vytisknout velikost písma Koncept Honda Project 2&4 je úplne božský. Toto musíte vyrábať!

Project 2&4 spája malé rozmery a rýchlosť motocykla s ovládateľnosťou a trakciou automobilu. Honda sa inšpirovala v legendárnom monoposte RA272 z roku 1965.
Koncept Honda Project 2&4 je úplne božský. Toto musíte vyrábať!

Čo vznikne, keď spojíte auto a motorku? Presne toto sa snažila zistiť Honda. Výsledkom je kompaktný koncept Project 2&4, ktorý spája malé rozmery a rýchlosť motocykla s ovládateľnosťou a trakciou automobilu. Zabudnite na Caterham, toto je okruhová hračka budúcnosti.

Honda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_01.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_05.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_03.jpgDúfajme, že Honda pošle koncept do výroby. O pohon sa stará motocyklový štvorvalec zo špeciálu pre MotoGP. 215 koní musí na 405 kg ľahké auto stačiť

Automobilka sa inšpirovala v legendárnom monoposte Honda RA272 z roku 1965. Koncept Honda 2 & 4 je dlhý len 3,04 m, široký 1,82 m a vysoký necelý meter. Váži iba 405 kg. Zaujímavosťou je, že na rozdiel od väčšiny moderných konceptov nejde o hybrid alebo elektromobil.

O pohon sa stará upravená verzia pretekárskeho motocyklového vidlicového štvorvalca 1,0 l, ktorý poháňa špeciál Honda RC213V pre MotoGP. Bol upravený pre cestnú prevádzku, takže teraz zo seba vydoluje "len" 215 koní v 13 000 ot./min. a 118 Nm v 10 500 ot./min. Silu posiela na zadné kolesá cez dvojspojkovú prevodovku. Závodná verzia má výkon cez 230 koní a točí cez 15 000 ot./min.

ra272_honda_1965.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_04.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_02.jpgAutomobilka čerpala inšpiráciu v legendárnom monoposte RA272 z 60. rokov. Koncept má na fotkách jednu sedačku, ale teoreticky by odviezol aj dve osoby

Koncept dvojmiestnej okruhovej hračky Honda sa ukáže na autosalóne vo Frankfurte a my máme pre Hondu jeden odkaz: Toto musíte začať vyrábať, nech sa deje čo sa deje a nech to stojí čo to stojí! Vec, ktorá má pomer výkonu ku hmotnosti 531 koní na tonu, je skrátka principiálne v poriadku.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY