vytisknout velikost písma Klasický sovietsky off-road GAZ 69 dostal osemvalec HEMI 6.4 s výkonom 465 k

Chcete niečo originálne? Tak si bežte rýchlo objednať túto prestavbu sovietskeho vojenského teréniaka GAZ 69.
Klasický sovietsky off-road GAZ 69 dostal osemvalec HEMI 6.4 s výkonom 465 k

Sovietskej "gazíky" 69 boli vyrábané v rokoch 1953 až 1972 a slúžili aj v Československej ľudovej armáde ako transportné alebo štábne vozidlo. Ak ste boli na vojne, pravdepodobne si ich pamätáte. Štvorvalec 2,1 l mal výkon 55 koní a trojstupňovú prevodovku. Viac ako 1500 kg vážiace auto sa nedokázalo dostať za 90 km/h.

000.jpg001.jpg004.jpg
Predstava amerického osemvalca HEMI pod kapotou sovietskeho „gazíku“ je doslova zvrátená. Ak vás toto láka, poponáhľajte sa. Bude vyrobených len 12 kusov

S takýmito parametrami sa asi bežný motorista sotva uspokojí. Ruský tuner Truck Garage z Petrohradu má ale riešenie, ako z auta GAZ 69 urobiť predsa len trochu dôstojnejší dopravný prostriedok pre také to denné dochádzanie pre rožky a noviny.

Pod kapotu totiž vrazí osemvalec HEMI 6,4 l s výkonom 342 kW (465 k). Ten posiela svoju silu na všetky kolesá (majú priemer 17") cez automatickú prevodovku. Ďalšou možnosťou sú aj iné technicky príbuzné osemvalce. Predpokladáme, že spotreba paliva sa od pôvodnej normy pre GAZ 69 (14 l na 100 km) príliš líšiť nebude.

003.jpg002.jpg005.jpg
Prakticky každé z dvanástich vyrobených áut vznikne ručne na individuálne prianie zákazníka. Základná cena sa vojde do pomerne rozumných 60 000 dolárov

Vznikne len 12 automobilov s cenou necelých 60 000 dolárov bez dane. To vyzerá ako celkom zaujímavá ponuka za naozaj štýlové približovadlo. Interiér možno nie je luxusný, ale nájdete tu elektrické sedačky, rádio a napríklad aj USB vstup.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY