vytisknout velikost písma Koncept Mazda RX-Vision dostal nový motor Wankel Skyactiv-R

Mazda je vlastne jediná automobilka, ktorá pri motore s rotačným piestom zostala. Technici automobilky sa stále snažia eliminovať konštrukčné nedostatky Wankelovej koncepcie.
Koncept Mazda RX-Vision dostal nový motor Wankel Skyactiv-R
Zoznam kapitol
  1. Mazda RX-Vision Concept
  2. Fotogaléria: Mazda RX-Vision Concept

Nádeje. To je slovo, ktoré si teraz môžu opakovať všetci fanúšikovia nezvyčajnej koncepcie spaľovacieho motora s rotačným piestom, ktorý vymyslel v 50. rokoch nemecký konštruktér Felix Wankel. Mazda koncepciu motora Wankel prijala za svoju a použila ju do svojich prvých športových áut.

Mazda RX-Vision Concept (2).jpgMazda RX-Vision Concept (3).jpgMazda RX-Vision Concept (4).jpg
Koncept RX-Vision má síce novú generáciu motoru Wankel, ale technické detaily ešte nepoznáme. Do dvoch rokov sa ale možno dočkáme funkčného prototypu

Keď sa začali ukazovať konštrukčné nevýhody motora Wankel, konkurencia od neho začala ustupovať. Mazda ako jediná automobilka na svete vydržala, čo to šlo, až emisné predpisy a klesajúci dopyt rotačný motor pochovali definitívne. Posledná Mazda RX-8 bola vyrobená v júni 2012.

Mazda ale pokračovala vo vývoji a nový koncept RX-Vision, ktorý sa práve ukázal na autosalóne v Tokiu, dáva práve fanúšikom nádej, že by sa mohol Wankel vrátiť. Nová generácia motora sa volá Skyactiv-R, ale technické dáta Mazda ešte nezverejnila.

Mazda RX-Vision Concept (8).jpgMazda RX-Vision Concept (1).jpgMazda RX-Vision Concept (5).jpg
Mazda je vlastne jediná automobilka, ktorá pri motore s rotačným piestom zostala. Technici automobilky sa stále snažia eliminovať konštrukčné nedostatky Wankelovej koncepcie

Sú známe možnosti, ako motor využiť ako generátor pre hybrid a dokonca existujú prototypy fungujúce na vodík. Určite sa postupne dozvieme viac technických detailov, Mazda má v pláne do roku 2017 predstaviť funkčné predsériové auto.

Samotný koncept Mazda RX-Vision sa opäť drží princípu KODO a pokiaľ ide o konštrukciu, je to klasické športové kupé s motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Za pozornosť stojí aj veľmi jednoduchý interiér a nízky predok. Mazda nesľubuje sériovú výrobu, ale inžinieri automobilky by radi takéto auto dotiahli až do konca.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Ford Mondeo je už v rokoch a ponuka pekných áut sa zmenšuje

Test jazdenky: Ford Mondeo je už v rokoch a ponuka pekných áut sa zmenšuje

včera | Dalibor Žák
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

24. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY