vytisknout velikost písma Koenigsegg Ager One: 1 sľubuje parametre ako z iného vesmíru

Čo by ste povedali na jeden megawatt výkonu? Podobne ohromujúce sú ale všetky ostatné čísla, ktoré s novým škandinávskym hyperšportom súvisia.
Koenigsegg Ager One: 1 sľubuje parametre ako z iného vesmíru
Zoznam kapitol
  1. Koenigsegg Agera One:1
  2. Koenigsegg Agera One:1 Fotogaléria

Christian von Koenigsegg oslavuje v Ženeve dvadsiatku svojou najobľúbenejšou hračkou najštýlovejším mysliteľným spôsobom: extrémnou verziou už tak extrémneho hyperšportu Koenigsegg Ager.

Trochu mätúce označenie Agere One: 1 odkazuje na skutočnosť, že najnovšia kreácia škandinávskeho biznismena má pomer výkonu k hmotnosti 1:1, teda jeden kilogram hmotnosti na jednu konskú silu. A ako je to s tým megawattom? Dvoma turbodúchadlami preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 5,0 l vyvinie v 8250 ot./min. výkon 1360 konských síl, teda rovných 1000 kW.

Koenigsegg Agera One:1-6.JPGKoenigsegg Agera One:1-7.JPGKoenigsegg Agera One:1-8.JPG

Podobne zbesilá je hodnota najvyššieho krútiaceho momentu - 1371 Nm. Medzi tromi a ôsmich tisíckami otáčok navyše neklesne pod tisíc newtonmetrov. Silu motora prenáša na zadné kolesá sedemstupňová dvojspojková prevodovka.

Chcete ďalšie neuveriteľné číslo? V poriadku. Koenigsegg sľubuje priečne zrýchlenie až 2 g - na pneumatikách homologizovaných pre cestnú prevádzku! Vnútornosti vodiča Agere One: 1 si v brušnej dutine naozaj neodpočinú...

Najvyššia rýchlosť by teoreticky mala presiahnuť 440 km/h, ale sám Koenigsegg uvádza, že pri vývoji nebola prioritou. Agere One: 1 bude hľadať pole pôsobnosti na pretekárskych okruhoch, čomu zodpovedá aj prítlak 610 kg v rýchlosti 260 km/h. Pri 440 km / h je to dokonca 830 kg. Aerodynamike napomáhajú aktívne klapky na prednej časti vozidla, rovnako ako hyrdaulicky ovládané zadné krídlo.

Koenigsegg Agera One:1-1.JPGKoenigsegg Agera One:1-10.JPGKoenigsegg Agera One:1-11.JPG
K mimoriadnym jazdným výkonom prispieva vedľa silného motora aj prepracovaná aerodynamika

Pokiaľ ide o hmotnosť, je potrebné brať názov auta trochu s rezervou. Výrobca síce uvádza 1360 kg, ale s palivovou nádržou doplnenou na 50% kapacity. V skutočnosti sa tak pohotovostná hmotnosť bez vodiča bude blížiť hranici 1 400 kg. Čo je stále mušia váha. Rozdelenie medzi nápravy je 44:56.

Isté je, že stláčať hmotnosť na minimum aj niektoré menej obvyklé technické riešenia, ako je odľahčený karbónový podvozok, skriňa turbodúchadla vyrobená patentovaným postupom na 3D tlačiarni alebo titánový výfuk, ktorý prišiel na svet rovnakým spôsobom.

Od Koeingsegga je v podstate láskavé, že sa do Ženevy vôbec obťažoval prísť. Celá plánovaná séria Agere One: 1 je totiž rozobratá dopredu. Cenu firma vôbec nezverejnila, ale nepochybne bude z kategórie "Ak sa musíte pýtať, koľko stojí, nemôžete si ho dovoliť".

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY