vytisknout velikost písma Koncept Honda Civic Type-R vyzerá ostro, ale odhaľuje už odhalené

Koncept Honda Civic Type-R vyzerá ostro, ale odhaľuje už odhalené

Japonská automobilka zverejnila skicu svojho nového "hot hatchbacku", ktorý po prvýkrát ukáže naživo na marcovom autosalóne v Ženeve. Nová Honda Civic Type-R sa zatiaľ predstaví ako koncept. Sériové prevedenie má nasledovať až v roku 2015.

Civic_Type_R_Concept.jpg
Nový Civic Type-R zatiaľ ako koncept

Už z minulosti vieme, že nová Type-R sa vzdá atmosférického plnenia a rovnako ako väčšina konkurentov prejde na kombináciu priameho vstrekovania paliva a preplňovania výfukovým turbodúchadlom. Vďaka tomu bude jej motor s objemom 2,0 l dávať výkon 280 koní.

Honda sa navyše zaviazala, že Civic Type-R modelového roku 2015 zájde na Severnej slučke Nürburgringu najrýchlejší čas zo všetkých áut s predným pohonom.

Prvá zverejnená skica konceptu naznačuje, že ostrý Civic nebude patriť k nejnenápadnejším zástupcom svojej kategórie. Masívne ventilačné otvory za rozšírenými blatníkmi, veľké dvojité krídlo s odhalenou štruktúrou uhlíkových vlákien aj ježovitý difúzor so štyrmi koncovkami výfuku dávajú najavo inšpiráciu svetom okruhového pretekania. Ostatne Honda hovorí o novej Type-R ako o "pretekárskom aute pre cestnú prevádzku".

Vedľa konceptu Type-R privezú Japonci do Ženevy aj štúdiu FCEV Concept poháňanú palivovými článkami a model hnacieho reťazca pripravovaného superšportu Honda NSX.

Na zamyslenie je, prečo si Honda dáva prácu s konceptom a skicou. Už pred časom totiž pustila do sveta fotografie a video, ktoré podľa vtedajších informácií ukazovali finálnu podobu Civicu Type-R. Sme zvedaví, v čom a či vôbec sa koncept bude od auta na týchto snímkach líšiť.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY