vytisknout velikost písma Koncept Mission E naznačuje elektrickú budúcnosť Porsche

Koncept Mission E naznačuje elektrickú budúcnosť Porsche

Že nie je nové Porsche 911 dostatočne moderné a futuristické? Tak sa pozrite na koncept Porsche Mission E, predstavu športového vozidla pre každý deň blízkej budúcnosti. Skrátka, toto je model 911, ktorý si kúpite napríklad v roku 2035...

Screen Shot 2015-09-14 at 20.59.15.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.59.23.png
Športové Porsche budúcnosti jazdí na elektrinu a má najrýchlejšie dobíjanie na svete.
Už za 15 minút sa nabije tak, že prejde ďalších 400 km

Porsche sa rozhodlo, že sa nenechá zväzovať konvenciami a keď závodný špeciál 919 Hybrid vyhral v Le Mans predovšetkým vďaka bleskovej práci mechanikov v boxoch, musí aj elektrický športiak na každý deň stráviť "v boxoch" (rozumej pri nabíjačke) minimum času.

Akumulátory sa tak vďaka 800V technológii (bežne dnes vozidlá používajú maximálne 400V napätie) na 80% kapacity nabijú už za 15 minút, plne nabité potom umožnia dojazd približne 500 km. To je veľmi odvážna hodnota na auto, ktoré má inak elektrický výkon cez 600 koní a elektronicky riadený pohon všetkých kolies.

Koncept Porsche Mission E zvládne zrýchliť na stovku za 3,5 sekundy a na dvestovke je už za 12 sekúnd. Maximálna rýchlosť prekračuje 250 km/h. Zaujímavosťou je, že nemá B stĺpik a dvojica malých zadných dverí sa otvára proti smeru jazdy. Tiež ste si hneď spomenuli na Mazdu RX-8?

Celé auto vrátane interiéru sa nesie v znamení redukcie hmotnosti bez toho, aby sa to prejavilo na praktickosti a komfortu. Zaujímavosťou je štvorica anatomických odľahčených sedačiek a tiež ovládanie pomocou gest, aby sa ušetrili tlačidlá.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.57.51.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.58.09.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.58.34.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.59.19.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.59.42.pngporsche (1).jpgporsche (2).jpgporsche (3).jpgporsche (4).jpgporsche (5).jpgporsche (6).jpgporsche (7).jpgporsche (8).jpgporsche (9).jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY