vytisknout velikost písma Koncept Mazda RX-Vision dostal nový motor Wankel Skyactiv-R

Mazda je vlastne jediná automobilka, ktorá pri motore s rotačným piestom zostala. Technici automobilky sa stále snažia eliminovať konštrukčné nedostatky Wankelovej koncepcie.
Koncept Mazda RX-Vision dostal nový motor Wankel Skyactiv-R
Zoznam kapitol
  1. Mazda RX-Vision Concept
  2. Fotogaléria: Mazda RX-Vision Concept

Nádeje. To je slovo, ktoré si teraz môžu opakovať všetci fanúšikovia nezvyčajnej koncepcie spaľovacieho motora s rotačným piestom, ktorý vymyslel v 50. rokoch nemecký konštruktér Felix Wankel. Mazda koncepciu motora Wankel prijala za svoju a použila ju do svojich prvých športových áut.

Mazda RX-Vision Concept (2).jpgMazda RX-Vision Concept (3).jpgMazda RX-Vision Concept (4).jpg
Koncept RX-Vision má síce novú generáciu motoru Wankel, ale technické detaily ešte nepoznáme. Do dvoch rokov sa ale možno dočkáme funkčného prototypu

Keď sa začali ukazovať konštrukčné nevýhody motora Wankel, konkurencia od neho začala ustupovať. Mazda ako jediná automobilka na svete vydržala, čo to šlo, až emisné predpisy a klesajúci dopyt rotačný motor pochovali definitívne. Posledná Mazda RX-8 bola vyrobená v júni 2012.

Mazda ale pokračovala vo vývoji a nový koncept RX-Vision, ktorý sa práve ukázal na autosalóne v Tokiu, dáva práve fanúšikom nádej, že by sa mohol Wankel vrátiť. Nová generácia motora sa volá Skyactiv-R, ale technické dáta Mazda ešte nezverejnila.

Mazda RX-Vision Concept (8).jpgMazda RX-Vision Concept (1).jpgMazda RX-Vision Concept (5).jpg
Mazda je vlastne jediná automobilka, ktorá pri motore s rotačným piestom zostala. Technici automobilky sa stále snažia eliminovať konštrukčné nedostatky Wankelovej koncepcie

Sú známe možnosti, ako motor využiť ako generátor pre hybrid a dokonca existujú prototypy fungujúce na vodík. Určite sa postupne dozvieme viac technických detailov, Mazda má v pláne do roku 2017 predstaviť funkčné predsériové auto.

Samotný koncept Mazda RX-Vision sa opäť drží princípu KODO a pokiaľ ide o konštrukciu, je to klasické športové kupé s motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Za pozornosť stojí aj veľmi jednoduchý interiér a nízky predok. Mazda nesľubuje sériovú výrobu, ale inžinieri automobilky by radi takéto auto dotiahli až do konca.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY