vytisknout velikost písma Koncept Audi Prologue napovedá budúci dizajn značky

Koncept Audi Prologue napovedá budúci dizajn značky

Viete ako sa posledných niekoľko rokov hovorilo, že všetky nové Audi vyzerajú rovnako? Tak to sa teraz... nezmení. Všetky budúce Audi budú tiež vyzerať úplne rovnako, len inak. A to tak, ako napovedá nový koncept Audi Prologue práve predstavený na autosalóne v Los Angeles.

audi (1).jpgaudi (2).jpgaudi (8).jpgZvykajte si, takto teraz budú vyzerať všetky nové Audi od A4 po A9 (čo má byť luxusné kupé na báze A8)

Koncept dvojdverového kupé je skutočne obrovský a je len o kúsok kratší ako súčasné Audi A8. Prerastá dokonca aj model A6 a nejedného z vás asi napadlo, že sa nám tu rysuje konkurencia pre Mercedes-Benz CL, teda vlastne dnes už S Coupé.

Predok nikoho nenechá na pochybách, že sa pozerá na Audi, aj keď masívna maska sa presunula trochu nižšie pod líniu svetiel. Zaujímavo riešená je zadná časť vozidla, ktorá ako by sa inšpirovala napríklad v Citroëne C6 s negatívne vykrojeným zadným oknom. Otázka je, či sa niečo také dostane do sériovej výroby. Pri kupé možno, pri sedane asi ťažko.

audi (3).jpgaudi (4).jpgaudi (6).jpgProporcie sú celkom pekne vyvážené. Pokojne si môžete na koncepte domyslieť ďalšie dvere a máte prestížny sedan alebo štvordverové kupé. Pristal by tomu aj shooting brake?

Interiér vsádza na uhladené a čisté línie, všimnite si riešenie centrálneho panela a dotykového ovládania. Zaujímavý je aj informačný displej pred spolujazdcom. Koncept má tiež systém, ktorý rozpozná telefón a podľa neho nastaví sedačku, zrkadlá či napríklad teplotu na klimatizáciu. No, uvidíme, čo sa z toho nakoniec dostane do výroby.

Pod kapotou konceptu je dvakrát preplňovaný osemvalec 4.0 TFSI s výkonom 445 kW (605 k), čo je len tak mimochodom rovnaký výkon, aký má Ferrari 458 Speciale. Krútiaci moment jednotky dosahuje 750 Nm a koncept vraj zvládne stovku za 3,7 sekundy. Sila putuje ako inak než na všetky kolesá cez osemstupňový automat.

audi (10).jpgaudi (11).jpgaudi (5).jpgaudi (7).jpgaudi (9).jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY