vytisknout velikost písma Koncept Opel GT vie rozprávať a nemá spätné zrkadlá

Koncept Opel GT vie rozprávať a nemá spätné zrkadlá

Opel vyslal do sveta ďalšiu sériu fotografií svojho ženevského konceptu GT. Tentoraz sa môžeme podrobnejšie pozrieť do interiéru, ktorý neobsahuje žiadne tlačidlá a ktorý naopak dostal len displeje, touchpad a kamery.

Interiér Opelu GT je veľmi jednoduchý, pretože automobilka odstránila všetky tlačidlá. Na ovládanie všetkých funkcií máte k dispozícii dotykový displej, touchpad medzi sedadlami, prípadne možno nemalé množstvo funkcií ovládať aj hlasovo. Táto možnosť bude zrejme najvyužívanejšia, pretože nám niečo hovorí, že ovládanie čohokoľvek dotykovo v kontexte automobilu so športovo ladeným (a teda tuhým) podvozkom, nie je v praxi úplne ideálna záležitosť.

Opel tiež sľubuje všemožné nastavenie prístrojového štítu, kde možno meniť farebné schémy alebo zobrazované informácie. Na každej strane palubnej dosky sú potom ešte guľaté displeje, ktoré premietajú obraz kamier umiestnených na blatníkoch za prednými kolesami. Tie nahrádzajú klasické spätné zrkadlá.

GT ponúkne samozrejme maximálnu konektivitu a sledovanie svojho okolia. Automobilka v tlačovej správe dokonca spomína situácii, keď za vami pôjde motocykel a vozidlo na vás prehovorí štýlom "Buď opatrný. Neprehliadni motocykel idúci za nami".

Opel GT je malé ľahké kupé osadené preplňovaným trojvalcom s výkonom 107 kW (145 k), akcelerácia z nuly na 100 km/h je otázkou necelých ôsmich sekúnd a maximálna rýchlosť dosahuje na 215 km/h. Opel ale už stihol oznámiť, že s konceptom GT pre sériovú výrobu nepočíta.

gt_01.jpggt_03.jpggt_04.jpggt_05.jpggt_06.jpggt_07.jpggt_08.jpggt_09.jpggt_10.jpggt_11.jpggt_02.jpg
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY