vytisknout velikost písma Koncept Mercedes-Benz IAA prichádza s aktívnou aerodynamikou

Výsledkom je zníženie aerodynamického odporu z cd = 0,25 na hodnotu cd = 0,19, čo je podľa Mercedesu najnižšia hodnota vôbec pre štvordverový automobil.
Koncept Mercedes-Benz IAA prichádza s aktívnou aerodynamikou
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz IAA
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz IAA

Aerodynamický koncept automobilky Mercedes-Benz spomína na legendárne prúdnicové autá a zároveň sa pozerá do budúcnosti, v ktorej pôjde o každý gram CO2. Nech urobíte sebelepší pohon s minimálnou spotrebou, rovnako zostane najväčším nepriateľom aerodynamický odpor.

mercedes iaa (14).jpgmercedes iaa (1).jpgmercedes iaa (5).jpgAktívna aerodynamika konceptu IAA zníži koeficient odporu vzduchu z cd = 0,25 na cd = 0,19. K pohonu vozidla slúži plug-in hybridný pohon s bližšie nešpecifikovaným motorom

A práve ten sa snaží Mercedes s konceptom IAA eliminovať na minimum. K tomu má pomôcť aktívna aerodynamika, ktorá v rýchlostiach nad 80 km/h mení tvar aj dizajn auta. Upraví sa poloha klapiek, zmení sa tvar podlahy vozidla a dokonca sa odstredivou silou stanú z päťľúčových kolies ploché disky. Asi najvýraznejší je zadný deflektor, ktorý sa vysunie až o 390 mm.

Výsledkom je zníženie aerodynamického odporu z cd = 0,25 na hodnotu cd = 0,19, čo je podľa Mercedesu najnižšia hodnota vôbec pre štvordverový automobil. Zaujímavé je, že podobné technické riešenie s vysúvacím difúzorom používa na svojom elektrickom koncepte e-tron quattro aj Audi.

Mercedes-Benz IAA sa spolieha na plug-in hybridný pohon s celkovým výkonom 205 kW (279 k). Najvyššia rýchlosť 250 km/h stráži obmedzovač a na elektrinu prejde tento Mercedes 32 km. V interiéri nechýba horúca novinka, teda ovládanie rôznych funkcií gestami. Inak je interiér vlastne celkom konvenčný a v mnohom prevzatý z triedy S.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY