vytisknout velikost písma Koncept Mercedes-Benz IAA prichádza s aktívnou aerodynamikou

Výsledkom je zníženie aerodynamického odporu z cd = 0,25 na hodnotu cd = 0,19, čo je podľa Mercedesu najnižšia hodnota vôbec pre štvordverový automobil.
Koncept Mercedes-Benz IAA prichádza s aktívnou aerodynamikou
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz IAA
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz IAA

Aerodynamický koncept automobilky Mercedes-Benz spomína na legendárne prúdnicové autá a zároveň sa pozerá do budúcnosti, v ktorej pôjde o každý gram CO2. Nech urobíte sebelepší pohon s minimálnou spotrebou, rovnako zostane najväčším nepriateľom aerodynamický odpor.

mercedes iaa (14).jpgmercedes iaa (1).jpgmercedes iaa (5).jpgAktívna aerodynamika konceptu IAA zníži koeficient odporu vzduchu z cd = 0,25 na cd = 0,19. K pohonu vozidla slúži plug-in hybridný pohon s bližšie nešpecifikovaným motorom

A práve ten sa snaží Mercedes s konceptom IAA eliminovať na minimum. K tomu má pomôcť aktívna aerodynamika, ktorá v rýchlostiach nad 80 km/h mení tvar aj dizajn auta. Upraví sa poloha klapiek, zmení sa tvar podlahy vozidla a dokonca sa odstredivou silou stanú z päťľúčových kolies ploché disky. Asi najvýraznejší je zadný deflektor, ktorý sa vysunie až o 390 mm.

Výsledkom je zníženie aerodynamického odporu z cd = 0,25 na hodnotu cd = 0,19, čo je podľa Mercedesu najnižšia hodnota vôbec pre štvordverový automobil. Zaujímavé je, že podobné technické riešenie s vysúvacím difúzorom používa na svojom elektrickom koncepte e-tron quattro aj Audi.

Mercedes-Benz IAA sa spolieha na plug-in hybridný pohon s celkovým výkonom 205 kW (279 k). Najvyššia rýchlosť 250 km/h stráži obmedzovač a na elektrinu prejde tento Mercedes 32 km. V interiéri nechýba horúca novinka, teda ovládanie rôznych funkcií gestami. Inak je interiér vlastne celkom konvenčný a v mnohom prevzatý z triedy S.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY