vytisknout velikost písma Koncept Toyota S-FR je vlastne GT86 v ešte menšom balení

Dizajn necelé štyri metre dlhého kupé pripomína nedávny "facelift" Toyoty GT86 pre japonský trh. Toyota zatiaľ nešpecifikuje, čo má koncept S-FR pod kapotou.
Koncept Toyota S-FR je vlastne GT86 v ešte menšom balení
Zoznam kapitol
  1. Toyota S-FR
  2. Fotogaléria: Toyota S-FR

Ak vám príde kupé Toyota GT86 príliš veľké a ťažké, ale stále chcete klasickú zadokolku, počkajte si na produkčnú verziu konceptu Toyota S-FR. Ten sa ukáže na autosalóne v Tokiu a aj keď automobilka výrobu nepotvrdila, vyzerá auto celkom nádejne a uveriteľne.

toyota s-fr (26).jpgtoyota s-fr (27).jpgtoyota s-fr (13).jpgKompaktných zadokoliek s hmotnosťou pod jednu tonu nie je nikdy dosť. Koncept Toyoty F-RS má aj určitú nádej na sériovú výrobu. Otázka je, či by sa vozil aj do Európy

Dizajn necelé štyri metre dlhého kupé pripomína nedávny "facelift" Toyoty GT86 pre japonský trh, ktorý sa volal GT86 Style Cb. Na rozdiel od legendárnych áut Kei je toto "veľké" auto, dokonca sa do neho zmestia aj štyria ľudia. No, je pravda, že Japonci mali vždy o optimálnom priestore pre štyroch dospelých trochu inú predstavu ako my...

Toyota zatiaľ nešpecifikuje, čo má koncept S-FR pod kapotou, ale podľa všetkého ho poháňa štvorvalec 1,5 l s výkonom 96 kW (130 koní). Na zadné kolesá potom výkon posiela šesťstupňový manuál a vozidlo s hmotnosťou menšou jednej tony má nezávislé zavesenie všetkých kolies.

Výroba kompaktnej zadnokolesovky by bola možná aj vďaka tomu, že Toyota teraz spolupracuje s Mazdou. Napríklad budúca generácia GT86 má využívať platformu Mazdy MX-5. Zaujímavé tiež je, že Toyota údajne najala majstra rally Tommiho Makinena, aby pomáhal s vývojom a ladením jazdných vlastností.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY