vytisknout velikost písma Klasický sovietsky off-road GAZ 69 dostal osemvalec HEMI 6.4 s výkonom 465 k

Chcete niečo originálne? Tak si bežte rýchlo objednať túto prestavbu sovietskeho vojenského teréniaka GAZ 69.
Klasický sovietsky off-road GAZ 69 dostal osemvalec HEMI 6.4 s výkonom 465 k

Sovietskej "gazíky" 69 boli vyrábané v rokoch 1953 až 1972 a slúžili aj v Československej ľudovej armáde ako transportné alebo štábne vozidlo. Ak ste boli na vojne, pravdepodobne si ich pamätáte. Štvorvalec 2,1 l mal výkon 55 koní a trojstupňovú prevodovku. Viac ako 1500 kg vážiace auto sa nedokázalo dostať za 90 km/h.

000.jpg001.jpg004.jpg
Predstava amerického osemvalca HEMI pod kapotou sovietskeho „gazíku“ je doslova zvrátená. Ak vás toto láka, poponáhľajte sa. Bude vyrobených len 12 kusov

S takýmito parametrami sa asi bežný motorista sotva uspokojí. Ruský tuner Truck Garage z Petrohradu má ale riešenie, ako z auta GAZ 69 urobiť predsa len trochu dôstojnejší dopravný prostriedok pre také to denné dochádzanie pre rožky a noviny.

Pod kapotu totiž vrazí osemvalec HEMI 6,4 l s výkonom 342 kW (465 k). Ten posiela svoju silu na všetky kolesá (majú priemer 17") cez automatickú prevodovku. Ďalšou možnosťou sú aj iné technicky príbuzné osemvalce. Predpokladáme, že spotreba paliva sa od pôvodnej normy pre GAZ 69 (14 l na 100 km) príliš líšiť nebude.

003.jpg002.jpg005.jpg
Prakticky každé z dvanástich vyrobených áut vznikne ručne na individuálne prianie zákazníka. Základná cena sa vojde do pomerne rozumných 60 000 dolárov

Vznikne len 12 automobilov s cenou necelých 60 000 dolárov bez dane. To vyzerá ako celkom zaujímavá ponuka za naozaj štýlové približovadlo. Interiér možno nie je luxusný, ale nájdete tu elektrické sedačky, rádio a napríklad aj USB vstup.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY