vytisknout velikost písma Koncept Audi Prologue Avant: 3.0 TDI, 455 koní a spotreba 1,6 l na 100 km

Koncept Audi Prologue Avant: 3.0 TDI, 455 koní a spotreba 1,6 l na 100 km

Koncept Audi Prologue sme tu už raz mali. Elegantné kupé, ktoré napovedalo, ako by mohol vyzerať napríklad konkurent Mercedesu S Coupé, predovšetkým odhalilo nové smerovanie dizajnu značky Audi a tiež jednoduché poňatie interiéru s novým užívateľským rozhraním. Päťdverová verzia kombi konceptu Prologue potom posúva možnosti ešte ďalej a používa nový pohon.

G150051_medium.jpgG150044_medium.jpgG150046_medium.jpgZvykajte si, takto bude vyzerať vaše ďalšié služobné Audi A6 Avant. Audi tiež zavádza zjednodušené poňatie interiéru s novým ovládacím rozhraním

Podľa Audi predstavuje koncept Prologue Avant nové poňatie klasického kombi. Iste, dynamické proporcie sa mu uprieť nedajú a asi v ňom môžeme vidieť smer, kadiaľ sa budú uberať kombi A4 a A6 v budúcnosti.

Čo sa pohonu konceptu týka, pod kapotou je naftový šesťvalec 3.0 TDI spojený s elektromotormi s celkovým výkonom 335 kW (455 Nm) a krútiacim momentom 750 Nm. Kombi sa rozbehne na stovku za 5,1 sekundy, napriek tomu vie vďaka 14,1kWh akumulátorom prejsť až 54 km výhradne na elektrinu a homologizačným cyklom merania spotreby prejde s výsledkom 1,6 l/100 km. To zodpovedá emisiám 43 g/km CO2.

Iba pripomenieme, že koncept kupé Audi Prologue používal benzínový osemvalec 4.0 TFSI s výkonom 687 koní. Zaujímavosťou kombi Prologue Avant je napríklad použitie adaptívneho hydropneumatického podvozku s aktívnym natáčaním zadných kolies (tie sa môžu natáčať pod uhlom až piatich stupňov) a karbón-keramických bŕzd.

Koncept tohto plug-in hybridu dlhého 5,11 m predstavuje aj bezdrôtový spôsob dobíjania pomocou indukčných cievok. Bezdrôtová nabíjačka má fungovať na bežnej domácej elektrické sieti.

G150043_medium.jpgG150045_medium.jpgG150050_medium.jpgG150052_medium.jpgG150053_medium.jpg

Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Nájdu sa mnohí, ktorí odošlú Porsche kvôli štvorvalcovému crossoveru kade ľahšie. Faktom ale je, že toto auto svoj predajný zmysel má a funguje veľmi dobre.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Volkswagen Golf VII je skvelý, ale dieselu by sme sa vyhli

Test jazdenky: Volkswagen Golf VII

Ak vás moderný Golf VII láka ako ojazdené auto, dobre si rozmyslite, čo chcete.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY