vytisknout velikost písma Koncept Audi Prologue napovedá budúci dizajn značky

Koncept Audi Prologue napovedá budúci dizajn značky

Viete ako sa posledných niekoľko rokov hovorilo, že všetky nové Audi vyzerajú rovnako? Tak to sa teraz... nezmení. Všetky budúce Audi budú tiež vyzerať úplne rovnako, len inak. A to tak, ako napovedá nový koncept Audi Prologue práve predstavený na autosalóne v Los Angeles.

audi (1).jpgaudi (2).jpgaudi (8).jpgZvykajte si, takto teraz budú vyzerať všetky nové Audi od A4 po A9 (čo má byť luxusné kupé na báze A8)

Koncept dvojdverového kupé je skutočne obrovský a je len o kúsok kratší ako súčasné Audi A8. Prerastá dokonca aj model A6 a nejedného z vás asi napadlo, že sa nám tu rysuje konkurencia pre Mercedes-Benz CL, teda vlastne dnes už S Coupé.

Predok nikoho nenechá na pochybách, že sa pozerá na Audi, aj keď masívna maska sa presunula trochu nižšie pod líniu svetiel. Zaujímavo riešená je zadná časť vozidla, ktorá ako by sa inšpirovala napríklad v Citroëne C6 s negatívne vykrojeným zadným oknom. Otázka je, či sa niečo také dostane do sériovej výroby. Pri kupé možno, pri sedane asi ťažko.

audi (3).jpgaudi (4).jpgaudi (6).jpgProporcie sú celkom pekne vyvážené. Pokojne si môžete na koncepte domyslieť ďalšie dvere a máte prestížny sedan alebo štvordverové kupé. Pristal by tomu aj shooting brake?

Interiér vsádza na uhladené a čisté línie, všimnite si riešenie centrálneho panela a dotykového ovládania. Zaujímavý je aj informačný displej pred spolujazdcom. Koncept má tiež systém, ktorý rozpozná telefón a podľa neho nastaví sedačku, zrkadlá či napríklad teplotu na klimatizáciu. No, uvidíme, čo sa z toho nakoniec dostane do výroby.

Pod kapotou konceptu je dvakrát preplňovaný osemvalec 4.0 TFSI s výkonom 445 kW (605 k), čo je len tak mimochodom rovnaký výkon, aký má Ferrari 458 Speciale. Krútiaci moment jednotky dosahuje 750 Nm a koncept vraj zvládne stovku za 3,7 sekundy. Sila putuje ako inak než na všetky kolesá cez osemstupňový automat.

audi (10).jpgaudi (11).jpgaudi (5).jpgaudi (7).jpgaudi (9).jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY