vytisknout velikost písma Klasický Land Cruiser 70 Mier späť do predaja s motorom 4.0 V6

Klasický Land Cruiser 70 Mier späť do predaja s motorom 4.0 V6

Land Cruiser 70 sa prvýkrát objavil na trhu v roku 1984 a z predaja zmizol (až na niekoľko vybraných trhov) v roku 2004. Tento rok táto terénna klasika oslavuje tridsiate výročie a k tejto príležitosti sa automobilka rozhodla zaradiť svoj ​​klasický off-road späť do ponuky, kde zostane celý rok. Nejasajme predčasne, táto správa sa bohužiaľ týka iba japonského trhu. 

Toyota očakáva silný dopyt, mesačne by sa údajne mohlo predať približne 200 kusov. Ponúkať sa bude ako klasické prevedenie, tak pick-up s dvojitou kabínou. Pod kapotou záujemcovia nájdu benzínový štvorlitrový šesťvalec s hliníkovým blokom motora a technológiou variabilného časovania ventilov. 

Maximálny výkon motora dosahuje na 170 kW (231 k), krútiaci moment vrcholí na 360 Nm. Šesťvalec spolupracuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Spotreba samozrejme nebude úplne najnižšia. V priemere by si mal Land Cruiser vystačiť s prídelom 15,1 l/100 km. 

Hoci zostal Land Cruiser 70 v mnohom rovnaký, pár noviniek sa nájde. Toyota napríklad pozmenila masku chladiča, kapotu, svetlá a hlavne pridala airbagy, ABS alebo palubný počítač.

landcruiser_01.jpglandcruiser_02.jpglandcruiser_04.jpglandcruiser_03.jpglandcruiser_05.jpglandcruiser_06.jpglandcruiser_07.jpglandcruiser_08.jpglandcruiser_09.jpglandcruiser_10.jpglandcruiser_11.jpglandcruiser_12.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY