vytisknout velikost písma Koenigsegg One:1 brúsi si zuby na rýchlosť 450 km/h

Koenigsegg One:1 brúsi si zuby na rýchlosť 450 km/h

Ešte pred koncom roka by sa malo svetu oficiálne ukázať superšportové Koenigsegg One: 1, ktoré sa po svojom príchode stane tým vôbec najrýchlejším, čo si prípadní majetní záujemcovia budú môcť zaobstarať. Cena samozrejme dosiahne astronomických výšin a dôvodom nebude len fakt, že je v pláne séria šiestich kusov.

Koenigsegg One: 1 podľa neoficiálnych informácií dostane rekordné schopnosti. Osemvalec ponúkne 1420 koní, pričom by sa mal pomer hmotnosti a výkonu dostať na hodnotu 1:1. Podľa výpočtov bude novinka najrýchlejšia pri akcelerácii z nuly na 200 km/h, 300 km/h i 400 km/h, čo by mala byť záležitosť 20 sekúnd. Veyron je o 25 sekúnd pomalší. Rekordná akcelerácia skončí na 450 km/h. Aj v tomto prípade sa bavíme o čísle, ktoré Bugatti Veyron zďaleka ponúknuť nemôže.

Projekt One: 1 bude stratový. To majiteľ automobilky priznáva už teraz. Rekordné zápisy by ale mali predstavovať investíciu do budúcnosti a celkom určite zvýši povedomie o tejto automobilke aj jej prestíž.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY