigant General Motors prekonal ďalší míľnik. Vo svojej histórii, ktorá siaha oficiálne až do 16. septembra 1908, vyrobil tento koncern už 500 miliónov áut. To je viac, než koľko zvládla akákoľvek iná automobilka alebo koncern na svete.

1372570101633408745.jpg6171200041991858500.jpg
Koncern GM sa v tlačovej správe vedľa všemožných fotiek manažérov
pochválil aj zaujímavou infografikou

Koncern General Motors patril na prvé miesto v počte vyrobených áut za rok počas dlhých 77 rokov, od roku 1931 až do roku 2007. V rokoch 2008 až 2010, teda v časoch najťažšej krízy, počas ktorej koncern GM stihol vyhlásiť aj bankrot, napriek tomu držal druhú priečku za Toyotou. Na prvé miesto sa vrátil opäť v roku 2011.

Počas svojej histórie priniesli automobilky koncernu GM veľa technických inovácií a vylepšení. Napríklad v roku 1912 prišiel Cadillac s elektrickým štartérom a v roku 1915 s prvým osemvalcom do V. V roku 1924 postavil General Motors vôbec prvú testovaciu trať na svete.

Rok 1940 znamenal uvedenie prvej automatickej prevodovky na trh a už v roku 1964 prekonal koncern GM métu 100 miliónov áut. V roku 1972 začal ako prvý používať koncern GM figuríny pri nárazových testoch a v roku 1974 prišiel s prvým airbagom (Mercedes ho mal až o desať rokov neskôr).

V roku 1975 uviedol koncern do predaja prvé vozidlá s katalyzátorom na svete. Potom ale sláva amerického automobilového priemyslu upadla a veľkým prvenstvom sa môže GM pochváliť až v roku 2011, kedy začal predávať Chevrolet Volt, prvý sériový plug-in hybrid na svete. Zaujímavé tiež je, že na výrobu stovky miliónov áut stačilo od roku 1991 koncernu GM len 12 rokov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY