vytisknout velikost písma Koncept Mazda RX-Vision dostal nový motor Wankel Skyactiv-R

Mazda je vlastne jediná automobilka, ktorá pri motore s rotačným piestom zostala. Technici automobilky sa stále snažia eliminovať konštrukčné nedostatky Wankelovej koncepcie.
Koncept Mazda RX-Vision dostal nový motor Wankel Skyactiv-R
Zoznam kapitol
  1. Mazda RX-Vision Concept
  2. Fotogaléria: Mazda RX-Vision Concept

Nádeje. To je slovo, ktoré si teraz môžu opakovať všetci fanúšikovia nezvyčajnej koncepcie spaľovacieho motora s rotačným piestom, ktorý vymyslel v 50. rokoch nemecký konštruktér Felix Wankel. Mazda koncepciu motora Wankel prijala za svoju a použila ju do svojich prvých športových áut.

Mazda RX-Vision Concept (2).jpgMazda RX-Vision Concept (3).jpgMazda RX-Vision Concept (4).jpg
Koncept RX-Vision má síce novú generáciu motoru Wankel, ale technické detaily ešte nepoznáme. Do dvoch rokov sa ale možno dočkáme funkčného prototypu

Keď sa začali ukazovať konštrukčné nevýhody motora Wankel, konkurencia od neho začala ustupovať. Mazda ako jediná automobilka na svete vydržala, čo to šlo, až emisné predpisy a klesajúci dopyt rotačný motor pochovali definitívne. Posledná Mazda RX-8 bola vyrobená v júni 2012.

Mazda ale pokračovala vo vývoji a nový koncept RX-Vision, ktorý sa práve ukázal na autosalóne v Tokiu, dáva práve fanúšikom nádej, že by sa mohol Wankel vrátiť. Nová generácia motora sa volá Skyactiv-R, ale technické dáta Mazda ešte nezverejnila.

Mazda RX-Vision Concept (8).jpgMazda RX-Vision Concept (1).jpgMazda RX-Vision Concept (5).jpg
Mazda je vlastne jediná automobilka, ktorá pri motore s rotačným piestom zostala. Technici automobilky sa stále snažia eliminovať konštrukčné nedostatky Wankelovej koncepcie

Sú známe možnosti, ako motor využiť ako generátor pre hybrid a dokonca existujú prototypy fungujúce na vodík. Určite sa postupne dozvieme viac technických detailov, Mazda má v pláne do roku 2017 predstaviť funkčné predsériové auto.

Samotný koncept Mazda RX-Vision sa opäť drží princípu KODO a pokiaľ ide o konštrukciu, je to klasické športové kupé s motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Za pozornosť stojí aj veľmi jednoduchý interiér a nízky predok. Mazda nesľubuje sériovú výrobu, ale inžinieri automobilky by radi takéto auto dotiahli až do konca.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY