vytisknout velikost písma Koncept Toyota S-FR je vlastne GT86 v ešte menšom balení

Dizajn necelé štyri metre dlhého kupé pripomína nedávny "facelift" Toyoty GT86 pre japonský trh. Toyota zatiaľ nešpecifikuje, čo má koncept S-FR pod kapotou.
Koncept Toyota S-FR je vlastne GT86 v ešte menšom balení
Zoznam kapitol
  1. Toyota S-FR
  2. Fotogaléria: Toyota S-FR

Ak vám príde kupé Toyota GT86 príliš veľké a ťažké, ale stále chcete klasickú zadokolku, počkajte si na produkčnú verziu konceptu Toyota S-FR. Ten sa ukáže na autosalóne v Tokiu a aj keď automobilka výrobu nepotvrdila, vyzerá auto celkom nádejne a uveriteľne.

toyota s-fr (26).jpgtoyota s-fr (27).jpgtoyota s-fr (13).jpgKompaktných zadokoliek s hmotnosťou pod jednu tonu nie je nikdy dosť. Koncept Toyoty F-RS má aj určitú nádej na sériovú výrobu. Otázka je, či by sa vozil aj do Európy

Dizajn necelé štyri metre dlhého kupé pripomína nedávny "facelift" Toyoty GT86 pre japonský trh, ktorý sa volal GT86 Style Cb. Na rozdiel od legendárnych áut Kei je toto "veľké" auto, dokonca sa do neho zmestia aj štyria ľudia. No, je pravda, že Japonci mali vždy o optimálnom priestore pre štyroch dospelých trochu inú predstavu ako my...

Toyota zatiaľ nešpecifikuje, čo má koncept S-FR pod kapotou, ale podľa všetkého ho poháňa štvorvalec 1,5 l s výkonom 96 kW (130 koní). Na zadné kolesá potom výkon posiela šesťstupňový manuál a vozidlo s hmotnosťou menšou jednej tony má nezávislé zavesenie všetkých kolies.

Výroba kompaktnej zadnokolesovky by bola možná aj vďaka tomu, že Toyota teraz spolupracuje s Mazdou. Napríklad budúca generácia GT86 má využívať platformu Mazdy MX-5. Zaujímavé tiež je, že Toyota údajne najala majstra rally Tommiho Makinena, aby pomáhal s vývojom a ladením jazdných vlastností.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY