vytisknout velikost písma Koncept Vision Gran Turismo ukazuje budúci dizajn vozidiel Bugatti

Bugatti chce umožniť aj svojim "menej majetným" fanúšikom jazdu v exkluzívnom aute aspoň týmto spôsobom. Pod kapotou konceptu je upravený šestnásťvalec z Veyronu s výkonom až 1500 koní.
Koncept Vision Gran Turismo ukazuje budúci dizajn vozidiel Bugatti
Zoznam kapitol
  1. Bugatti Vision Gran Turismo
  2. Fotogaléria: Bugatti Vision Gran Turismo

Automobilka Bugatti, ktorá patrí pod koncern Volkswagen, priviezla do Frankfurtu koncept Vision Gran Turismo, čo nie je nič iné ako reálne stvárnenie virtuálneho závodného auta určeného pre konzoly a simulátor Gran Turismo. Čoskoro bude na stiahnutie zadarmo.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.10.38.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.10.54.pngVirtuálny koncept Vision Gran Turismo sa dočkal svojej reálnej podoby. Automobilka na ňom predstavuje nový dizajnový jazyk, ktorý sa prejaví na nástupcovi Veyronu

Bugatti chce umožniť aj svojim "menej majetným" fanúšikom jazdu v exkluzívnom aute aspoň týmto spôsobom, aby nebol zážitok z vozidla Bugatti vyhradený iba hŕstke automobilových fajnšmekrov s neobmedzeným rozpočtom. Len tak mimochodom sa tiež v koncepte naznačuje budúci dizajnový jazyk značky a nástupca Veyronu z neho bude priamo vychádzať.

Pod kapotou konceptu je upravený šestnásťvalec z Veyronu s výkonom až 1500 koní a aj keď je chápaný ako pretekárske auto s prítlakom (a teda vyšším aerodynamickým odporom), aktívna aerodynamika a zadné krídlo so systémom DRS umožní prekonať métu 400 km/h.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.11.30.png
Koncept predstavil šéf Bugatti a Bentley Wolfgang Dürheimer

Pri návrhu projektu sa nenechali inžinieri zväzovať nejakými regulami organizácie FIA ohľadom použitej techniky a motorov. Vlastne len dodržali požiadavky na bezpečnosť, takže auto má ochrannú klietku, hasiaci systém a podobne. Vraj by mohlo byť na okruhu La Sarthe, kde sa jazdí 24 h Le Mans, rovnako rýchle ako špeciály triedy LMP1.

bugatti (14).jpgbugatti (1).jpgbugatti (10).jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY