vytisknout velikost písma Koenigsegg One:1 zvládol s veľkým nadhľadom 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg One:1 zvládol s veľkým nadhľadom 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg stanovil rekord v zrýchlení z nuly na 300 km/h a následnom brzdení späť do nuly už s modelom Ager R v roku 2011, ktorý túto disciplínu zvládol za 21,19 s. Lenže aktuálne má táto značka vo svojej ponuke monštruózny model One:1, a tak prišla tá správna chvíľa spomínaný rekord trochu poopraviť.

Za volant sa posadil továrenský jazdec Robert Serwanski. Už samotné zrýchlenie z nuly na 300 km/h je neskutočné. One:1 pokorí túto hranicu za 11,92 s, aby následne z 300 km/h brzdy zastavili vozidlo za 6,03 s. Sčítané a podčiarknuté, One: 1 dá disciplínu 0-300-0 km/h za 17,95 s.

Koenigsegg Ager One:1 má dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom piatich litrov. Jeho výkon činí rovný jeden megawatt, teda 1360 koní. Mimochodom hmotnosť je 1360 kg, takže sa jedna konská sila stará o jeden kilogram. Nemožno sa tak čudovať tomu, že šprint 0-300-0 km/h je pre One: 1 zanedbateľný problém. Nakoniec vodič sa pri tom pomaly "vŕta v nose".

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY