vytisknout velikost písma Koncept Mercedes-Benz IAA prichádza s aktívnou aerodynamikou

Výsledkom je zníženie aerodynamického odporu z cd = 0,25 na hodnotu cd = 0,19, čo je podľa Mercedesu najnižšia hodnota vôbec pre štvordverový automobil.
Koncept Mercedes-Benz IAA prichádza s aktívnou aerodynamikou
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz IAA
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz IAA

Aerodynamický koncept automobilky Mercedes-Benz spomína na legendárne prúdnicové autá a zároveň sa pozerá do budúcnosti, v ktorej pôjde o každý gram CO2. Nech urobíte sebelepší pohon s minimálnou spotrebou, rovnako zostane najväčším nepriateľom aerodynamický odpor.

mercedes iaa (14).jpgmercedes iaa (1).jpgmercedes iaa (5).jpgAktívna aerodynamika konceptu IAA zníži koeficient odporu vzduchu z cd = 0,25 na cd = 0,19. K pohonu vozidla slúži plug-in hybridný pohon s bližšie nešpecifikovaným motorom

A práve ten sa snaží Mercedes s konceptom IAA eliminovať na minimum. K tomu má pomôcť aktívna aerodynamika, ktorá v rýchlostiach nad 80 km/h mení tvar aj dizajn auta. Upraví sa poloha klapiek, zmení sa tvar podlahy vozidla a dokonca sa odstredivou silou stanú z päťľúčových kolies ploché disky. Asi najvýraznejší je zadný deflektor, ktorý sa vysunie až o 390 mm.

Výsledkom je zníženie aerodynamického odporu z cd = 0,25 na hodnotu cd = 0,19, čo je podľa Mercedesu najnižšia hodnota vôbec pre štvordverový automobil. Zaujímavé je, že podobné technické riešenie s vysúvacím difúzorom používa na svojom elektrickom koncepte e-tron quattro aj Audi.

Mercedes-Benz IAA sa spolieha na plug-in hybridný pohon s celkovým výkonom 205 kW (279 k). Najvyššia rýchlosť 250 km/h stráži obmedzovač a na elektrinu prejde tento Mercedes 32 km. V interiéri nechýba horúca novinka, teda ovládanie rôznych funkcií gestami. Inak je interiér vlastne celkom konvenčný a v mnohom prevzatý z triedy S.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY