vytisknout velikost písma Koncept Bentley Grand Convertible naznačuje budúci model Azure

Koncept Bentley Grand Convertible naznačuje budúci model Azure

Bentley privezie na autosalón v Los Angeles koncept kabrioletu, ktorý naznačuje úplne novú generáciu luxusného modelu Azure. Ten by sa mal predstaviť v produkčnej verzii budúci rok a Bentley teraz chce zbierať reakcie a odporúčania potenciálnej klientely, ktorej nebude ľúto priplatiť si nejaký ten miliónik za exkluzívnu výbavu a starostlivý prístup k najmenším detailom.

bentley (5).jpgbentley (4).jpgbentley (6).jpgUž pôvodný kabriolet Azure bol na svoju dobu veľmi luxusný. A tiež silný. Aj jeho osemvalec dával šialených 1000 Nm

Koncept kabrioletu je založený na limuzíne Mulsanne a má s ňou spoločných plno prvkov. Aj proporčne je auto také tradičnejšie a výrazne väčšie ako kabriolet Continental GTC, ktorý teraz bude určený len pre chudobných milionárov a manželky futbalistov. Veľmi zaujímavé veci sa potom dejú pod kapotou.

Nie, dvanásťvalec nečakajte, vpredu pracuje tradičný osemvalec 6,75 l s preplňovaním, ktorý poznáme práve z limuzíny Mulsanne Speed. V kabriolete má tiež výkon 395 kW (537 koní) a krútiaci moment rušňových 1100 Nm. S takou silou si musí poradiť výhradne automatická prevodovka a zadné kolesá.

Interiér konceptu dáva tušiť, že nové Bentley Azure (ak sa tak vrcholný luxusné kabriolet značky bude volať) ponúkne oveľa viac než základný Continental GTC. Vyzerá to skôr ako luxusná jachta kombinovaná s obývačkou. Avšak máme také tušenie, že toto farebné prevedenie kapoty a rámu čelného okna sme už niekde videli...

bentley (7).jpgbentley (1).jpgbentley (2).jpgbentley (3).jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY