vytisknout velikost písma Koncept Honda Project 2&4 je úplne božský. Toto musíte vyrábať!

Project 2&4 spája malé rozmery a rýchlosť motocykla s ovládateľnosťou a trakciou automobilu. Honda sa inšpirovala v legendárnom monoposte RA272 z roku 1965.
Koncept Honda Project 2&4 je úplne božský. Toto musíte vyrábať!

Čo vznikne, keď spojíte auto a motorku? Presne toto sa snažila zistiť Honda. Výsledkom je kompaktný koncept Project 2&4, ktorý spája malé rozmery a rýchlosť motocykla s ovládateľnosťou a trakciou automobilu. Zabudnite na Caterham, toto je okruhová hračka budúcnosti.

Honda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_01.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_05.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_03.jpgDúfajme, že Honda pošle koncept do výroby. O pohon sa stará motocyklový štvorvalec zo špeciálu pre MotoGP. 215 koní musí na 405 kg ľahké auto stačiť

Automobilka sa inšpirovala v legendárnom monoposte Honda RA272 z roku 1965. Koncept Honda 2 & 4 je dlhý len 3,04 m, široký 1,82 m a vysoký necelý meter. Váži iba 405 kg. Zaujímavosťou je, že na rozdiel od väčšiny moderných konceptov nejde o hybrid alebo elektromobil.

O pohon sa stará upravená verzia pretekárskeho motocyklového vidlicového štvorvalca 1,0 l, ktorý poháňa špeciál Honda RC213V pre MotoGP. Bol upravený pre cestnú prevádzku, takže teraz zo seba vydoluje "len" 215 koní v 13 000 ot./min. a 118 Nm v 10 500 ot./min. Silu posiela na zadné kolesá cez dvojspojkovú prevodovku. Závodná verzia má výkon cez 230 koní a točí cez 15 000 ot./min.

ra272_honda_1965.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_04.jpgHonda-Project_2and4_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_02.jpgAutomobilka čerpala inšpiráciu v legendárnom monoposte RA272 z 60. rokov. Koncept má na fotkách jednu sedačku, ale teoreticky by odviezol aj dve osoby

Koncept dvojmiestnej okruhovej hračky Honda sa ukáže na autosalóne vo Frankfurte a my máme pre Hondu jeden odkaz: Toto musíte začať vyrábať, nech sa deje čo sa deje a nech to stojí čo to stojí! Vec, ktorá má pomer výkonu ku hmotnosti 531 koní na tonu, je skrátka principiálne v poriadku.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY