vytisknout velikost písma Koncept Mission E naznačuje elektrickú budúcnosť Porsche

Koncept Mission E naznačuje elektrickú budúcnosť Porsche

Že nie je nové Porsche 911 dostatočne moderné a futuristické? Tak sa pozrite na koncept Porsche Mission E, predstavu športového vozidla pre každý deň blízkej budúcnosti. Skrátka, toto je model 911, ktorý si kúpite napríklad v roku 2035...

Screen Shot 2015-09-14 at 20.59.15.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.59.23.png
Športové Porsche budúcnosti jazdí na elektrinu a má najrýchlejšie dobíjanie na svete.
Už za 15 minút sa nabije tak, že prejde ďalších 400 km

Porsche sa rozhodlo, že sa nenechá zväzovať konvenciami a keď závodný špeciál 919 Hybrid vyhral v Le Mans predovšetkým vďaka bleskovej práci mechanikov v boxoch, musí aj elektrický športiak na každý deň stráviť "v boxoch" (rozumej pri nabíjačke) minimum času.

Akumulátory sa tak vďaka 800V technológii (bežne dnes vozidlá používajú maximálne 400V napätie) na 80% kapacity nabijú už za 15 minút, plne nabité potom umožnia dojazd približne 500 km. To je veľmi odvážna hodnota na auto, ktoré má inak elektrický výkon cez 600 koní a elektronicky riadený pohon všetkých kolies.

Koncept Porsche Mission E zvládne zrýchliť na stovku za 3,5 sekundy a na dvestovke je už za 12 sekúnd. Maximálna rýchlosť prekračuje 250 km/h. Zaujímavosťou je, že nemá B stĺpik a dvojica malých zadných dverí sa otvára proti smeru jazdy. Tiež ste si hneď spomenuli na Mazdu RX-8?

Celé auto vrátane interiéru sa nesie v znamení redukcie hmotnosti bez toho, aby sa to prejavilo na praktickosti a komfortu. Zaujímavosťou je štvorica anatomických odľahčených sedačiek a tiež ovládanie pomocou gest, aby sa ušetrili tlačidlá.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.57.51.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.58.09.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.58.34.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.59.19.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.59.42.pngporsche (1).jpgporsche (2).jpgporsche (3).jpgporsche (4).jpgporsche (5).jpgporsche (6).jpgporsche (7).jpgporsche (8).jpgporsche (9).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY