vytisknout velikost písma KodiaQ vs. Tiguan vs. Q2: Akcelerácia vrcholného dieselu trikrát inak

Zmerali sme akceleráciu troch koncernových SUV osadených rovnakým motorom 2.0 TDI 140 kW. Štandardom je pre všetkých pohon 4×4 a dvojspojková prevodovka. V praxi sa akcelerácia z nuly na 100 km/h v Audi Q2, VW Tiguan a Škody KodiaQ nelíši tak, ako uvádzajú tabuľky.
KodiaQ vs. Tiguan vs. Q2: Akcelerácia vrcholného dieselu trikrát inak

Techniku ​​koncernu Volkswagen poznáme veľmi dobre okrem iného aj preto, že dnes už existuje obrovské množstvo modelov používajúcich v podstate rovnakú platformu, rovnaké motory a rovnaké prevodovky. Preto sa nemožno čudovať tomu, že jednotlivé autá jazdia dosť podobne, hoci sa menšie rozdiely nájdu. Zisťovali sme, ako presne sa líši akcelerácia u troch koncernových SUV.

V poslednom čase postupne prešli našou redakciou modely Volkswagen Tiguan, Audi Q2 a Škoda KodiaQ. Vo všetkých prípadoch bol pod kapotou motor 2.0 TDI naladený na 140 kW (190 k) a 400 Nm, čo zároveň nutne znamená aj prítomnosť automatickej dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky a pohonu všetkých kolies. Hlavný rozdielom tak nakoniec je veľkosť a predovšetkým hmotnosť všetkých troch áut. Ponúka sa preto otázka, čo urobí rôzna váha v kontexte rovnakých motorov s akceleráciou.

Podľa oficiálnych tabuliek je najrýchlejšie Audi Q2, ktoré je logicky aj najľahšie. Výrobca udáva akceleráciu z nuly na 100 km/h za 7,3 s. To sedemmiestne prevedenie Škody KodiaQ potrebuje na rovnakú disciplínu oficiálne 9,1 s. Dôvodom nie je nič iné ako hmotnosť vyššia o viac ako 200 kg v porovnaní s Audi. Zvláštne sú potom v tomto kontexte dáta sľubované Volkswagenom pre Tiguan. Ten v danej motorizácii váži takmer rovnako ako KodiaQ, šprint na 100 km/h by ale mal oficiálne zvládnuť za 7,9 s. Pri rovnakých parametroch motora...Vyzerá to na celkom výrazné rozdiely, ale prax nakoniec tak odlišná nie je. Prekvapivo sa podľa nášho merania ukázal ako najpomalší Volkswagen Tiguan. Avšak aj Audi Q2 bolo pomalšie oproti tomu, čo výrobca sľubuje. Jedným dychom však treba dodať, že Audi sme ako jediné museli merať na mokrej vozovke, takže vozidlo stratilo pár desatiniek počas rozjazdu. Na suchom asfalte by Q2 určite bola o niečo lepšia, ťažko ale o 1,4 sekundy. Porovnanie najlepších pokusov každého z týchto koncernových SUV nájdete nižšie v grafe.

Ako je vidieť v grafe, Tiguan odpadne ako prvý už okolo 60 km/h, kedy začne za svojimi súrodencami výraznejšie zaostávať. Rýchlosť 150 km/h nakoniec testované auto dosiahol presne o 2,7 s neskôr v porovnaní s najrýchlejším Audi Q2, respektíve o 1,5 s, v porovnaní so Škodou KodiaQ.

Celkovo vyšiel z tohto trojitého merania Volkswagen Tiguan ako najväčšie sklamanie. Verziu s dvojlitrovým dieselom naladeným na 140 kW (190 k) sme mali v redakcii dvakrát a výsledok bol v oboch prípadoch rovnaký. Ťažko povedať, čo je dôvodom. Odlišné prevodové pomery? Volkswagen je bohužiaľ pre tento automat neuvádza, takže ich nemôžeme porovnať. Do úvahy pripadá aj bohatá výbava, ktorá dokáže pridať mnoho desiatok kilogramov navyše. Avšak aj modely Q2 a KodiaQ prišli do testu s takmer maximálnou výbavou.

Namerané hodnoty všetkých troch automobilov nájdete nižšie v tabuľke:

Nameraná akcelerácia (s) Audi Q2 Škoda Kodiaq (7 míst) Volkswagen Tiguan
0-50 km/h 3,2 2,9 3,1
0-100 km/h 8,7 9,1 9,9
Rozdiel oproti oficiálne udávanej hodnote zrýchlenia 0-100 km/h +1,4 +0,0 +2,0
0-120 km/h 12,0 12,7 13,7
0-150 km/h 19,7 20,9 22,4
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY