vytisknout velikost písma Koenigsegg One:1 brúsi si zuby na rýchlosť 450 km/h

Koenigsegg One:1 brúsi si zuby na rýchlosť 450 km/h

Ešte pred koncom roka by sa malo svetu oficiálne ukázať superšportové Koenigsegg One: 1, ktoré sa po svojom príchode stane tým vôbec najrýchlejším, čo si prípadní majetní záujemcovia budú môcť zaobstarať. Cena samozrejme dosiahne astronomických výšin a dôvodom nebude len fakt, že je v pláne séria šiestich kusov.

Koenigsegg One: 1 podľa neoficiálnych informácií dostane rekordné schopnosti. Osemvalec ponúkne 1420 koní, pričom by sa mal pomer hmotnosti a výkonu dostať na hodnotu 1:1. Podľa výpočtov bude novinka najrýchlejšia pri akcelerácii z nuly na 200 km/h, 300 km/h i 400 km/h, čo by mala byť záležitosť 20 sekúnd. Veyron je o 25 sekúnd pomalší. Rekordná akcelerácia skončí na 450 km/h. Aj v tomto prípade sa bavíme o čísle, ktoré Bugatti Veyron zďaleka ponúknuť nemôže.

Projekt One: 1 bude stratový. To majiteľ automobilky priznáva už teraz. Rekordné zápisy by ale mali predstavovať investíciu do budúcnosti a celkom určite zvýši povedomie o tejto automobilke aj jej prestíž.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY