Kombi

Typ karosérie osobných automobilov s veľkým batožinovým priestorom. Názov kombi sa používa okrem Slovenska takisto v ČR a nemecky hovoriacich krajinách. Aj o tom píšeme.



Premiéry
Volkswagen Golf 8 odhalený: Má nové motory TSI aj TDI a nižšiu spotrebu

Volkswagen Golf 8 odhalený: Má nové motory TSI aj TDI a nižšiu spotrebu

Volkswagen Golf VIII prichádza. Aj ôsma generácia Golfu stojí na platforme MQB, ale zjednodušenej. Rolu základného motora plní trojvalec 1.0 TSI; namiesto doterajších štvorvalcov prichádzajú nové jednotky 1.5 TSI a 1.5 TDI. Volkswagen Golf je dlhodobo najpredávanejším autom v Európe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák
Paparazzi
Opel začína odhaľovať novú Insigniu Grand Sport

Opel začína odhaľovať novú Insigniu Grand Sport

V hľadáčiku má Škodu Superb.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák
Ojazdené autáTesty
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák
Testy
Rýchly test Subaru Forester 2.0i Lineartronic: Fakt sympatický

Rýchly test Subaru Forester 2.0i Lineartronic: Fakt sympatický

Subaru Forester bolo vždy veľmi zaujímavé SUV. Modernizácia mu ďalších pár pozitívnych bodov pridala.

4. 11. 2016 | Dalibor Žák
Testy
Škoda Octavia Combi G-TEC: Čo stojí cesta do Chorvátska na zemný plyn

Škoda Octavia Combi G-TEC: Čo stojí cesta do Chorvátska na zemný plyn

Škoda Octavia G-Tec sľubuje náklady nižšie ako 4 centy na km. Preplňovaný motor 1.4 TSI disponuje výkonom 81 kW. Na trase z Prahy do Južnej Dalmácie sme vyskúšali výhody a nevýhody pohonu na stlačený zemný plyn.

31. 10. 2016 | Dalibor Žák
Tuning
Škoda Octavia od JE Design: 300 koní, 258 km/h a nižší podvozok

Škoda Octavia od JE Design: 300 koní, 258 km/h a nižší podvozok

Motor posilnil na 300 koní a 430 Nm. Akcelerácia z nuly na 100 km/h je lepšia o 0,2 sekundy.

25. 10. 2016 | Dalibor Žák
Testy
Dlhodobý test Mazda 6 Wagon G 192 AT: Na nemeckej diaľnici

Dlhodobý test Mazda 6 Wagon G 192 AT: Na nemeckej diaľnici

S našou Mazdou sme podnikli svižnú cestu do Stuttgartu. Rýchlosť dosahovala 200 km/h, spotreba sa vošla pod 10 l/100 km.

14. 10. 2016 | Dalibor Žák
Testy
Dlhodobý test Mazda 6 Wagon G 192 AT: Na nemeckej diaľnici

Dlhodobý test Mazda 6 Wagon G 192 AT: Na nemeckej diaľnici

S našou Mazdou sme podnikli svižnú cestu do Stuttgartu. Rýchlosť dosahovala 200 km/h, spotreba sa vošla pod 10 l/100 km.

14. 10. 2016 | Dalibor Žák
TechnikaTesty
Zmerali sme Audi SQ7 TDI na brzde. Predviedlo monštrózny výkon

Zmerali sme Audi SQ7 TDI na brzde. Predviedlo monštrózny výkon

Priebehy pri našom meraní neboli tak úžasné, ako to vyplýva z technických údajov, ale namerané maximá sú ešte vyššie.

6. 10. 2016 | Jiří Červenka
Testy
Dlhodobý test Mazda 6 Wagon G192 AT: Meranie výkonu na brzde

Dlhodobý test Mazda 6 Wagon G192 AT: Meranie výkonu na brzde

Najlepšie hodnoty predviedla Mazda 6 v režime Sport

23. 9. 2016 | Jiří Červenka
Prvá jazda
Škoda Octavia RS230 je o významný kúsok lepšia [prvé jazdné dojmy]

Škoda Octavia RS230 je o významný kúsok lepšia [prvé jazdné dojmy]

Najostrejšia Octavia RS je ešte ostrejšia. Nová verzia 230 je síce na pohľad takmer na nerozoznanie a ani po technickej stránke sa toho zas až tak veľa nezmenilo, ale napriek tomu je silnejšie prevedenie o kúsok lepšie. A ak jazdíte radi v zákrutách, potom pre vás bude mať tento malý kúsok dosť veľký význam.

26. 8. 2016 | Lukáš Dittrich
Retro
Audi S2 (1990-1996): Osemdesiatka naostro

Audi S2 (1990-1996): Osemdesiatka naostro

Na jeseň 1990 debutoval najvýkonnejší variant kupé Audi generácie B3 ako oficiálny nástupca legendárneho quattra. Po modernizácii (B4) ho doplnili aj sedan a kombi.

18. 8. 2016 | Václav Holec
Testy
Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Víťaz celkom jednoznačný?

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Víťaz celkom jednoznačný?

Naftová Škoda Octavia Combi RS je výkonnejšia, rýchlejšia, priestrannejšia a má škrabku vo viečku nádrže. Na prvý pohľad teda nie je o víťazovi v porovnaní s novým Peugeotom 308 SW GT pochýb. Lenže svet, ako už to tak býva, nikdy nie je čiernobiely.

15. 8. 2016 | Lukáš Dittrich
Testy
Dlhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Bude to jazda!

Dlhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Bude to jazda!

Redakčné parkovisko získalo na niekoľko mesiacov nového stáleho obyvateľa. Má veľký kufor, ale tiež veľký výkon. A titul najrýchlejšieho kombi na Severnej slučke Nürburgringu.

11. 8. 2016 | Jiří Červenka
TechnikaTesty
Ford Mondeo 2.0 TDCi vs Volkswagen Passat 2.0 TDI: Vnútorný priestor

Ford Mondeo 2.0 TDCi vs Volkswagen Passat 2.0 TDI: Vnútorný priestor

Naše porovnanie dvoch dieselových kombi strednej triedy pokračuje konfrontáciou s laserovým meračom vzdialeností. Dnes budeme porovnávať priestor pre cestujúcich aj pre batožinu.

5. 8. 2016 | Jiří Červenka
TechnikaTesty
Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

Peugeot vyslal do segmentu rýchlych naftových kombíkov nižšej strednej triedy novinku v podobe modelu 308 SW GT, ktorú sme porovnali s naftovou Octaviou Combi RS. Než sa dostaneme ku klasickému testu, máme pre vás výsledky merania reálneho výkonu a dynamiky. Kto je rýchlejší?

26. 7. 2016 | Lukáš Dittrich
Testy
Test Mercedes-Benz C 220 BlueTec kombi: Základné biturbo

Test Mercedes-Benz C 220 BlueTec kombi: Základné biturbo

Role vstupných motorizácií prebrali v aktuálnej triede C tisícšestovky. Najdostupnejšiu cestu k dieselu s "tradičným" objemom okolo dvoch litrov tak predstavuje motorizácia C 220. Základ je to ale viac než slušný, technicky totiž vychádza z motorizácie C 250 CDI a nechal si aj jej dve turbodúchadlá.

22. 7. 2016 | Jiří Červenka
Video
Drag Race: Škoda Octavia Combi RS vs. Seat Leon ST Cupra

Drag Race: Škoda Octavia Combi RS vs. Seat Leon ST Cupra

20. 7. 2016 | Lukáš Dittrich
Technika
Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia Combi RS: Meranie výkonu, dynamika

Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia Combi RS: Meranie výkonu, dynamika

Porovnali sme Seat Leon ST Cupra 280 so Škodou Octavia Combi RS. Myslíte si, že viete, aká je realita? Že má Škoda 220 koní, Leon o 60 koní viac a teda že Cupra bude určite pri meraní dynamiky rýchlejšia? Tiež sme si to mysleli, ale realita sa ukázala v mnohých smeroch úplne odlišná.

18. 7. 2016 | Lukáš Dittrich | 1
ZaujímavostiTechnikaTuning
Škoda Octavia RS TDI: Ako sa prejaví výkon zvýšený na 215 koní?

Škoda Octavia RS TDI: Ako sa prejaví výkon zvýšený na 215 koní?

Naftová Škoda Octavia RS disponuje v sériovej verzii výkonom 135 kW (184 koní). Že vám to pripadá na športovo strihané auto málo? V tom prípade sa ponúka riešenie v podobe tuningu a jednou z tých najjednoduchších úprav je nový softvér riadiacej jednotky. Ako sa prejaví v praxi?

14. 7. 2016 | Lukáš Dittrich
1234567...17
´
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY