vytisknout velikost písma Koncept Mercedes-Benz IAA prichádza s aktívnou aerodynamikou

Výsledkom je zníženie aerodynamického odporu z cd = 0,25 na hodnotu cd = 0,19, čo je podľa Mercedesu najnižšia hodnota vôbec pre štvordverový automobil.
Koncept Mercedes-Benz IAA prichádza s aktívnou aerodynamikou
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz IAA
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz IAA

Aerodynamický koncept automobilky Mercedes-Benz spomína na legendárne prúdnicové autá a zároveň sa pozerá do budúcnosti, v ktorej pôjde o každý gram CO2. Nech urobíte sebelepší pohon s minimálnou spotrebou, rovnako zostane najväčším nepriateľom aerodynamický odpor.

mercedes iaa (14).jpgmercedes iaa (1).jpgmercedes iaa (5).jpgAktívna aerodynamika konceptu IAA zníži koeficient odporu vzduchu z cd = 0,25 na cd = 0,19. K pohonu vozidla slúži plug-in hybridný pohon s bližšie nešpecifikovaným motorom

A práve ten sa snaží Mercedes s konceptom IAA eliminovať na minimum. K tomu má pomôcť aktívna aerodynamika, ktorá v rýchlostiach nad 80 km/h mení tvar aj dizajn auta. Upraví sa poloha klapiek, zmení sa tvar podlahy vozidla a dokonca sa odstredivou silou stanú z päťľúčových kolies ploché disky. Asi najvýraznejší je zadný deflektor, ktorý sa vysunie až o 390 mm.

Výsledkom je zníženie aerodynamického odporu z cd = 0,25 na hodnotu cd = 0,19, čo je podľa Mercedesu najnižšia hodnota vôbec pre štvordverový automobil. Zaujímavé je, že podobné technické riešenie s vysúvacím difúzorom používa na svojom elektrickom koncepte e-tron quattro aj Audi.

Mercedes-Benz IAA sa spolieha na plug-in hybridný pohon s celkovým výkonom 205 kW (279 k). Najvyššia rýchlosť 250 km/h stráži obmedzovač a na elektrinu prejde tento Mercedes 32 km. V interiéri nechýba horúca novinka, teda ovládanie rôznych funkcií gestami. Inak je interiér vlastne celkom konvenčný a v mnohom prevzatý z triedy S.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY