vytisknout velikost písma Koenigsegg Ager One: 1 ponúkne výkon 1 MW a maximálku cez 440 km/h

Koenigsegg Ager One: 1 ponúkne výkon 1 MW a maximálku cez 440 km/h

Koenigsegg vydal oficiálne pozvanie na autosalóne v Ženeve. Automobilka bude oslavovať dvadsiate výročie, a to prostredníctvom predstavenia modelu Agere One:1, čo je prvé sériovo vyrábané auto na svete s pomerom hmotnosti a výkonu 1:1. Ako už bolo povedané, tento superšport zvládne v zákrutách preťaženie 2G, a to vďaka vyspelému podvozku a prvotriednej aerodynamike.

Obe oblasti ponúkajú aktívnych členov, takže ich systém priebežne upravuje a vodič si zároveň bude môcť veľa vecí nastaviť. Mení sa svetlá výška, charakteristika tlmičov, predná ľavá a pravá klapka sa nastavujú osobitne nezávisle na sebe, aktívne je samozrejme tiež zadné krídlo. Celkom dokáže systém aerodynamiky vyprodukovať prítlak 610 kg pri rýchlosti 260 km/h.

Karbónový monokok je o dvadsať percent ľahší ako by bol pri použití bežných postupov, titánový výfuk pre zmenu ušetrí 400 gramov v porovnaní s hliníkovou alternatívou, sedadlá pochádzajú z vlastného vývoja a opäť sú vyrobené z karbónu.

Agere One:1 je zároveň prvým sériovo vyrábaným autom, ktoré ponúkne maximálny výkon 1 MW dostupný pri 7500 ot./min. Krútiaci moment končí na 1371 Nm pri 6000 ot./min., pričom viac ako 1000 Nm má vodič k dispozícii od 3000 do 7500 ot./min. Obmedzovač zasahuje pri 8250 ot./min.

O maximálnej rýchlosti zatiaľ automobilka tvrdí, že nie je prioritou. Výpočty však ukazujú maximálku za hranicou 440 km/h. Koenigsegg Ager One:1 by sa mal stať najrýchlejším sériovým vozidlom planéty. Na 400 km/h sa dostane približne za 20 sekúnd, brzdenie zo 400 km/h na nulu prebehne za desať sekúnd.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY