vytisknout velikost písma Koncept Audi Prologue Avant: 3.0 TDI, 455 koní a spotreba 1,6 l na 100 km

Koncept Audi Prologue Avant: 3.0 TDI, 455 koní a spotreba 1,6 l na 100 km

Koncept Audi Prologue sme tu už raz mali. Elegantné kupé, ktoré napovedalo, ako by mohol vyzerať napríklad konkurent Mercedesu S Coupé, predovšetkým odhalilo nové smerovanie dizajnu značky Audi a tiež jednoduché poňatie interiéru s novým užívateľským rozhraním. Päťdverová verzia kombi konceptu Prologue potom posúva možnosti ešte ďalej a používa nový pohon.

G150051_medium.jpgG150044_medium.jpgG150046_medium.jpgZvykajte si, takto bude vyzerať vaše ďalšié služobné Audi A6 Avant. Audi tiež zavádza zjednodušené poňatie interiéru s novým ovládacím rozhraním

Podľa Audi predstavuje koncept Prologue Avant nové poňatie klasického kombi. Iste, dynamické proporcie sa mu uprieť nedajú a asi v ňom môžeme vidieť smer, kadiaľ sa budú uberať kombi A4 a A6 v budúcnosti.

Čo sa pohonu konceptu týka, pod kapotou je naftový šesťvalec 3.0 TDI spojený s elektromotormi s celkovým výkonom 335 kW (455 Nm) a krútiacim momentom 750 Nm. Kombi sa rozbehne na stovku za 5,1 sekundy, napriek tomu vie vďaka 14,1kWh akumulátorom prejsť až 54 km výhradne na elektrinu a homologizačným cyklom merania spotreby prejde s výsledkom 1,6 l/100 km. To zodpovedá emisiám 43 g/km CO2.

Iba pripomenieme, že koncept kupé Audi Prologue používal benzínový osemvalec 4.0 TFSI s výkonom 687 koní. Zaujímavosťou kombi Prologue Avant je napríklad použitie adaptívneho hydropneumatického podvozku s aktívnym natáčaním zadných kolies (tie sa môžu natáčať pod uhlom až piatich stupňov) a karbón-keramických bŕzd.

Koncept tohto plug-in hybridu dlhého 5,11 m predstavuje aj bezdrôtový spôsob dobíjania pomocou indukčných cievok. Bezdrôtová nabíjačka má fungovať na bežnej domácej elektrické sieti.

G150043_medium.jpgG150045_medium.jpgG150050_medium.jpgG150052_medium.jpgG150053_medium.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY