vytisknout velikost písma Koncepty značky Škoda, na ktoré sa už zabudlo

Niektoré projekty sa čoskoro dostali do sériovej výroby. Iné však zamierili do šuflíka alebo sa k nim automobilka vrátila až o niekoľko rokov neskôr.
Koncepty značky Škoda, na ktoré sa už zabudlo
Zoznam kapitol
  1. Koncepty Škoda
  2. Fotogaléria: Koncepty Škoda

Stalo sa zvykom, že po dobu chystaných sériových áut predznamenávajú dizajnové štúdie a koncepty. Samozrejme ani automobilka Škoda, ktorá hrá v koncerne VW úlohe masového výrobcu racionálnych áut, nevynechala možnosť predstaviť verejnosti v priebehu svojej existencie zaujímavé štúdie.

Skoda-VisionC_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_01.jpgSkoda-Yeti_2_Concept_2005_1600x1200_wallpaper_01.jpgSkoda-MissionL_Concept_2011_1600x1200_wallpaper_01.jpgKoncept Škoda VisionC položil základy nového dizajnového smeru značky, ktorý môžeme vidieť na novom Superbe; prvý koncept SUV Yeti bol na pomery Škody veľmi odvážny; koncept MissionL prešiel bez veľkých zmien do modelu Rapid

Niektoré z nich sa čoskoro dostali do sériovej výroby, medzi aktuálnymi menujme napríklad vydarený koncept Škoda VisionC, z ktorého vznikol nový Superb. Iné projekty však zamierili do šuflíka alebo sa k nim automobilka vrátila až o niekoľko rokov neskôr. A ďalšie boli skutočne len dizajnové cvičenia.

Pozrime sa teda do histórie na niektoré koncepty, ktoré mali nádej na sériovú výrobu a ktoré sa dostali aj do štádia prototypu, či už potom za ich zánikom alebo zrušením stálo čokoľvek.

Skoda-Tudor_Concept_2002_1600x1200_wallpaper_04.jpgimages_skoda_concepts_2002_1_ahoj.jpgSkoda-Joyster_Concept_2006_1600x1200_wallpaper_01.jpgVeľké kupé Tudor, lacné mestské mini auto Ahoj alebo štýlový hatchback Joyster sériová výroba nestretla. Najmä zrušenie Tudoru nemôžu skalné fanúšikovia značky dodnes Škode odpustiť, akokoľvek je jasné, že by to z obchodného hľadiska nebol veľký trhák

Jedným takým je napríklad aerodynamická Škoda 935 z 30. rokov alebo revolučná Škoda 720 s dizajnom od Giugiara, motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Pripomeňme si ale aj niektoré z osobitných nápadov, o ktorých výrobe sa ani neuvažovalo. To všetko nájdete v pripojenej fotogalérii.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY