vytisknout velikost písma Koncepty značky Škoda, na ktoré sa už zabudlo

Niektoré projekty sa čoskoro dostali do sériovej výroby. Iné však zamierili do šuflíka alebo sa k nim automobilka vrátila až o niekoľko rokov neskôr.
Koncepty značky Škoda, na ktoré sa už zabudlo
Zoznam kapitol
  1. Koncepty Škoda
  2. Fotogaléria: Koncepty Škoda

Stalo sa zvykom, že po dobu chystaných sériových áut predznamenávajú dizajnové štúdie a koncepty. Samozrejme ani automobilka Škoda, ktorá hrá v koncerne VW úlohe masového výrobcu racionálnych áut, nevynechala možnosť predstaviť verejnosti v priebehu svojej existencie zaujímavé štúdie.

Skoda-VisionC_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_01.jpgSkoda-Yeti_2_Concept_2005_1600x1200_wallpaper_01.jpgSkoda-MissionL_Concept_2011_1600x1200_wallpaper_01.jpgKoncept Škoda VisionC položil základy nového dizajnového smeru značky, ktorý môžeme vidieť na novom Superbe; prvý koncept SUV Yeti bol na pomery Škody veľmi odvážny; koncept MissionL prešiel bez veľkých zmien do modelu Rapid

Niektoré z nich sa čoskoro dostali do sériovej výroby, medzi aktuálnymi menujme napríklad vydarený koncept Škoda VisionC, z ktorého vznikol nový Superb. Iné projekty však zamierili do šuflíka alebo sa k nim automobilka vrátila až o niekoľko rokov neskôr. A ďalšie boli skutočne len dizajnové cvičenia.

Pozrime sa teda do histórie na niektoré koncepty, ktoré mali nádej na sériovú výrobu a ktoré sa dostali aj do štádia prototypu, či už potom za ich zánikom alebo zrušením stálo čokoľvek.

Skoda-Tudor_Concept_2002_1600x1200_wallpaper_04.jpgimages_skoda_concepts_2002_1_ahoj.jpgSkoda-Joyster_Concept_2006_1600x1200_wallpaper_01.jpgVeľké kupé Tudor, lacné mestské mini auto Ahoj alebo štýlový hatchback Joyster sériová výroba nestretla. Najmä zrušenie Tudoru nemôžu skalné fanúšikovia značky dodnes Škode odpustiť, akokoľvek je jasné, že by to z obchodného hľadiska nebol veľký trhák

Jedným takým je napríklad aerodynamická Škoda 935 z 30. rokov alebo revolučná Škoda 720 s dizajnom od Giugiara, motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Pripomeňme si ale aj niektoré z osobitných nápadov, o ktorých výrobe sa ani neuvažovalo. To všetko nájdete v pripojenej fotogalérii.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY