vytisknout velikost písma Koenigsegg Ager One: 1 ponúkne výkon 1 MW a maximálku cez 440 km/h

Koenigsegg Ager One: 1 ponúkne výkon 1 MW a maximálku cez 440 km/h

Koenigsegg vydal oficiálne pozvanie na autosalóne v Ženeve. Automobilka bude oslavovať dvadsiate výročie, a to prostredníctvom predstavenia modelu Agere One:1, čo je prvé sériovo vyrábané auto na svete s pomerom hmotnosti a výkonu 1:1. Ako už bolo povedané, tento superšport zvládne v zákrutách preťaženie 2G, a to vďaka vyspelému podvozku a prvotriednej aerodynamike.

Obe oblasti ponúkajú aktívnych členov, takže ich systém priebežne upravuje a vodič si zároveň bude môcť veľa vecí nastaviť. Mení sa svetlá výška, charakteristika tlmičov, predná ľavá a pravá klapka sa nastavujú osobitne nezávisle na sebe, aktívne je samozrejme tiež zadné krídlo. Celkom dokáže systém aerodynamiky vyprodukovať prítlak 610 kg pri rýchlosti 260 km/h.

Karbónový monokok je o dvadsať percent ľahší ako by bol pri použití bežných postupov, titánový výfuk pre zmenu ušetrí 400 gramov v porovnaní s hliníkovou alternatívou, sedadlá pochádzajú z vlastného vývoja a opäť sú vyrobené z karbónu.

Agere One:1 je zároveň prvým sériovo vyrábaným autom, ktoré ponúkne maximálny výkon 1 MW dostupný pri 7500 ot./min. Krútiaci moment končí na 1371 Nm pri 6000 ot./min., pričom viac ako 1000 Nm má vodič k dispozícii od 3000 do 7500 ot./min. Obmedzovač zasahuje pri 8250 ot./min.

O maximálnej rýchlosti zatiaľ automobilka tvrdí, že nie je prioritou. Výpočty však ukazujú maximálku za hranicou 440 km/h. Koenigsegg Ager One:1 by sa mal stať najrýchlejším sériovým vozidlom planéty. Na 400 km/h sa dostane približne za 20 sekúnd, brzdenie zo 400 km/h na nulu prebehne za desať sekúnd.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY