vytisknout velikost písma Koncept Mission E naznačuje elektrickú budúcnosť Porsche

Koncept Mission E naznačuje elektrickú budúcnosť Porsche

Že nie je nové Porsche 911 dostatočne moderné a futuristické? Tak sa pozrite na koncept Porsche Mission E, predstavu športového vozidla pre každý deň blízkej budúcnosti. Skrátka, toto je model 911, ktorý si kúpite napríklad v roku 2035...

Screen Shot 2015-09-14 at 20.59.15.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.59.23.png
Športové Porsche budúcnosti jazdí na elektrinu a má najrýchlejšie dobíjanie na svete.
Už za 15 minút sa nabije tak, že prejde ďalších 400 km

Porsche sa rozhodlo, že sa nenechá zväzovať konvenciami a keď závodný špeciál 919 Hybrid vyhral v Le Mans predovšetkým vďaka bleskovej práci mechanikov v boxoch, musí aj elektrický športiak na každý deň stráviť "v boxoch" (rozumej pri nabíjačke) minimum času.

Akumulátory sa tak vďaka 800V technológii (bežne dnes vozidlá používajú maximálne 400V napätie) na 80% kapacity nabijú už za 15 minút, plne nabité potom umožnia dojazd približne 500 km. To je veľmi odvážna hodnota na auto, ktoré má inak elektrický výkon cez 600 koní a elektronicky riadený pohon všetkých kolies.

Koncept Porsche Mission E zvládne zrýchliť na stovku za 3,5 sekundy a na dvestovke je už za 12 sekúnd. Maximálna rýchlosť prekračuje 250 km/h. Zaujímavosťou je, že nemá B stĺpik a dvojica malých zadných dverí sa otvára proti smeru jazdy. Tiež ste si hneď spomenuli na Mazdu RX-8?

Celé auto vrátane interiéru sa nesie v znamení redukcie hmotnosti bez toho, aby sa to prejavilo na praktickosti a komfortu. Zaujímavosťou je štvorica anatomických odľahčených sedačiek a tiež ovládanie pomocou gest, aby sa ušetrili tlačidlá.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.57.51.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.58.09.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.58.34.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.59.19.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.59.42.pngporsche (1).jpgporsche (2).jpgporsche (3).jpgporsche (4).jpgporsche (5).jpgporsche (6).jpgporsche (7).jpgporsche (8).jpgporsche (9).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY