vytisknout velikost písma Koncept Mission E naznačuje elektrickú budúcnosť Porsche

Koncept Mission E naznačuje elektrickú budúcnosť Porsche

Že nie je nové Porsche 911 dostatočne moderné a futuristické? Tak sa pozrite na koncept Porsche Mission E, predstavu športového vozidla pre každý deň blízkej budúcnosti. Skrátka, toto je model 911, ktorý si kúpite napríklad v roku 2035...

Screen Shot 2015-09-14 at 20.59.15.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.59.23.png
Športové Porsche budúcnosti jazdí na elektrinu a má najrýchlejšie dobíjanie na svete.
Už za 15 minút sa nabije tak, že prejde ďalších 400 km

Porsche sa rozhodlo, že sa nenechá zväzovať konvenciami a keď závodný špeciál 919 Hybrid vyhral v Le Mans predovšetkým vďaka bleskovej práci mechanikov v boxoch, musí aj elektrický športiak na každý deň stráviť "v boxoch" (rozumej pri nabíjačke) minimum času.

Akumulátory sa tak vďaka 800V technológii (bežne dnes vozidlá používajú maximálne 400V napätie) na 80% kapacity nabijú už za 15 minút, plne nabité potom umožnia dojazd približne 500 km. To je veľmi odvážna hodnota na auto, ktoré má inak elektrický výkon cez 600 koní a elektronicky riadený pohon všetkých kolies.

Koncept Porsche Mission E zvládne zrýchliť na stovku za 3,5 sekundy a na dvestovke je už za 12 sekúnd. Maximálna rýchlosť prekračuje 250 km/h. Zaujímavosťou je, že nemá B stĺpik a dvojica malých zadných dverí sa otvára proti smeru jazdy. Tiež ste si hneď spomenuli na Mazdu RX-8?

Celé auto vrátane interiéru sa nesie v znamení redukcie hmotnosti bez toho, aby sa to prejavilo na praktickosti a komfortu. Zaujímavosťou je štvorica anatomických odľahčených sedačiek a tiež ovládanie pomocou gest, aby sa ušetrili tlačidlá.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.57.51.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.58.09.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.58.34.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.59.19.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.59.42.pngporsche (1).jpgporsche (2).jpgporsche (3).jpgporsche (4).jpgporsche (5).jpgporsche (6).jpgporsche (7).jpgporsche (8).jpgporsche (9).jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY