vytisknout velikost písma "Koncept" ťahača Tesla Semi si už našiel prvých zákazníkov

Elektrický ťahač Tesla Semi sa má začať vyrábať až o dva roky. Napriek tomu už sa našli prvé spoločnosti, ktoré si tento automobil rezervovali. Doteraz najväčšiu známu objednávku urobila spoločnosť PepsiCo. Celkovo už má Elon Musk vyše tisíc objednávok.
"Koncept" ťahača Tesla Semi si už našiel prvých zákazníkov

Elon Musk rozhodne vie, ako pritiahnuť k svojim produktom pozornosť a ako vytvoriť dojem, že si zákazníci kupujú niečo veľmi špeciálne. Tesla sa síce potáca v problémoch, lenže o jej produkty záujem je. Dokazuje to napríklad Model 3, ktorý eviduje stovky tisíc rezervácií a výnimkou podľa všetkého nebude ani elektrický ťahač Tesla Semi. Hoci v tejto chvíli ide skôr o reálnejší koncept než o hotový automobil určený do predaja.

Svoj prvý elektrický ťahač Tesla predstavila pred necelým mesiacom. Elon Musk sľúbil neuveriteľnú dynamiku a dojazd až 800 km. Ceny ťahača pritom nie sú zas až tak ľudové. Základný variant s dojazdom necelých 500 km vyjde na 125-tisíc eur, verzia schopná prejsť sľubovaných 800 km už stojí 155-tisíc eur, pričom rezervácie tohto vozidla vyjde na 16-tisíc eur. Na úvod je pripravená ešte edícia Founders Series za 167-tisíc eur a v tomto prípade už musí záujemca zaplatiť celú sumu vopred. Hoci sme Teslu Semi priamo v akcii ešte nevideli a nikto si ju nemohol ani vyskúšať, záujemcovia sa našli a nie je ich málo.

Kolegovia zo servera InsideEVs upozornili na skutočnosť, že Tesla eviduje už viac ako 1200 rezervovaných ťahačov. Doteraz najväčšiu známu objednávku urobila spoločnosť PepsiCo vyrábajúca okrem Pepsi aj ďalšie nápoje alebo napríklad čipsy. Ťažšie nápoje plánuje PepsiCo rozvážať na kratšie vzdialenosti, ľahké čipsy potom bude voziť s Teslou aj na dlhšie trate. Dôvod, prečo sa táto spoločnosť rozhodla pre elektrické ťahače, je klasický. Chce znížiť produkciu emisií svojej flotily nákladných áut a zároveň ušetriť nejaké tie prevádzkové náklady. Zas až také horúce to však nebude, pretože stovka elektrických ťahačov predstavuje v kontexte celej flotily tejto spoločnosti jedno percento.

A hlavne je otázkou, či PepsiCo naozaj svoje ťahače dostane, respektíve kedy. Tesla je všeobecne známa tým, že sľúbené termíny zásadne nedodržiava. Ostatne aj samotná premiéra ťahača Semi bola niekoľkokrát odložená, rovnako ako napríklad plný nábeh výroby Tesly Model 3. Práve Model 3 je pre Teslu aktuálne veľký problém, pretože kvôli odkladaniu výroby tratí veľké finančné prostriedky. Podľa niektorých názorov by už čoskoro mohli Tesle financie definitívne dôjsť.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY