vytisknout velikost písma Koenigsegg One:1 zvládol s veľkým nadhľadom 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg One:1 zvládol s veľkým nadhľadom 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg stanovil rekord v zrýchlení z nuly na 300 km/h a následnom brzdení späť do nuly už s modelom Ager R v roku 2011, ktorý túto disciplínu zvládol za 21,19 s. Lenže aktuálne má táto značka vo svojej ponuke monštruózny model One:1, a tak prišla tá správna chvíľa spomínaný rekord trochu poopraviť.

Za volant sa posadil továrenský jazdec Robert Serwanski. Už samotné zrýchlenie z nuly na 300 km/h je neskutočné. One:1 pokorí túto hranicu za 11,92 s, aby následne z 300 km/h brzdy zastavili vozidlo za 6,03 s. Sčítané a podčiarknuté, One: 1 dá disciplínu 0-300-0 km/h za 17,95 s.

Koenigsegg Ager One:1 má dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom piatich litrov. Jeho výkon činí rovný jeden megawatt, teda 1360 koní. Mimochodom hmotnosť je 1360 kg, takže sa jedna konská sila stará o jeden kilogram. Nemožno sa tak čudovať tomu, že šprint 0-300-0 km/h je pre One: 1 zanedbateľný problém. Nakoniec vodič sa pri tom pomaly "vŕta v nose".

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY