vytisknout velikost písma Koncept Toyota S-FR je vlastne GT86 v ešte menšom balení

Dizajn necelé štyri metre dlhého kupé pripomína nedávny "facelift" Toyoty GT86 pre japonský trh. Toyota zatiaľ nešpecifikuje, čo má koncept S-FR pod kapotou.
Koncept Toyota S-FR je vlastne GT86 v ešte menšom balení
Zoznam kapitol
  1. Toyota S-FR
  2. Fotogaléria: Toyota S-FR

Ak vám príde kupé Toyota GT86 príliš veľké a ťažké, ale stále chcete klasickú zadokolku, počkajte si na produkčnú verziu konceptu Toyota S-FR. Ten sa ukáže na autosalóne v Tokiu a aj keď automobilka výrobu nepotvrdila, vyzerá auto celkom nádejne a uveriteľne.

toyota s-fr (26).jpgtoyota s-fr (27).jpgtoyota s-fr (13).jpgKompaktných zadokoliek s hmotnosťou pod jednu tonu nie je nikdy dosť. Koncept Toyoty F-RS má aj určitú nádej na sériovú výrobu. Otázka je, či by sa vozil aj do Európy

Dizajn necelé štyri metre dlhého kupé pripomína nedávny "facelift" Toyoty GT86 pre japonský trh, ktorý sa volal GT86 Style Cb. Na rozdiel od legendárnych áut Kei je toto "veľké" auto, dokonca sa do neho zmestia aj štyria ľudia. No, je pravda, že Japonci mali vždy o optimálnom priestore pre štyroch dospelých trochu inú predstavu ako my...

Toyota zatiaľ nešpecifikuje, čo má koncept S-FR pod kapotou, ale podľa všetkého ho poháňa štvorvalec 1,5 l s výkonom 96 kW (130 koní). Na zadné kolesá potom výkon posiela šesťstupňový manuál a vozidlo s hmotnosťou menšou jednej tony má nezávislé zavesenie všetkých kolies.

Výroba kompaktnej zadnokolesovky by bola možná aj vďaka tomu, že Toyota teraz spolupracuje s Mazdou. Napríklad budúca generácia GT86 má využívať platformu Mazdy MX-5. Zaujímavé tiež je, že Toyota údajne najala majstra rally Tommiho Makinena, aby pomáhal s vývojom a ladením jazdných vlastností.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY