vytisknout velikost písma Koncept Audi Prologue Avant: 3.0 TDI, 455 koní a spotreba 1,6 l na 100 km

Koncept Audi Prologue Avant: 3.0 TDI, 455 koní a spotreba 1,6 l na 100 km

Koncept Audi Prologue sme tu už raz mali. Elegantné kupé, ktoré napovedalo, ako by mohol vyzerať napríklad konkurent Mercedesu S Coupé, predovšetkým odhalilo nové smerovanie dizajnu značky Audi a tiež jednoduché poňatie interiéru s novým užívateľským rozhraním. Päťdverová verzia kombi konceptu Prologue potom posúva možnosti ešte ďalej a používa nový pohon.

G150051_medium.jpgG150044_medium.jpgG150046_medium.jpgZvykajte si, takto bude vyzerať vaše ďalšié služobné Audi A6 Avant. Audi tiež zavádza zjednodušené poňatie interiéru s novým ovládacím rozhraním

Podľa Audi predstavuje koncept Prologue Avant nové poňatie klasického kombi. Iste, dynamické proporcie sa mu uprieť nedajú a asi v ňom môžeme vidieť smer, kadiaľ sa budú uberať kombi A4 a A6 v budúcnosti.

Čo sa pohonu konceptu týka, pod kapotou je naftový šesťvalec 3.0 TDI spojený s elektromotormi s celkovým výkonom 335 kW (455 Nm) a krútiacim momentom 750 Nm. Kombi sa rozbehne na stovku za 5,1 sekundy, napriek tomu vie vďaka 14,1kWh akumulátorom prejsť až 54 km výhradne na elektrinu a homologizačným cyklom merania spotreby prejde s výsledkom 1,6 l/100 km. To zodpovedá emisiám 43 g/km CO2.

Iba pripomenieme, že koncept kupé Audi Prologue používal benzínový osemvalec 4.0 TFSI s výkonom 687 koní. Zaujímavosťou kombi Prologue Avant je napríklad použitie adaptívneho hydropneumatického podvozku s aktívnym natáčaním zadných kolies (tie sa môžu natáčať pod uhlom až piatich stupňov) a karbón-keramických bŕzd.

Koncept tohto plug-in hybridu dlhého 5,11 m predstavuje aj bezdrôtový spôsob dobíjania pomocou indukčných cievok. Bezdrôtová nabíjačka má fungovať na bežnej domácej elektrické sieti.

G150043_medium.jpgG150045_medium.jpgG150050_medium.jpgG150052_medium.jpgG150053_medium.jpg

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY