vytisknout velikost písma Koenigsegg Ager One: 1 ponúkne výkon 1 MW a maximálku cez 440 km/h

Koenigsegg Ager One: 1 ponúkne výkon 1 MW a maximálku cez 440 km/h

Koenigsegg vydal oficiálne pozvanie na autosalóne v Ženeve. Automobilka bude oslavovať dvadsiate výročie, a to prostredníctvom predstavenia modelu Agere One:1, čo je prvé sériovo vyrábané auto na svete s pomerom hmotnosti a výkonu 1:1. Ako už bolo povedané, tento superšport zvládne v zákrutách preťaženie 2G, a to vďaka vyspelému podvozku a prvotriednej aerodynamike.

Obe oblasti ponúkajú aktívnych členov, takže ich systém priebežne upravuje a vodič si zároveň bude môcť veľa vecí nastaviť. Mení sa svetlá výška, charakteristika tlmičov, predná ľavá a pravá klapka sa nastavujú osobitne nezávisle na sebe, aktívne je samozrejme tiež zadné krídlo. Celkom dokáže systém aerodynamiky vyprodukovať prítlak 610 kg pri rýchlosti 260 km/h.

Karbónový monokok je o dvadsať percent ľahší ako by bol pri použití bežných postupov, titánový výfuk pre zmenu ušetrí 400 gramov v porovnaní s hliníkovou alternatívou, sedadlá pochádzajú z vlastného vývoja a opäť sú vyrobené z karbónu.

Agere One:1 je zároveň prvým sériovo vyrábaným autom, ktoré ponúkne maximálny výkon 1 MW dostupný pri 7500 ot./min. Krútiaci moment končí na 1371 Nm pri 6000 ot./min., pričom viac ako 1000 Nm má vodič k dispozícii od 3000 do 7500 ot./min. Obmedzovač zasahuje pri 8250 ot./min.

O maximálnej rýchlosti zatiaľ automobilka tvrdí, že nie je prioritou. Výpočty však ukazujú maximálku za hranicou 440 km/h. Koenigsegg Ager One:1 by sa mal stať najrýchlejším sériovým vozidlom planéty. Na 400 km/h sa dostane približne za 20 sekúnd, brzdenie zo 400 km/h na nulu prebehne za desať sekúnd.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY