vytisknout velikost písma Koncept Audi Prologue Avant: 3.0 TDI, 455 koní a spotreba 1,6 l na 100 km

Koncept Audi Prologue Avant: 3.0 TDI, 455 koní a spotreba 1,6 l na 100 km

Koncept Audi Prologue sme tu už raz mali. Elegantné kupé, ktoré napovedalo, ako by mohol vyzerať napríklad konkurent Mercedesu S Coupé, predovšetkým odhalilo nové smerovanie dizajnu značky Audi a tiež jednoduché poňatie interiéru s novým užívateľským rozhraním. Päťdverová verzia kombi konceptu Prologue potom posúva možnosti ešte ďalej a používa nový pohon.

G150051_medium.jpgG150044_medium.jpgG150046_medium.jpgZvykajte si, takto bude vyzerať vaše ďalšié služobné Audi A6 Avant. Audi tiež zavádza zjednodušené poňatie interiéru s novým ovládacím rozhraním

Podľa Audi predstavuje koncept Prologue Avant nové poňatie klasického kombi. Iste, dynamické proporcie sa mu uprieť nedajú a asi v ňom môžeme vidieť smer, kadiaľ sa budú uberať kombi A4 a A6 v budúcnosti.

Čo sa pohonu konceptu týka, pod kapotou je naftový šesťvalec 3.0 TDI spojený s elektromotormi s celkovým výkonom 335 kW (455 Nm) a krútiacim momentom 750 Nm. Kombi sa rozbehne na stovku za 5,1 sekundy, napriek tomu vie vďaka 14,1kWh akumulátorom prejsť až 54 km výhradne na elektrinu a homologizačným cyklom merania spotreby prejde s výsledkom 1,6 l/100 km. To zodpovedá emisiám 43 g/km CO2.

Iba pripomenieme, že koncept kupé Audi Prologue používal benzínový osemvalec 4.0 TFSI s výkonom 687 koní. Zaujímavosťou kombi Prologue Avant je napríklad použitie adaptívneho hydropneumatického podvozku s aktívnym natáčaním zadných kolies (tie sa môžu natáčať pod uhlom až piatich stupňov) a karbón-keramických bŕzd.

Koncept tohto plug-in hybridu dlhého 5,11 m predstavuje aj bezdrôtový spôsob dobíjania pomocou indukčných cievok. Bezdrôtová nabíjačka má fungovať na bežnej domácej elektrické sieti.

G150043_medium.jpgG150045_medium.jpgG150050_medium.jpgG150052_medium.jpgG150053_medium.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY