vytisknout velikost písma Koenigsegg One:1 zvládol s veľkým nadhľadom 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg One:1 zvládol s veľkým nadhľadom 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg stanovil rekord v zrýchlení z nuly na 300 km/h a následnom brzdení späť do nuly už s modelom Ager R v roku 2011, ktorý túto disciplínu zvládol za 21,19 s. Lenže aktuálne má táto značka vo svojej ponuke monštruózny model One:1, a tak prišla tá správna chvíľa spomínaný rekord trochu poopraviť.

Za volant sa posadil továrenský jazdec Robert Serwanski. Už samotné zrýchlenie z nuly na 300 km/h je neskutočné. One:1 pokorí túto hranicu za 11,92 s, aby následne z 300 km/h brzdy zastavili vozidlo za 6,03 s. Sčítané a podčiarknuté, One: 1 dá disciplínu 0-300-0 km/h za 17,95 s.

Koenigsegg Ager One:1 má dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom piatich litrov. Jeho výkon činí rovný jeden megawatt, teda 1360 koní. Mimochodom hmotnosť je 1360 kg, takže sa jedna konská sila stará o jeden kilogram. Nemožno sa tak čudovať tomu, že šprint 0-300-0 km/h je pre One: 1 zanedbateľný problém. Nakoniec vodič sa pri tom pomaly "vŕta v nose".

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY