vytisknout velikost písma Koncept Audi Prologue Avant: 3.0 TDI, 455 koní a spotreba 1,6 l na 100 km

Koncept Audi Prologue Avant: 3.0 TDI, 455 koní a spotreba 1,6 l na 100 km

Koncept Audi Prologue sme tu už raz mali. Elegantné kupé, ktoré napovedalo, ako by mohol vyzerať napríklad konkurent Mercedesu S Coupé, predovšetkým odhalilo nové smerovanie dizajnu značky Audi a tiež jednoduché poňatie interiéru s novým užívateľským rozhraním. Päťdverová verzia kombi konceptu Prologue potom posúva možnosti ešte ďalej a používa nový pohon.

G150051_medium.jpgG150044_medium.jpgG150046_medium.jpgZvykajte si, takto bude vyzerať vaše ďalšié služobné Audi A6 Avant. Audi tiež zavádza zjednodušené poňatie interiéru s novým ovládacím rozhraním

Podľa Audi predstavuje koncept Prologue Avant nové poňatie klasického kombi. Iste, dynamické proporcie sa mu uprieť nedajú a asi v ňom môžeme vidieť smer, kadiaľ sa budú uberať kombi A4 a A6 v budúcnosti.

Čo sa pohonu konceptu týka, pod kapotou je naftový šesťvalec 3.0 TDI spojený s elektromotormi s celkovým výkonom 335 kW (455 Nm) a krútiacim momentom 750 Nm. Kombi sa rozbehne na stovku za 5,1 sekundy, napriek tomu vie vďaka 14,1kWh akumulátorom prejsť až 54 km výhradne na elektrinu a homologizačným cyklom merania spotreby prejde s výsledkom 1,6 l/100 km. To zodpovedá emisiám 43 g/km CO2.

Iba pripomenieme, že koncept kupé Audi Prologue používal benzínový osemvalec 4.0 TFSI s výkonom 687 koní. Zaujímavosťou kombi Prologue Avant je napríklad použitie adaptívneho hydropneumatického podvozku s aktívnym natáčaním zadných kolies (tie sa môžu natáčať pod uhlom až piatich stupňov) a karbón-keramických bŕzd.

Koncept tohto plug-in hybridu dlhého 5,11 m predstavuje aj bezdrôtový spôsob dobíjania pomocou indukčných cievok. Bezdrôtová nabíjačka má fungovať na bežnej domácej elektrické sieti.

G150043_medium.jpgG150045_medium.jpgG150050_medium.jpgG150052_medium.jpgG150053_medium.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY