vytisknout velikost písma Koľko stojí vrcholný Hyundai i30? Stotisíc eur vám stačiť nebude

Hyundai i30 by mal ponúkať prémiovosť za nízku cenu. Vrcholné verzie ale stoja cez 30-tisíc eur. Tým skutočným vrcholom je však i30 N TCR, a na ten vám nebude stačiť ani sto tisíc eur.
Koľko stojí vrcholný Hyundai i30? Stotisíc eur vám stačiť nebude

Hyundai sa na slovenskom trhu dlhodobo prezentuje ako značka, ktorá ponúka prémiovú kvalitu za nízku cenu. Že to dnes už nie je tak celkom pravda, to ukázal náš nedávny porovnávací test, do ktorého prišla plne vybavená i30 s karosériou kombi a s cenovkou bezmála 30-tisíc eur. Pokiaľ ale túžite po naozajstnom vrchole ponuky, budete musieť siahnuť oveľa hlbšie do vrecka. Automobilka oficiálne oznámila cenu svojho okruhového špeciálu i30 N TCR. Na neho vám nebude stačiť ani sto tisíc.

Základní cena činí 128 000 eur. Ak nebudete s objednávkou otáľať, dostanete zľavu zhruba 3 tisíc eur. Pred nákupom vozidla Hyundai požaduje zaplatenie zálohy vo výške 15 000 eur. Ušetriť ale môžete tiež za náhradné diely.

Ponuka sa týka tímov, ktoré si zaobstarajú viac áut naraz. Hyundai ponúka balíky dielov v hodnote 10-tisíc eur pri nákupe dvoch áut, u troch má balíček hodnotu 16 tisíc eur a u štyroch 28-tisíc eur. Zároveň si môžete priplatiť napríklad za paket, ktorý vaše vozidlo pripraví pre vytrvalostné súťaže. Súčasťou je ABS, prídavné svetlá alebo hrdlo nádrže pre rýchle doplňovanie paliva.

Hyundai i30 N TCR sa v Nošoviciach samozrejme nevyrába. Voz vzniká v nemeckom Alzenau. V súlade s pravidlami sa o pohon stará zážihový preplňovaný dvojliter, ktorého výkon môže byť maximálne 257 kW (350 k). Prevodovka je sekvenčná šesťstupňová, brzdy dodáva Brembo a minimálna hmotnosť je 1285 kg (vrátane vodiča).

Prví zákazníci dostanú svoju i30 N TCR už v decembri.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY