vytisknout velikost písma Koncept Opel GT vie rozprávať a nemá spätné zrkadlá

Koncept Opel GT vie rozprávať a nemá spätné zrkadlá

Opel vyslal do sveta ďalšiu sériu fotografií svojho ženevského konceptu GT. Tentoraz sa môžeme podrobnejšie pozrieť do interiéru, ktorý neobsahuje žiadne tlačidlá a ktorý naopak dostal len displeje, touchpad a kamery.

Interiér Opelu GT je veľmi jednoduchý, pretože automobilka odstránila všetky tlačidlá. Na ovládanie všetkých funkcií máte k dispozícii dotykový displej, touchpad medzi sedadlami, prípadne možno nemalé množstvo funkcií ovládať aj hlasovo. Táto možnosť bude zrejme najvyužívanejšia, pretože nám niečo hovorí, že ovládanie čohokoľvek dotykovo v kontexte automobilu so športovo ladeným (a teda tuhým) podvozkom, nie je v praxi úplne ideálna záležitosť.

Opel tiež sľubuje všemožné nastavenie prístrojového štítu, kde možno meniť farebné schémy alebo zobrazované informácie. Na každej strane palubnej dosky sú potom ešte guľaté displeje, ktoré premietajú obraz kamier umiestnených na blatníkoch za prednými kolesami. Tie nahrádzajú klasické spätné zrkadlá.

GT ponúkne samozrejme maximálnu konektivitu a sledovanie svojho okolia. Automobilka v tlačovej správe dokonca spomína situácii, keď za vami pôjde motocykel a vozidlo na vás prehovorí štýlom "Buď opatrný. Neprehliadni motocykel idúci za nami".

Opel GT je malé ľahké kupé osadené preplňovaným trojvalcom s výkonom 107 kW (145 k), akcelerácia z nuly na 100 km/h je otázkou necelých ôsmich sekúnd a maximálna rýchlosť dosahuje na 215 km/h. Opel ale už stihol oznámiť, že s konceptom GT pre sériovú výrobu nepočíta.

gt_01.jpggt_03.jpggt_04.jpggt_05.jpggt_06.jpggt_07.jpggt_08.jpggt_09.jpggt_10.jpggt_11.jpggt_02.jpg
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY