vytisknout velikost písma Koncept Opel GT vie rozprávať a nemá spätné zrkadlá

Koncept Opel GT vie rozprávať a nemá spätné zrkadlá

Opel vyslal do sveta ďalšiu sériu fotografií svojho ženevského konceptu GT. Tentoraz sa môžeme podrobnejšie pozrieť do interiéru, ktorý neobsahuje žiadne tlačidlá a ktorý naopak dostal len displeje, touchpad a kamery.

Interiér Opelu GT je veľmi jednoduchý, pretože automobilka odstránila všetky tlačidlá. Na ovládanie všetkých funkcií máte k dispozícii dotykový displej, touchpad medzi sedadlami, prípadne možno nemalé množstvo funkcií ovládať aj hlasovo. Táto možnosť bude zrejme najvyužívanejšia, pretože nám niečo hovorí, že ovládanie čohokoľvek dotykovo v kontexte automobilu so športovo ladeným (a teda tuhým) podvozkom, nie je v praxi úplne ideálna záležitosť.

Opel tiež sľubuje všemožné nastavenie prístrojového štítu, kde možno meniť farebné schémy alebo zobrazované informácie. Na každej strane palubnej dosky sú potom ešte guľaté displeje, ktoré premietajú obraz kamier umiestnených na blatníkoch za prednými kolesami. Tie nahrádzajú klasické spätné zrkadlá.

GT ponúkne samozrejme maximálnu konektivitu a sledovanie svojho okolia. Automobilka v tlačovej správe dokonca spomína situácii, keď za vami pôjde motocykel a vozidlo na vás prehovorí štýlom "Buď opatrný. Neprehliadni motocykel idúci za nami".

Opel GT je malé ľahké kupé osadené preplňovaným trojvalcom s výkonom 107 kW (145 k), akcelerácia z nuly na 100 km/h je otázkou necelých ôsmich sekúnd a maximálna rýchlosť dosahuje na 215 km/h. Opel ale už stihol oznámiť, že s konceptom GT pre sériovú výrobu nepočíta.

gt_01.jpggt_03.jpggt_04.jpggt_05.jpggt_06.jpggt_07.jpggt_08.jpggt_09.jpggt_10.jpggt_11.jpggt_02.jpg
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY