vytisknout velikost písma Koenigsegg One:1 zvládol s veľkým nadhľadom 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg One:1 zvládol s veľkým nadhľadom 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg stanovil rekord v zrýchlení z nuly na 300 km/h a následnom brzdení späť do nuly už s modelom Ager R v roku 2011, ktorý túto disciplínu zvládol za 21,19 s. Lenže aktuálne má táto značka vo svojej ponuke monštruózny model One:1, a tak prišla tá správna chvíľa spomínaný rekord trochu poopraviť.

Za volant sa posadil továrenský jazdec Robert Serwanski. Už samotné zrýchlenie z nuly na 300 km/h je neskutočné. One:1 pokorí túto hranicu za 11,92 s, aby následne z 300 km/h brzdy zastavili vozidlo za 6,03 s. Sčítané a podčiarknuté, One: 1 dá disciplínu 0-300-0 km/h za 17,95 s.

Koenigsegg Ager One:1 má dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom piatich litrov. Jeho výkon činí rovný jeden megawatt, teda 1360 koní. Mimochodom hmotnosť je 1360 kg, takže sa jedna konská sila stará o jeden kilogram. Nemožno sa tak čudovať tomu, že šprint 0-300-0 km/h je pre One: 1 zanedbateľný problém. Nakoniec vodič sa pri tom pomaly "vŕta v nose".

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY