vytisknout velikost písma Koenigsegg Ager One: 1 ponúkne výkon 1 MW a maximálku cez 440 km/h

Koenigsegg Ager One: 1 ponúkne výkon 1 MW a maximálku cez 440 km/h

Koenigsegg vydal oficiálne pozvanie na autosalóne v Ženeve. Automobilka bude oslavovať dvadsiate výročie, a to prostredníctvom predstavenia modelu Agere One:1, čo je prvé sériovo vyrábané auto na svete s pomerom hmotnosti a výkonu 1:1. Ako už bolo povedané, tento superšport zvládne v zákrutách preťaženie 2G, a to vďaka vyspelému podvozku a prvotriednej aerodynamike.

Obe oblasti ponúkajú aktívnych členov, takže ich systém priebežne upravuje a vodič si zároveň bude môcť veľa vecí nastaviť. Mení sa svetlá výška, charakteristika tlmičov, predná ľavá a pravá klapka sa nastavujú osobitne nezávisle na sebe, aktívne je samozrejme tiež zadné krídlo. Celkom dokáže systém aerodynamiky vyprodukovať prítlak 610 kg pri rýchlosti 260 km/h.

Karbónový monokok je o dvadsať percent ľahší ako by bol pri použití bežných postupov, titánový výfuk pre zmenu ušetrí 400 gramov v porovnaní s hliníkovou alternatívou, sedadlá pochádzajú z vlastného vývoja a opäť sú vyrobené z karbónu.

Agere One:1 je zároveň prvým sériovo vyrábaným autom, ktoré ponúkne maximálny výkon 1 MW dostupný pri 7500 ot./min. Krútiaci moment končí na 1371 Nm pri 6000 ot./min., pričom viac ako 1000 Nm má vodič k dispozícii od 3000 do 7500 ot./min. Obmedzovač zasahuje pri 8250 ot./min.

O maximálnej rýchlosti zatiaľ automobilka tvrdí, že nie je prioritou. Výpočty však ukazujú maximálku za hranicou 440 km/h. Koenigsegg Ager One:1 by sa mal stať najrýchlejším sériovým vozidlom planéty. Na 400 km/h sa dostane približne za 20 sekúnd, brzdenie zo 400 km/h na nulu prebehne za desať sekúnd.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY