vytisknout velikost písma Koenigsegg One:1 si zatrénoval v Spa. Bol z toho nový rekord

Koenigsegg One:1 si zatrénoval v Spa. Bol z toho nový rekord

Na Nürburgringu sa prekonávať rekordy nesmie a tým, kto najviac kvôli tomu takpovediac stratil, bol Koenigsegg, ktorý bol pripravený s modelom One:1 prepísať tabuľky a zosadiť Porsche 918 Spyder. Lenže na toto si musíme ešte počkať (či sa niekedy dočkáme), a tak švédska značka vyrazila do belgického Spa, kde síce rekord prekonala, ale nakoniec odchádzala so zmiešanými pocitmi.

Dnešná doba je skutočne zvláštna. Na najslávnejšom nemeckom okruhu zakážu merať čas, v Belgicku sa síce merať môže, ale zase je stanovený limit hluku. A práve to bol problém pre One:1, pretože sa napriek snahám o úpravu výfuku do limitov nevošiel.

Výsledný čas je preto z tréningu, na starých pneumatikách a ešte k tomu s ďalšími automobilmi na trati. Napriek tomu je hodnota 2:32,14 novým rekordom pre tento okruh, keď predchádzajúce maximum malo hodnotu 2:38 (McLaren P1). Priestoru pre zlepšenie je ešte veľa, takže Koenigsegg plánuje návrat do Spa a ďalšie zlepšenia.

koe_4.jpgkoe_5.jpgkoe_6.jpgkoe_1.jpgkoe_2.jpgkoe_3.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY