vytisknout velikost písma Koncepty značky Škoda, na ktoré sa už zabudlo

Niektoré projekty sa čoskoro dostali do sériovej výroby. Iné však zamierili do šuflíka alebo sa k nim automobilka vrátila až o niekoľko rokov neskôr.
Koncepty značky Škoda, na ktoré sa už zabudlo
Zoznam kapitol
  1. Koncepty Škoda
  2. Fotogaléria: Koncepty Škoda

Stalo sa zvykom, že po dobu chystaných sériových áut predznamenávajú dizajnové štúdie a koncepty. Samozrejme ani automobilka Škoda, ktorá hrá v koncerne VW úlohe masového výrobcu racionálnych áut, nevynechala možnosť predstaviť verejnosti v priebehu svojej existencie zaujímavé štúdie.

Skoda-VisionC_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_01.jpgSkoda-Yeti_2_Concept_2005_1600x1200_wallpaper_01.jpgSkoda-MissionL_Concept_2011_1600x1200_wallpaper_01.jpgKoncept Škoda VisionC položil základy nového dizajnového smeru značky, ktorý môžeme vidieť na novom Superbe; prvý koncept SUV Yeti bol na pomery Škody veľmi odvážny; koncept MissionL prešiel bez veľkých zmien do modelu Rapid

Niektoré z nich sa čoskoro dostali do sériovej výroby, medzi aktuálnymi menujme napríklad vydarený koncept Škoda VisionC, z ktorého vznikol nový Superb. Iné projekty však zamierili do šuflíka alebo sa k nim automobilka vrátila až o niekoľko rokov neskôr. A ďalšie boli skutočne len dizajnové cvičenia.

Pozrime sa teda do histórie na niektoré koncepty, ktoré mali nádej na sériovú výrobu a ktoré sa dostali aj do štádia prototypu, či už potom za ich zánikom alebo zrušením stálo čokoľvek.

Skoda-Tudor_Concept_2002_1600x1200_wallpaper_04.jpgimages_skoda_concepts_2002_1_ahoj.jpgSkoda-Joyster_Concept_2006_1600x1200_wallpaper_01.jpgVeľké kupé Tudor, lacné mestské mini auto Ahoj alebo štýlový hatchback Joyster sériová výroba nestretla. Najmä zrušenie Tudoru nemôžu skalné fanúšikovia značky dodnes Škode odpustiť, akokoľvek je jasné, že by to z obchodného hľadiska nebol veľký trhák

Jedným takým je napríklad aerodynamická Škoda 935 z 30. rokov alebo revolučná Škoda 720 s dizajnom od Giugiara, motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Pripomeňme si ale aj niektoré z osobitných nápadov, o ktorých výrobe sa ani neuvažovalo. To všetko nájdete v pripojenej fotogalérii.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY