vytisknout velikost písma Koncept Honda Project 2&4 je úplne božský. Toto musíte vyrábať!

Project 2&4 spája malé rozmery a rýchlosť motocykla s ovládateľnosťou a trakciou automobilu. Honda sa inšpirovala v legendárnom monoposte RA272 z roku 1965.
Koncept Honda Project 2&4 je úplne božský. Toto musíte vyrábať!

Čo vznikne, keď spojíte auto a motorku? Presne toto sa snažila zistiť Honda. Výsledkom je kompaktný koncept Project 2&4, ktorý spája malé rozmery a rýchlosť motocykla s ovládateľnosťou a trakciou automobilu. Zabudnite na Caterham, toto je okruhová hračka budúcnosti.

Honda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_01.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_05.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_03.jpgDúfajme, že Honda pošle koncept do výroby. O pohon sa stará motocyklový štvorvalec zo špeciálu pre MotoGP. 215 koní musí na 405 kg ľahké auto stačiť

Automobilka sa inšpirovala v legendárnom monoposte Honda RA272 z roku 1965. Koncept Honda 2 & 4 je dlhý len 3,04 m, široký 1,82 m a vysoký necelý meter. Váži iba 405 kg. Zaujímavosťou je, že na rozdiel od väčšiny moderných konceptov nejde o hybrid alebo elektromobil.

O pohon sa stará upravená verzia pretekárskeho motocyklového vidlicového štvorvalca 1,0 l, ktorý poháňa špeciál Honda RC213V pre MotoGP. Bol upravený pre cestnú prevádzku, takže teraz zo seba vydoluje "len" 215 koní v 13 000 ot./min. a 118 Nm v 10 500 ot./min. Silu posiela na zadné kolesá cez dvojspojkovú prevodovku. Závodná verzia má výkon cez 230 koní a točí cez 15 000 ot./min.

ra272_honda_1965.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_04.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_02.jpgAutomobilka čerpala inšpiráciu v legendárnom monoposte RA272 z 60. rokov. Koncept má na fotkách jednu sedačku, ale teoreticky by odviezol aj dve osoby

Koncept dvojmiestnej okruhovej hračky Honda sa ukáže na autosalóne vo Frankfurte a my máme pre Hondu jeden odkaz: Toto musíte začať vyrábať, nech sa deje čo sa deje a nech to stojí čo to stojí! Vec, ktorá má pomer výkonu ku hmotnosti 531 koní na tonu, je skrátka principiálne v poriadku.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY