vytisknout velikost písma Koenigsegg Ager One: 1 sľubuje parametre ako z iného vesmíru

Čo by ste povedali na jeden megawatt výkonu? Podobne ohromujúce sú ale všetky ostatné čísla, ktoré s novým škandinávskym hyperšportom súvisia.
Koenigsegg Ager One: 1 sľubuje parametre ako z iného vesmíru
Zoznam kapitol
  1. Koenigsegg Agera One:1
  2. Koenigsegg Agera One:1 Fotogaléria

Christian von Koenigsegg oslavuje v Ženeve dvadsiatku svojou najobľúbenejšou hračkou najštýlovejším mysliteľným spôsobom: extrémnou verziou už tak extrémneho hyperšportu Koenigsegg Ager.

Trochu mätúce označenie Agere One: 1 odkazuje na skutočnosť, že najnovšia kreácia škandinávskeho biznismena má pomer výkonu k hmotnosti 1:1, teda jeden kilogram hmotnosti na jednu konskú silu. A ako je to s tým megawattom? Dvoma turbodúchadlami preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 5,0 l vyvinie v 8250 ot./min. výkon 1360 konských síl, teda rovných 1000 kW.

Koenigsegg Agera One:1-6.JPGKoenigsegg Agera One:1-7.JPGKoenigsegg Agera One:1-8.JPG

Podobne zbesilá je hodnota najvyššieho krútiaceho momentu - 1371 Nm. Medzi tromi a ôsmich tisíckami otáčok navyše neklesne pod tisíc newtonmetrov. Silu motora prenáša na zadné kolesá sedemstupňová dvojspojková prevodovka.

Chcete ďalšie neuveriteľné číslo? V poriadku. Koenigsegg sľubuje priečne zrýchlenie až 2 g - na pneumatikách homologizovaných pre cestnú prevádzku! Vnútornosti vodiča Agere One: 1 si v brušnej dutine naozaj neodpočinú...

Najvyššia rýchlosť by teoreticky mala presiahnuť 440 km/h, ale sám Koenigsegg uvádza, že pri vývoji nebola prioritou. Agere One: 1 bude hľadať pole pôsobnosti na pretekárskych okruhoch, čomu zodpovedá aj prítlak 610 kg v rýchlosti 260 km/h. Pri 440 km / h je to dokonca 830 kg. Aerodynamike napomáhajú aktívne klapky na prednej časti vozidla, rovnako ako hyrdaulicky ovládané zadné krídlo.

Koenigsegg Agera One:1-1.JPGKoenigsegg Agera One:1-10.JPGKoenigsegg Agera One:1-11.JPG
K mimoriadnym jazdným výkonom prispieva vedľa silného motora aj prepracovaná aerodynamika

Pokiaľ ide o hmotnosť, je potrebné brať názov auta trochu s rezervou. Výrobca síce uvádza 1360 kg, ale s palivovou nádržou doplnenou na 50% kapacity. V skutočnosti sa tak pohotovostná hmotnosť bez vodiča bude blížiť hranici 1 400 kg. Čo je stále mušia váha. Rozdelenie medzi nápravy je 44:56.

Isté je, že stláčať hmotnosť na minimum aj niektoré menej obvyklé technické riešenia, ako je odľahčený karbónový podvozok, skriňa turbodúchadla vyrobená patentovaným postupom na 3D tlačiarni alebo titánový výfuk, ktorý prišiel na svet rovnakým spôsobom.

Od Koeingsegga je v podstate láskavé, že sa do Ženevy vôbec obťažoval prísť. Celá plánovaná séria Agere One: 1 je totiž rozobratá dopredu. Cenu firma vôbec nezverejnila, ale nepochybne bude z kategórie "Ak sa musíte pýtať, koľko stojí, nemôžete si ho dovoliť".

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY