vytisknout velikost písma Koncern General Motors vyrobil už pol miliardy áut. Najviac na svete

GM patril na prvé miesto v počte vyrobených áut za rok počas dlhých 77 rokov. Počas svojej histórie priniesol veľa technických inovácií a vylepšení.
Koncern General Motors vyrobil už pol miliardy áut. Najviac na svete

Americký automobilový gigant General Motors prekonal ďalší míľnik. Vo svojej histórii, ktorá siaha oficiálne až do 16. septembra 1908, vyrobil tento koncern už 500 miliónov áut. To je viac, než koľko zvládla akákoľvek iná automobilka alebo koncern na svete.

1372570101633408745.jpg6171200041991858500.jpg
Koncern GM sa v tlačovej správe vedľa všemožných fotiek manažérov
pochválil aj zaujímavou infografikou

Koncern General Motors patril na prvé miesto v počte vyrobených áut za rok počas dlhých 77 rokov, od roku 1931 až do roku 2007. V rokoch 2008 až 2010, teda v časoch najťažšej krízy, počas ktorej koncern GM stihol vyhlásiť aj bankrot, napriek tomu držal druhú priečku za Toyotou. Na prvé miesto sa vrátil opäť v roku 2011.

Počas svojej histórie priniesli automobilky koncernu GM veľa technických inovácií a vylepšení. Napríklad v roku 1912 prišiel Cadillac s elektrickým štartérom a v roku 1915 s prvým osemvalcom do V. V roku 1924 postavil General Motors vôbec prvú testovaciu trať na svete.

Rok 1940 znamenal uvedenie prvej automatickej prevodovky na trh a už v roku 1964 prekonal koncern GM métu 100 miliónov áut. V roku 1972 začal ako prvý používať koncern GM figuríny pri nárazových testoch a v roku 1974 prišiel s prvým airbagom (Mercedes ho mal až o desať rokov neskôr).

V roku 1975 uviedol koncern do predaja prvé vozidlá s katalyzátorom na svete. Potom ale sláva amerického automobilového priemyslu upadla a veľkým prvenstvom sa môže GM pochváliť až v roku 2011, kedy začal predávať Chevrolet Volt, prvý sériový plug-in hybrid na svete. Zaujímavé tiež je, že na výrobu stovky miliónov áut stačilo od roku 1991 koncernu GM len 12 rokov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY