vytisknout velikost písma Koncept Mercedes-Benz IAA prichádza s aktívnou aerodynamikou

Výsledkom je zníženie aerodynamického odporu z cd = 0,25 na hodnotu cd = 0,19, čo je podľa Mercedesu najnižšia hodnota vôbec pre štvordverový automobil.
Koncept Mercedes-Benz IAA prichádza s aktívnou aerodynamikou
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz IAA
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz IAA

Aerodynamický koncept automobilky Mercedes-Benz spomína na legendárne prúdnicové autá a zároveň sa pozerá do budúcnosti, v ktorej pôjde o každý gram CO2. Nech urobíte sebelepší pohon s minimálnou spotrebou, rovnako zostane najväčším nepriateľom aerodynamický odpor.

mercedes iaa (14).jpgmercedes iaa (1).jpgmercedes iaa (5).jpgAktívna aerodynamika konceptu IAA zníži koeficient odporu vzduchu z cd = 0,25 na cd = 0,19. K pohonu vozidla slúži plug-in hybridný pohon s bližšie nešpecifikovaným motorom

A práve ten sa snaží Mercedes s konceptom IAA eliminovať na minimum. K tomu má pomôcť aktívna aerodynamika, ktorá v rýchlostiach nad 80 km/h mení tvar aj dizajn auta. Upraví sa poloha klapiek, zmení sa tvar podlahy vozidla a dokonca sa odstredivou silou stanú z päťľúčových kolies ploché disky. Asi najvýraznejší je zadný deflektor, ktorý sa vysunie až o 390 mm.

Výsledkom je zníženie aerodynamického odporu z cd = 0,25 na hodnotu cd = 0,19, čo je podľa Mercedesu najnižšia hodnota vôbec pre štvordverový automobil. Zaujímavé je, že podobné technické riešenie s vysúvacím difúzorom používa na svojom elektrickom koncepte e-tron quattro aj Audi.

Mercedes-Benz IAA sa spolieha na plug-in hybridný pohon s celkovým výkonom 205 kW (279 k). Najvyššia rýchlosť 250 km/h stráži obmedzovač a na elektrinu prejde tento Mercedes 32 km. V interiéri nechýba horúca novinka, teda ovládanie rôznych funkcií gestami. Inak je interiér vlastne celkom konvenčný a v mnohom prevzatý z triedy S.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY