vytisknout velikost písma Koľko emisií CO2 vypúšťajú elektromobily? Pokojne aj 370 g/km

Kým štáty neprestanú vyrábať elektrinu z fosílnych palív, nebudú nikdy elektromobily ekologickejšie.
Koľko emisií CO2 vypúšťajú elektromobily? Pokojne aj 370 g/km

Elektromobily možno majú svoje prednosti, klímu ale rozhodne nespasia. Emisie netoxického démonom posadnutého oxidu uhličitého (CO2), podľa ktorých sú v mnohých štátoch autá zdanené, majú totiž elektromobily v niektorých krajinách oveľa vyššie, než je priemer osobných áut.

Vo veľkej miere záleží totiž na tom, z akého zdroja pochádza elektrina v sieti. Najvýraznejší je rozdiel v štátoch, kde sa energia vyrába prevažne z uhoľných a plynových elektrární. Štáty využívajúce jadrové a vodné elektrárne sú na tom o niečo lepšie.

Vôbec najhoršia zo sledovaných krajín je India, kde po započítaní výroby, prevádzky a ďalších faktorov "vypúšťa" priemerný elektromobil 370 g/km CO2. Pokiaľ ide len o prevádzku auta na elektrinu, vypustí v Indii elektromobil 273 g/km CO2, čo je ekvivalent spotreby 11,8 l / 100 km.

Indiu teda rozhodne elektromobily nespasia, ani napríklad Čínu. Ale ako sú na tom ďalšie krajiny? Dáta, ktoré poskytli stránky shrinkthatfootprint.com, sme zostavili do tabuľky, takže si môžete urobiť obrázok o tom, ako sú vlastne elektromobily ekologické.

Priemerné emisie elektromobilov a prepočet na spottebu paliva
krajina celkové emisie
g/km CO2
emisie z prevádzku
g/km CO2
prepočet emisií
z prevádzku
na spotrebu l/100 km
Indie 370 273 11,8
Južná Afrika 318 227 9,8
Austrália 292 210 9,0
Indonézia 270 195 8,4
Čína 258 182 7,8
Turecko 204 136 5,9
Mexiko 203 136 5,9
USA 202 136 5,9
Veľká Británia 189 124 5,3
Nemecko 179 116 5,0
Japonsko 175 114 4,9
Taliansko 170 109 4,7
Rusko 155 96 4,1
Španielsko 146 89 3,9
Kanada 115 63 2,7
Francúzsko 93 44 1,9
Brazília 89 41 1,8
Švédsko 81 34 1,5
Island 70 25 1,1
Paraguay 70 25 1,1

Ako môžete vidieť, niektoré európske štáty majú vďaka vysokému podielu čistej elektriny vo svojej sieti šancu vyrábať aj prevádzkovať elektromobily s "ekologickým ziskom". Priemerné emisie nových áut predaných v Európe v roku 2014 predstavovali 123,4 g/km CO2, čo je ekvivalent spotreby benzínu 5,32 l/100 km. Nutné je ešte spomenúť, že ak sa uvádzajú emisie a spotreba áut so spaľovacími motormi, nie sú emisie z výroby auta, paliva a jeho distribúcie započítané.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY