vytisknout velikost písma Koncept Honda Project 2&4 je úplne božský. Toto musíte vyrábať!

Project 2&4 spája malé rozmery a rýchlosť motocykla s ovládateľnosťou a trakciou automobilu. Honda sa inšpirovala v legendárnom monoposte RA272 z roku 1965.
Koncept Honda Project 2&4 je úplne božský. Toto musíte vyrábať!

Čo vznikne, keď spojíte auto a motorku? Presne toto sa snažila zistiť Honda. Výsledkom je kompaktný koncept Project 2&4, ktorý spája malé rozmery a rýchlosť motocykla s ovládateľnosťou a trakciou automobilu. Zabudnite na Caterham, toto je okruhová hračka budúcnosti.

Honda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_01.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_05.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_03.jpgDúfajme, že Honda pošle koncept do výroby. O pohon sa stará motocyklový štvorvalec zo špeciálu pre MotoGP. 215 koní musí na 405 kg ľahké auto stačiť

Automobilka sa inšpirovala v legendárnom monoposte Honda RA272 z roku 1965. Koncept Honda 2 & 4 je dlhý len 3,04 m, široký 1,82 m a vysoký necelý meter. Váži iba 405 kg. Zaujímavosťou je, že na rozdiel od väčšiny moderných konceptov nejde o hybrid alebo elektromobil.

O pohon sa stará upravená verzia pretekárskeho motocyklového vidlicového štvorvalca 1,0 l, ktorý poháňa špeciál Honda RC213V pre MotoGP. Bol upravený pre cestnú prevádzku, takže teraz zo seba vydoluje "len" 215 koní v 13 000 ot./min. a 118 Nm v 10 500 ot./min. Silu posiela na zadné kolesá cez dvojspojkovú prevodovku. Závodná verzia má výkon cez 230 koní a točí cez 15 000 ot./min.

ra272_honda_1965.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_04.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_02.jpgAutomobilka čerpala inšpiráciu v legendárnom monoposte RA272 z 60. rokov. Koncept má na fotkách jednu sedačku, ale teoreticky by odviezol aj dve osoby

Koncept dvojmiestnej okruhovej hračky Honda sa ukáže na autosalóne vo Frankfurte a my máme pre Hondu jeden odkaz: Toto musíte začať vyrábať, nech sa deje čo sa deje a nech to stojí čo to stojí! Vec, ktorá má pomer výkonu ku hmotnosti 531 koní na tonu, je skrátka principiálne v poriadku.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY