vytisknout velikost písma Koenigsegg Ager One: 1 sľubuje parametre ako z iného vesmíru

Čo by ste povedali na jeden megawatt výkonu? Podobne ohromujúce sú ale všetky ostatné čísla, ktoré s novým škandinávskym hyperšportom súvisia.
Koenigsegg Ager One: 1 sľubuje parametre ako z iného vesmíru
Zoznam kapitol
  1. Koenigsegg Agera One:1
  2. Koenigsegg Agera One:1 Fotogaléria

Christian von Koenigsegg oslavuje v Ženeve dvadsiatku svojou najobľúbenejšou hračkou najštýlovejším mysliteľným spôsobom: extrémnou verziou už tak extrémneho hyperšportu Koenigsegg Ager.

Trochu mätúce označenie Agere One: 1 odkazuje na skutočnosť, že najnovšia kreácia škandinávskeho biznismena má pomer výkonu k hmotnosti 1:1, teda jeden kilogram hmotnosti na jednu konskú silu. A ako je to s tým megawattom? Dvoma turbodúchadlami preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 5,0 l vyvinie v 8250 ot./min. výkon 1360 konských síl, teda rovných 1000 kW.

Koenigsegg Agera One:1-6.JPGKoenigsegg Agera One:1-7.JPGKoenigsegg Agera One:1-8.JPG

Podobne zbesilá je hodnota najvyššieho krútiaceho momentu - 1371 Nm. Medzi tromi a ôsmich tisíckami otáčok navyše neklesne pod tisíc newtonmetrov. Silu motora prenáša na zadné kolesá sedemstupňová dvojspojková prevodovka.

Chcete ďalšie neuveriteľné číslo? V poriadku. Koenigsegg sľubuje priečne zrýchlenie až 2 g - na pneumatikách homologizovaných pre cestnú prevádzku! Vnútornosti vodiča Agere One: 1 si v brušnej dutine naozaj neodpočinú...

Najvyššia rýchlosť by teoreticky mala presiahnuť 440 km/h, ale sám Koenigsegg uvádza, že pri vývoji nebola prioritou. Agere One: 1 bude hľadať pole pôsobnosti na pretekárskych okruhoch, čomu zodpovedá aj prítlak 610 kg v rýchlosti 260 km/h. Pri 440 km / h je to dokonca 830 kg. Aerodynamike napomáhajú aktívne klapky na prednej časti vozidla, rovnako ako hyrdaulicky ovládané zadné krídlo.

Koenigsegg Agera One:1-1.JPGKoenigsegg Agera One:1-10.JPGKoenigsegg Agera One:1-11.JPG
K mimoriadnym jazdným výkonom prispieva vedľa silného motora aj prepracovaná aerodynamika

Pokiaľ ide o hmotnosť, je potrebné brať názov auta trochu s rezervou. Výrobca síce uvádza 1360 kg, ale s palivovou nádržou doplnenou na 50% kapacity. V skutočnosti sa tak pohotovostná hmotnosť bez vodiča bude blížiť hranici 1 400 kg. Čo je stále mušia váha. Rozdelenie medzi nápravy je 44:56.

Isté je, že stláčať hmotnosť na minimum aj niektoré menej obvyklé technické riešenia, ako je odľahčený karbónový podvozok, skriňa turbodúchadla vyrobená patentovaným postupom na 3D tlačiarni alebo titánový výfuk, ktorý prišiel na svet rovnakým spôsobom.

Od Koeingsegga je v podstate láskavé, že sa do Ženevy vôbec obťažoval prísť. Celá plánovaná séria Agere One: 1 je totiž rozobratá dopredu. Cenu firma vôbec nezverejnila, ale nepochybne bude z kategórie "Ak sa musíte pýtať, koľko stojí, nemôžete si ho dovoliť".

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY