vytisknout velikost písma Klasické kamery už nestačia, na trh prichádza tzv. "Helicopter View"

Klasické kamery už nestačia, na trh prichádza tzv. "Helicopter View"

Parkovanie všeobecne patrí k základným činnostiam riadenia automobilu. Automobilky si však z nejakého dôvodu myslia, že je to činnosť nezvyčajne obtiažna a investujú nemalé finančné prostriedky do vývoja systémov, ktoré toto môžu uľahčiť. Nová generácia Nissanu Qashqai je pekným príkladom.

Japonská novinka vie samostatne zaparkovať do medzery o osemdesiat centimetrov dlhšej ako je dĺžka auta. Samozrejmosťou je sústava kamier AVM, ktorú mal tento model už v predchádzajúcej generácii. Teraz bol však vylepšený a vodičom dokáže ponúknuť "pohľad z helikoptéry".

Kamery nájdete vpredu, vzadu, v spätných zrkadlách. Pretože predovšetkým tá zadná je veľmi dôležitá (jej informácie používajú ešte ďalšie systémy), pridali inžinieri malú trysku, ktorá ju v prípade potreby očistí a systém ju potom dokonca následne usuší. Nemôžeme sa dočkať, až si všetko vyskúšame v praxi.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY