vytisknout velikost písma Koncept Audi Prologue napovedá budúci dizajn značky

Koncept Audi Prologue napovedá budúci dizajn značky

Viete ako sa posledných niekoľko rokov hovorilo, že všetky nové Audi vyzerajú rovnako? Tak to sa teraz... nezmení. Všetky budúce Audi budú tiež vyzerať úplne rovnako, len inak. A to tak, ako napovedá nový koncept Audi Prologue práve predstavený na autosalóne v Los Angeles.

audi (1).jpgaudi (2).jpgaudi (8).jpgZvykajte si, takto teraz budú vyzerať všetky nové Audi od A4 po A9 (čo má byť luxusné kupé na báze A8)

Koncept dvojdverového kupé je skutočne obrovský a je len o kúsok kratší ako súčasné Audi A8. Prerastá dokonca aj model A6 a nejedného z vás asi napadlo, že sa nám tu rysuje konkurencia pre Mercedes-Benz CL, teda vlastne dnes už S Coupé.

Predok nikoho nenechá na pochybách, že sa pozerá na Audi, aj keď masívna maska sa presunula trochu nižšie pod líniu svetiel. Zaujímavo riešená je zadná časť vozidla, ktorá ako by sa inšpirovala napríklad v Citroëne C6 s negatívne vykrojeným zadným oknom. Otázka je, či sa niečo také dostane do sériovej výroby. Pri kupé možno, pri sedane asi ťažko.

audi (3).jpgaudi (4).jpgaudi (6).jpgProporcie sú celkom pekne vyvážené. Pokojne si môžete na koncepte domyslieť ďalšie dvere a máte prestížny sedan alebo štvordverové kupé. Pristal by tomu aj shooting brake?

Interiér vsádza na uhladené a čisté línie, všimnite si riešenie centrálneho panela a dotykového ovládania. Zaujímavý je aj informačný displej pred spolujazdcom. Koncept má tiež systém, ktorý rozpozná telefón a podľa neho nastaví sedačku, zrkadlá či napríklad teplotu na klimatizáciu. No, uvidíme, čo sa z toho nakoniec dostane do výroby.

Pod kapotou konceptu je dvakrát preplňovaný osemvalec 4.0 TFSI s výkonom 445 kW (605 k), čo je len tak mimochodom rovnaký výkon, aký má Ferrari 458 Speciale. Krútiaci moment jednotky dosahuje 750 Nm a koncept vraj zvládne stovku za 3,7 sekundy. Sila putuje ako inak než na všetky kolesá cez osemstupňový automat.

audi (10).jpgaudi (11).jpgaudi (5).jpgaudi (7).jpgaudi (9).jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY