vytisknout velikost písma Koncept Buick Avista ukazuje, ako dobre by mohol vyzerať Opel Calibra

Buick pripravuje veľký návrat. Pomôcť mu s ním má napríklad koncept luxusného GT Avista.
Koncept Buick Avista ukazuje, ako dobre by mohol vyzerať Opel Calibra
Zoznam kapitol
  1. Buick Avista
  2. Fotogaléria: Buick Avista

Buick sa snažil už pred rokom ukázať, že sa chce vrátiť medzi extra triedu. Tento rok na autosalóne v Detroite predstavuje koncept luxusného GT Avista. Potenciál toto auto rozhodne má, až si hovoríme, ako dobre by mohol vyzerať podobne strihaný Opel na rovnakom technickom základe.

2016-buick-avista-concept-006-1.jpg2016-buick-avista-concept-003-1.jpg2016-buick-avista-concept-014-1.jpgPod karosériou konceptu Buick Avista je základ zo Chevroletu Camaro. Napriek tomu je zameranie vozidla úplne iné, aj pohonná jednotka. Interiér sa v tejto podobe sériovej výroby ale nedočká. Prevezme len základné línie a niektoré prvky výbavy, napríklad head-up displej

Pod kapotou konceptu Buick Avista pracuje dvoma turbodúchadlami preplňovaný šesťvalec 3,0 l s výkonom 400 koní, ktorý roztáča zadné kolesá. Ak sa pozriete na technické údaje, zistíte, že koncept Avista má rázvor 2811 mm. To je zhodou okolností rovnaká hodnota ako v novej generácii Chevroletu Camaro.

Áno, pod karosériou je práve platforma nového Camara, čo naznačuje, že to Buick s tymto konceptom myslí vážne. Šanca na výrobu je veľká. Pokiaľ ide o techniku, vedľa osemstupňového automatu disponuje koncept napríklad adaptívnym podvozkom. Motor má tiež vypínanie valcov a stop/štart.

Dizajnovou zaujímavosťou je napríklad absencia B stĺpika, čo by tiež napovedalo, že by čisto teoreticky mohol pomerne ľahko vzniknúť aj kabriolet. Keď sa ale vrátime ku koncernovému príbuznému Opelu, ten chce budúci koncept športového auta postaviť na základe novej Astry s pohonom predných kolies.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY