vytisknout velikost písma Klasický facelift pre VW Scirocco: nový vzhľad, iné farby, silnejšie motory

Klasický facelift pre VW Scirocco: nový vzhľad, iné farby, silnejšie motory
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Scirocco
  2. Fotogaléria

Ženevský stánok automobilky Volkswagen bude hostiť okrem iného tiež modernizované Scirocco. Facelift pre tento model je úplne klasický. Scirocco dostalo decentne upravený design, vylepšený interiér a predovšetkým silnejšie motory.

Konkrétne dizajnéri zmenili predný nárazník, iné sú tiež bi-xenónové svetlá s diódami pre denné svietenie, pri pohľade z boku môžete pozorovať kolesá s novým designom a vzadu prezradia modernizovanú verziu predovšetkým svietidlá s prepracovanou grafikou. Záujemcovia zároveň môžu siahnuť po piatich nových odtieňoch karosérie (Pyramid Gold, Urano Grey, Flash Red, Pure White, Ultra Violet).

Interiéru dominuje nový športovo tvarovaný volant, vylepšené materiály a detaily typu prepracovaných výduchov klimatizácie.

Čo sa techniky týka, prichádza Scirocco so štandardne dodávaným systémom štart/stop. Výnimkou je iba vrcholná verzia R. Okrem základnej 1.4 TSI je možné ku každej motorizácii zaobstarať šesťstupňový manuál alebo automatické DSG. Výrobca zároveň navyšoval výkon naprieč celou ponukou. Jenda-štvorka posilnila o tri kone (125 k), dvojlitrové TSI dostalo navyše 20 k (celkový výkon 200 k), respektíve 10 k v prípade silnejšej verzie, ktorá po novom ponúkne 220 ​​k, vrcholné R aktuálne disponuje maximom 280 k, čo znamená nárast o 15 k.

Došlo sa aj na dieselové verzie. Tá slabšia ponúkne 150 k (+10 k), silnejší potom 184 k (+7 k). V predaji sa táto novinka objaví v auguste.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY