vytisknout velikost písma Koncept Opel GT vie rozprávať a nemá spätné zrkadlá

Koncept Opel GT vie rozprávať a nemá spätné zrkadlá

Opel vyslal do sveta ďalšiu sériu fotografií svojho ženevského konceptu GT. Tentoraz sa môžeme podrobnejšie pozrieť do interiéru, ktorý neobsahuje žiadne tlačidlá a ktorý naopak dostal len displeje, touchpad a kamery.

Interiér Opelu GT je veľmi jednoduchý, pretože automobilka odstránila všetky tlačidlá. Na ovládanie všetkých funkcií máte k dispozícii dotykový displej, touchpad medzi sedadlami, prípadne možno nemalé množstvo funkcií ovládať aj hlasovo. Táto možnosť bude zrejme najvyužívanejšia, pretože nám niečo hovorí, že ovládanie čohokoľvek dotykovo v kontexte automobilu so športovo ladeným (a teda tuhým) podvozkom, nie je v praxi úplne ideálna záležitosť.

Opel tiež sľubuje všemožné nastavenie prístrojového štítu, kde možno meniť farebné schémy alebo zobrazované informácie. Na každej strane palubnej dosky sú potom ešte guľaté displeje, ktoré premietajú obraz kamier umiestnených na blatníkoch za prednými kolesami. Tie nahrádzajú klasické spätné zrkadlá.

GT ponúkne samozrejme maximálnu konektivitu a sledovanie svojho okolia. Automobilka v tlačovej správe dokonca spomína situácii, keď za vami pôjde motocykel a vozidlo na vás prehovorí štýlom "Buď opatrný. Neprehliadni motocykel idúci za nami".

Opel GT je malé ľahké kupé osadené preplňovaným trojvalcom s výkonom 107 kW (145 k), akcelerácia z nuly na 100 km/h je otázkou necelých ôsmich sekúnd a maximálna rýchlosť dosahuje na 215 km/h. Opel ale už stihol oznámiť, že s konceptom GT pre sériovú výrobu nepočíta.

gt_01.jpggt_03.jpggt_04.jpggt_05.jpggt_06.jpggt_07.jpggt_08.jpggt_09.jpggt_10.jpggt_11.jpggt_02.jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY