vytisknout velikost písma Koncept Mazda RX-Vision dostal nový motor Wankel Skyactiv-R

Mazda je vlastne jediná automobilka, ktorá pri motore s rotačným piestom zostala. Technici automobilky sa stále snažia eliminovať konštrukčné nedostatky Wankelovej koncepcie.
Koncept Mazda RX-Vision dostal nový motor Wankel Skyactiv-R
Zoznam kapitol
  1. Mazda RX-Vision Concept
  2. Fotogaléria: Mazda RX-Vision Concept

Nádeje. To je slovo, ktoré si teraz môžu opakovať všetci fanúšikovia nezvyčajnej koncepcie spaľovacieho motora s rotačným piestom, ktorý vymyslel v 50. rokoch nemecký konštruktér Felix Wankel. Mazda koncepciu motora Wankel prijala za svoju a použila ju do svojich prvých športových áut.

Mazda RX-Vision Concept (2).jpgMazda RX-Vision Concept (3).jpgMazda RX-Vision Concept (4).jpg
Koncept RX-Vision má síce novú generáciu motoru Wankel, ale technické detaily ešte nepoznáme. Do dvoch rokov sa ale možno dočkáme funkčného prototypu

Keď sa začali ukazovať konštrukčné nevýhody motora Wankel, konkurencia od neho začala ustupovať. Mazda ako jediná automobilka na svete vydržala, čo to šlo, až emisné predpisy a klesajúci dopyt rotačný motor pochovali definitívne. Posledná Mazda RX-8 bola vyrobená v júni 2012.

Mazda ale pokračovala vo vývoji a nový koncept RX-Vision, ktorý sa práve ukázal na autosalóne v Tokiu, dáva práve fanúšikom nádej, že by sa mohol Wankel vrátiť. Nová generácia motora sa volá Skyactiv-R, ale technické dáta Mazda ešte nezverejnila.

Mazda RX-Vision Concept (8).jpgMazda RX-Vision Concept (1).jpgMazda RX-Vision Concept (5).jpg
Mazda je vlastne jediná automobilka, ktorá pri motore s rotačným piestom zostala. Technici automobilky sa stále snažia eliminovať konštrukčné nedostatky Wankelovej koncepcie

Sú známe možnosti, ako motor využiť ako generátor pre hybrid a dokonca existujú prototypy fungujúce na vodík. Určite sa postupne dozvieme viac technických detailov, Mazda má v pláne do roku 2017 predstaviť funkčné predsériové auto.

Samotný koncept Mazda RX-Vision sa opäť drží princípu KODO a pokiaľ ide o konštrukciu, je to klasické športové kupé s motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Za pozornosť stojí aj veľmi jednoduchý interiér a nízky predok. Mazda nesľubuje sériovú výrobu, ale inžinieri automobilky by radi takéto auto dotiahli až do konca.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY