vytisknout velikost písma Koncept Honda Civic Type-R vyzerá ostro, ale odhaľuje už odhalené

Koncept Honda Civic Type-R vyzerá ostro, ale odhaľuje už odhalené

Japonská automobilka zverejnila skicu svojho nového "hot hatchbacku", ktorý po prvýkrát ukáže naživo na marcovom autosalóne v Ženeve. Nová Honda Civic Type-R sa zatiaľ predstaví ako koncept. Sériové prevedenie má nasledovať až v roku 2015.

Civic_Type_R_Concept.jpg
Nový Civic Type-R zatiaľ ako koncept

Už z minulosti vieme, že nová Type-R sa vzdá atmosférického plnenia a rovnako ako väčšina konkurentov prejde na kombináciu priameho vstrekovania paliva a preplňovania výfukovým turbodúchadlom. Vďaka tomu bude jej motor s objemom 2,0 l dávať výkon 280 koní.

Honda sa navyše zaviazala, že Civic Type-R modelového roku 2015 zájde na Severnej slučke Nürburgringu najrýchlejší čas zo všetkých áut s predným pohonom.

Prvá zverejnená skica konceptu naznačuje, že ostrý Civic nebude patriť k nejnenápadnejším zástupcom svojej kategórie. Masívne ventilačné otvory za rozšírenými blatníkmi, veľké dvojité krídlo s odhalenou štruktúrou uhlíkových vlákien aj ježovitý difúzor so štyrmi koncovkami výfuku dávajú najavo inšpiráciu svetom okruhového pretekania. Ostatne Honda hovorí o novej Type-R ako o "pretekárskom aute pre cestnú prevádzku".

Vedľa konceptu Type-R privezú Japonci do Ženevy aj štúdiu FCEV Concept poháňanú palivovými článkami a model hnacieho reťazca pripravovaného superšportu Honda NSX.

Na zamyslenie je, prečo si Honda dáva prácu s konceptom a skicou. Už pred časom totiž pustila do sveta fotografie a video, ktoré podľa vtedajších informácií ukazovali finálnu podobu Civicu Type-R. Sme zvedaví, v čom a či vôbec sa koncept bude od auta na týchto snímkach líšiť.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY