vytisknout velikost písma Koncept Buick Avista ukazuje, ako dobre by mohol vyzerať Opel Calibra

Buick pripravuje veľký návrat. Pomôcť mu s ním má napríklad koncept luxusného GT Avista.
Koncept Buick Avista ukazuje, ako dobre by mohol vyzerať Opel Calibra
Zoznam kapitol
  1. Buick Avista
  2. Fotogaléria: Buick Avista

Buick sa snažil už pred rokom ukázať, že sa chce vrátiť medzi extra triedu. Tento rok na autosalóne v Detroite predstavuje koncept luxusného GT Avista. Potenciál toto auto rozhodne má, až si hovoríme, ako dobre by mohol vyzerať podobne strihaný Opel na rovnakom technickom základe.

2016-buick-avista-concept-006-1.jpg2016-buick-avista-concept-003-1.jpg2016-buick-avista-concept-014-1.jpgPod karosériou konceptu Buick Avista je základ zo Chevroletu Camaro. Napriek tomu je zameranie vozidla úplne iné, aj pohonná jednotka. Interiér sa v tejto podobe sériovej výroby ale nedočká. Prevezme len základné línie a niektoré prvky výbavy, napríklad head-up displej

Pod kapotou konceptu Buick Avista pracuje dvoma turbodúchadlami preplňovaný šesťvalec 3,0 l s výkonom 400 koní, ktorý roztáča zadné kolesá. Ak sa pozriete na technické údaje, zistíte, že koncept Avista má rázvor 2811 mm. To je zhodou okolností rovnaká hodnota ako v novej generácii Chevroletu Camaro.

Áno, pod karosériou je práve platforma nového Camara, čo naznačuje, že to Buick s tymto konceptom myslí vážne. Šanca na výrobu je veľká. Pokiaľ ide o techniku, vedľa osemstupňového automatu disponuje koncept napríklad adaptívnym podvozkom. Motor má tiež vypínanie valcov a stop/štart.

Dizajnovou zaujímavosťou je napríklad absencia B stĺpika, čo by tiež napovedalo, že by čisto teoreticky mohol pomerne ľahko vzniknúť aj kabriolet. Keď sa ale vrátime ku koncernovému príbuznému Opelu, ten chce budúci koncept športového auta postaviť na základe novej Astry s pohonom predných kolies.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY