vytisknout velikost písma Koncept Opel GT vie rozprávať a nemá spätné zrkadlá

Koncept Opel GT vie rozprávať a nemá spätné zrkadlá

Opel vyslal do sveta ďalšiu sériu fotografií svojho ženevského konceptu GT. Tentoraz sa môžeme podrobnejšie pozrieť do interiéru, ktorý neobsahuje žiadne tlačidlá a ktorý naopak dostal len displeje, touchpad a kamery.

Interiér Opelu GT je veľmi jednoduchý, pretože automobilka odstránila všetky tlačidlá. Na ovládanie všetkých funkcií máte k dispozícii dotykový displej, touchpad medzi sedadlami, prípadne možno nemalé množstvo funkcií ovládať aj hlasovo. Táto možnosť bude zrejme najvyužívanejšia, pretože nám niečo hovorí, že ovládanie čohokoľvek dotykovo v kontexte automobilu so športovo ladeným (a teda tuhým) podvozkom, nie je v praxi úplne ideálna záležitosť.

Opel tiež sľubuje všemožné nastavenie prístrojového štítu, kde možno meniť farebné schémy alebo zobrazované informácie. Na každej strane palubnej dosky sú potom ešte guľaté displeje, ktoré premietajú obraz kamier umiestnených na blatníkoch za prednými kolesami. Tie nahrádzajú klasické spätné zrkadlá.

GT ponúkne samozrejme maximálnu konektivitu a sledovanie svojho okolia. Automobilka v tlačovej správe dokonca spomína situácii, keď za vami pôjde motocykel a vozidlo na vás prehovorí štýlom "Buď opatrný. Neprehliadni motocykel idúci za nami".

Opel GT je malé ľahké kupé osadené preplňovaným trojvalcom s výkonom 107 kW (145 k), akcelerácia z nuly na 100 km/h je otázkou necelých ôsmich sekúnd a maximálna rýchlosť dosahuje na 215 km/h. Opel ale už stihol oznámiť, že s konceptom GT pre sériovú výrobu nepočíta.

gt_01.jpggt_03.jpggt_04.jpggt_05.jpggt_06.jpggt_07.jpggt_08.jpggt_09.jpggt_10.jpggt_11.jpggt_02.jpg
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY