vytisknout velikost písma Koncept Audi Prologue napovedá budúci dizajn značky

Koncept Audi Prologue napovedá budúci dizajn značky

Viete ako sa posledných niekoľko rokov hovorilo, že všetky nové Audi vyzerajú rovnako? Tak to sa teraz... nezmení. Všetky budúce Audi budú tiež vyzerať úplne rovnako, len inak. A to tak, ako napovedá nový koncept Audi Prologue práve predstavený na autosalóne v Los Angeles.

audi (1).jpgaudi (2).jpgaudi (8).jpgZvykajte si, takto teraz budú vyzerať všetky nové Audi od A4 po A9 (čo má byť luxusné kupé na báze A8)

Koncept dvojdverového kupé je skutočne obrovský a je len o kúsok kratší ako súčasné Audi A8. Prerastá dokonca aj model A6 a nejedného z vás asi napadlo, že sa nám tu rysuje konkurencia pre Mercedes-Benz CL, teda vlastne dnes už S Coupé.

Predok nikoho nenechá na pochybách, že sa pozerá na Audi, aj keď masívna maska sa presunula trochu nižšie pod líniu svetiel. Zaujímavo riešená je zadná časť vozidla, ktorá ako by sa inšpirovala napríklad v Citroëne C6 s negatívne vykrojeným zadným oknom. Otázka je, či sa niečo také dostane do sériovej výroby. Pri kupé možno, pri sedane asi ťažko.

audi (3).jpgaudi (4).jpgaudi (6).jpgProporcie sú celkom pekne vyvážené. Pokojne si môžete na koncepte domyslieť ďalšie dvere a máte prestížny sedan alebo štvordverové kupé. Pristal by tomu aj shooting brake?

Interiér vsádza na uhladené a čisté línie, všimnite si riešenie centrálneho panela a dotykového ovládania. Zaujímavý je aj informačný displej pred spolujazdcom. Koncept má tiež systém, ktorý rozpozná telefón a podľa neho nastaví sedačku, zrkadlá či napríklad teplotu na klimatizáciu. No, uvidíme, čo sa z toho nakoniec dostane do výroby.

Pod kapotou konceptu je dvakrát preplňovaný osemvalec 4.0 TFSI s výkonom 445 kW (605 k), čo je len tak mimochodom rovnaký výkon, aký má Ferrari 458 Speciale. Krútiaci moment jednotky dosahuje 750 Nm a koncept vraj zvládne stovku za 3,7 sekundy. Sila putuje ako inak než na všetky kolesá cez osemstupňový automat.

audi (10).jpgaudi (11).jpgaudi (5).jpgaudi (7).jpgaudi (9).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY