vytisknout velikost písma Koncept Buick Avista ukazuje, ako dobre by mohol vyzerať Opel Calibra

Buick pripravuje veľký návrat. Pomôcť mu s ním má napríklad koncept luxusného GT Avista.
Koncept Buick Avista ukazuje, ako dobre by mohol vyzerať Opel Calibra
Zoznam kapitol
  1. Buick Avista
  2. Fotogaléria: Buick Avista

Buick sa snažil už pred rokom ukázať, že sa chce vrátiť medzi extra triedu. Tento rok na autosalóne v Detroite predstavuje koncept luxusného GT Avista. Potenciál toto auto rozhodne má, až si hovoríme, ako dobre by mohol vyzerať podobne strihaný Opel na rovnakom technickom základe.

2016-buick-avista-concept-006-1.jpg2016-buick-avista-concept-003-1.jpg2016-buick-avista-concept-014-1.jpgPod karosériou konceptu Buick Avista je základ zo Chevroletu Camaro. Napriek tomu je zameranie vozidla úplne iné, aj pohonná jednotka. Interiér sa v tejto podobe sériovej výroby ale nedočká. Prevezme len základné línie a niektoré prvky výbavy, napríklad head-up displej

Pod kapotou konceptu Buick Avista pracuje dvoma turbodúchadlami preplňovaný šesťvalec 3,0 l s výkonom 400 koní, ktorý roztáča zadné kolesá. Ak sa pozriete na technické údaje, zistíte, že koncept Avista má rázvor 2811 mm. To je zhodou okolností rovnaká hodnota ako v novej generácii Chevroletu Camaro.

Áno, pod karosériou je práve platforma nového Camara, čo naznačuje, že to Buick s tymto konceptom myslí vážne. Šanca na výrobu je veľká. Pokiaľ ide o techniku, vedľa osemstupňového automatu disponuje koncept napríklad adaptívnym podvozkom. Motor má tiež vypínanie valcov a stop/štart.

Dizajnovou zaujímavosťou je napríklad absencia B stĺpika, čo by tiež napovedalo, že by čisto teoreticky mohol pomerne ľahko vzniknúť aj kabriolet. Keď sa ale vrátime ku koncernovému príbuznému Opelu, ten chce budúci koncept športového auta postaviť na základe novej Astry s pohonom predných kolies.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY