vytisknout velikost písma Koncept Toyota S-FR je vlastne GT86 v ešte menšom balení

Dizajn necelé štyri metre dlhého kupé pripomína nedávny "facelift" Toyoty GT86 pre japonský trh. Toyota zatiaľ nešpecifikuje, čo má koncept S-FR pod kapotou.
Koncept Toyota S-FR je vlastne GT86 v ešte menšom balení
Zoznam kapitol
  1. Toyota S-FR
  2. Fotogaléria: Toyota S-FR

Ak vám príde kupé Toyota GT86 príliš veľké a ťažké, ale stále chcete klasickú zadokolku, počkajte si na produkčnú verziu konceptu Toyota S-FR. Ten sa ukáže na autosalóne v Tokiu a aj keď automobilka výrobu nepotvrdila, vyzerá auto celkom nádejne a uveriteľne.

toyota s-fr (26).jpgtoyota s-fr (27).jpgtoyota s-fr (13).jpgKompaktných zadokoliek s hmotnosťou pod jednu tonu nie je nikdy dosť. Koncept Toyoty F-RS má aj určitú nádej na sériovú výrobu. Otázka je, či by sa vozil aj do Európy

Dizajn necelé štyri metre dlhého kupé pripomína nedávny "facelift" Toyoty GT86 pre japonský trh, ktorý sa volal GT86 Style Cb. Na rozdiel od legendárnych áut Kei je toto "veľké" auto, dokonca sa do neho zmestia aj štyria ľudia. No, je pravda, že Japonci mali vždy o optimálnom priestore pre štyroch dospelých trochu inú predstavu ako my...

Toyota zatiaľ nešpecifikuje, čo má koncept S-FR pod kapotou, ale podľa všetkého ho poháňa štvorvalec 1,5 l s výkonom 96 kW (130 koní). Na zadné kolesá potom výkon posiela šesťstupňový manuál a vozidlo s hmotnosťou menšou jednej tony má nezávislé zavesenie všetkých kolies.

Výroba kompaktnej zadnokolesovky by bola možná aj vďaka tomu, že Toyota teraz spolupracuje s Mazdou. Napríklad budúca generácia GT86 má využívať platformu Mazdy MX-5. Zaujímavé tiež je, že Toyota údajne najala majstra rally Tommiho Makinena, aby pomáhal s vývojom a ladením jazdných vlastností.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY