vytisknout velikost písma Koncept Honda Project 2&4 je úplne božský. Toto musíte vyrábať!

Project 2&4 spája malé rozmery a rýchlosť motocykla s ovládateľnosťou a trakciou automobilu. Honda sa inšpirovala v legendárnom monoposte RA272 z roku 1965.
Koncept Honda Project 2&4 je úplne božský. Toto musíte vyrábať!

Čo vznikne, keď spojíte auto a motorku? Presne toto sa snažila zistiť Honda. Výsledkom je kompaktný koncept Project 2&4, ktorý spája malé rozmery a rýchlosť motocykla s ovládateľnosťou a trakciou automobilu. Zabudnite na Caterham, toto je okruhová hračka budúcnosti.

Honda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_01.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_05.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_03.jpgDúfajme, že Honda pošle koncept do výroby. O pohon sa stará motocyklový štvorvalec zo špeciálu pre MotoGP. 215 koní musí na 405 kg ľahké auto stačiť

Automobilka sa inšpirovala v legendárnom monoposte Honda RA272 z roku 1965. Koncept Honda 2 & 4 je dlhý len 3,04 m, široký 1,82 m a vysoký necelý meter. Váži iba 405 kg. Zaujímavosťou je, že na rozdiel od väčšiny moderných konceptov nejde o hybrid alebo elektromobil.

O pohon sa stará upravená verzia pretekárskeho motocyklového vidlicového štvorvalca 1,0 l, ktorý poháňa špeciál Honda RC213V pre MotoGP. Bol upravený pre cestnú prevádzku, takže teraz zo seba vydoluje "len" 215 koní v 13 000 ot./min. a 118 Nm v 10 500 ot./min. Silu posiela na zadné kolesá cez dvojspojkovú prevodovku. Závodná verzia má výkon cez 230 koní a točí cez 15 000 ot./min.

ra272_honda_1965.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_04.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_02.jpgAutomobilka čerpala inšpiráciu v legendárnom monoposte RA272 z 60. rokov. Koncept má na fotkách jednu sedačku, ale teoreticky by odviezol aj dve osoby

Koncept dvojmiestnej okruhovej hračky Honda sa ukáže na autosalóne vo Frankfurte a my máme pre Hondu jeden odkaz: Toto musíte začať vyrábať, nech sa deje čo sa deje a nech to stojí čo to stojí! Vec, ktorá má pomer výkonu ku hmotnosti 531 koní na tonu, je skrátka principiálne v poriadku.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY