vytisknout velikost písma Koenigsegg One:1 brúsi si zuby na rýchlosť 450 km/h

Koenigsegg One:1 brúsi si zuby na rýchlosť 450 km/h

Ešte pred koncom roka by sa malo svetu oficiálne ukázať superšportové Koenigsegg One: 1, ktoré sa po svojom príchode stane tým vôbec najrýchlejším, čo si prípadní majetní záujemcovia budú môcť zaobstarať. Cena samozrejme dosiahne astronomických výšin a dôvodom nebude len fakt, že je v pláne séria šiestich kusov.

Koenigsegg One: 1 podľa neoficiálnych informácií dostane rekordné schopnosti. Osemvalec ponúkne 1420 koní, pričom by sa mal pomer hmotnosti a výkonu dostať na hodnotu 1:1. Podľa výpočtov bude novinka najrýchlejšia pri akcelerácii z nuly na 200 km/h, 300 km/h i 400 km/h, čo by mala byť záležitosť 20 sekúnd. Veyron je o 25 sekúnd pomalší. Rekordná akcelerácia skončí na 450 km/h. Aj v tomto prípade sa bavíme o čísle, ktoré Bugatti Veyron zďaleka ponúknuť nemôže.

Projekt One: 1 bude stratový. To majiteľ automobilky priznáva už teraz. Rekordné zápisy by ale mali predstavovať investíciu do budúcnosti a celkom určite zvýši povedomie o tejto automobilke aj jej prestíž.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY