vytisknout velikost písma Koncept Mazda RX-Vision dostal nový motor Wankel Skyactiv-R

Mazda je vlastne jediná automobilka, ktorá pri motore s rotačným piestom zostala. Technici automobilky sa stále snažia eliminovať konštrukčné nedostatky Wankelovej koncepcie.
Koncept Mazda RX-Vision dostal nový motor Wankel Skyactiv-R
Zoznam kapitol
  1. Mazda RX-Vision Concept
  2. Fotogaléria: Mazda RX-Vision Concept

Nádeje. To je slovo, ktoré si teraz môžu opakovať všetci fanúšikovia nezvyčajnej koncepcie spaľovacieho motora s rotačným piestom, ktorý vymyslel v 50. rokoch nemecký konštruktér Felix Wankel. Mazda koncepciu motora Wankel prijala za svoju a použila ju do svojich prvých športových áut.

Mazda RX-Vision Concept (2).jpgMazda RX-Vision Concept (3).jpgMazda RX-Vision Concept (4).jpg
Koncept RX-Vision má síce novú generáciu motoru Wankel, ale technické detaily ešte nepoznáme. Do dvoch rokov sa ale možno dočkáme funkčného prototypu

Keď sa začali ukazovať konštrukčné nevýhody motora Wankel, konkurencia od neho začala ustupovať. Mazda ako jediná automobilka na svete vydržala, čo to šlo, až emisné predpisy a klesajúci dopyt rotačný motor pochovali definitívne. Posledná Mazda RX-8 bola vyrobená v júni 2012.

Mazda ale pokračovala vo vývoji a nový koncept RX-Vision, ktorý sa práve ukázal na autosalóne v Tokiu, dáva práve fanúšikom nádej, že by sa mohol Wankel vrátiť. Nová generácia motora sa volá Skyactiv-R, ale technické dáta Mazda ešte nezverejnila.

Mazda RX-Vision Concept (8).jpgMazda RX-Vision Concept (1).jpgMazda RX-Vision Concept (5).jpg
Mazda je vlastne jediná automobilka, ktorá pri motore s rotačným piestom zostala. Technici automobilky sa stále snažia eliminovať konštrukčné nedostatky Wankelovej koncepcie

Sú známe možnosti, ako motor využiť ako generátor pre hybrid a dokonca existujú prototypy fungujúce na vodík. Určite sa postupne dozvieme viac technických detailov, Mazda má v pláne do roku 2017 predstaviť funkčné predsériové auto.

Samotný koncept Mazda RX-Vision sa opäť drží princípu KODO a pokiaľ ide o konštrukciu, je to klasické športové kupé s motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Za pozornosť stojí aj veľmi jednoduchý interiér a nízky predok. Mazda nesľubuje sériovú výrobu, ale inžinieri automobilky by radi takéto auto dotiahli až do konca.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY